Katalizator o numerze 1732952 to jeden z najpopularniejszych modeli, który wykorzystywany jest w samochodach marki BMW. Mierzy około 30 cm, a jego waga to niecałe 0,2 kg. Jego cena na dzień 16.01.2019 r. wynosi 328,50 PLN (76,50 EUR). Charakteryzuje się podłużnym, obłym kształtem, tendencją do korozji oraz symetrycznym ustawieniem wlotu i wylotu znajdującym się w jednej linii.

Katalizatory – 1732952 oraz 1732954

Katalizator o numerze 1732952 to jeden z najpopularniejszych modeli, który wykorzystywany jest w samochodach marki BMW.

Mierzy około 30 cm, a jego waga to niecałe 0,2 kg. Jego cena na dzień 16.01.2019 r. wynosi 328,50 PLN (76,50 EUR). Charakteryzuje się podłużnym, obłym kształtem, tendencją do korozji oraz symetrycznym ustawieniem wlotu i wylotu znajdującym się w jednej linii.

Wraz z katalizatorem 1732952 ,zawsze współwystępuje katalizator 1732954. Choć wyglądają identycznie, to mocno  się od siebie różnią. Różnica ta ukryta jest w ich wnętrzu. Mają inną zawartość metali szlachetnych, przez co ich cena również jest inna. Zawsze montowane są razem w pojazdach. Katalizator 1732954 kosztuje w dniu 16.01.2019 – 343,80 PLN (80,10 EUR).

Ile zatem zarobicie sprzedając obydwa katalizatory, które znajdziecie w swoim aucie ?Stosowane w bardzo znanych modelach marki BMW – E46 320i, E39 520i  oraz E39 523i, montowane w latach 1998-2003 w samochodach z napędem benzynowym i silniku o pojemności 2.0 oraz 2.5.

BMW E46 – następca E36. Jest czwartym modelem z kultowej serii 3 należącej do segmentu klasy średniej marki BMW. Produkowany był w latach 1998 – 2007. Pomysł na jego powstanie oraz pierwsze prace zaczęły się już w roku 1993. Nad projektem początkowo czuwało dwóch inżynierów – Wolfgang Ziebart oraz Wolfgang Reitzle. Później jednak BMW zdecydowało się na projekt Erika Goplena z firmy DesignworksUSA, którą zaproszono do współpracy przy budowie pojazdu.  Na początku dostępny tylko jako sedan z czterocylindrowym silnikiem. Rok później pojawiło się na drogach coupe, dwa lata później dołączył cabriolet, a trzy lata później także compact, w którym po raz pierwszy zastosowano silniki typu Valvetronic. Silniki te charakteryzują się większą prędkością przepływu ładunku, co skutkuje lepszym napełnieniem cylindra oraz zmniejszeniem zużycia paliwa o około 10 %. Model znacząco różnił się swoim designem od poprzednich wersji z serii, przeszedł totalną metamorfozę i otrzymał subtelne, opływowe kształty.

W roku 2001 przeprowadzono znów facelifting, przez który upodobniono go do modeli z Serii 5. Zmianie poddane głównie przednie i tylne reflektory. Kształty pozostały dalej opływowe, jednak uległy wyostrzeniu, który nadał im niepowtarzalny charakter. Auto to przez całe 9 lat produkcji było obecne na liście 10 najlepszych aut według listy „Car and Driver”. Według wielu fanów motoryzacji i samej marki BMW, jest to najlepsza i zarazem najładniejsza wersja serii 3. Oceniany jako niezawodny i niezwykle solidnie wykonany pojazd. Co prawda niezawodność dla wielu oznacza zupełnie co innego. Niektórzy niezawodnym autem określają to, które po prostu jeździ i niezbyt często się psuje. Dla innych natomiast niezawodność oznacza wieloletnie działanie bez awarii. E46 jest czymś pomiędzy. Najważniejsze jego części są faktycznie mało awaryjne. Nie jest to jednak samochód, o który nie trzeba dbać i poświęcać uwagi konserwacjom. Największymi jego zaletami jest silnik, układ jezdny, skrzynia biegów oraz duża ergonomia jazdy. Jak każde auto posiada także swoje słabe strony, do których można by zaliczyć spore koszty utrzymania, szybkie zużywanie się hamulców oraz tendencja karoserii do korozji. Wszystkie typowe dla tego modelu usterki są bardzo dobrze opisane choćby w internecie, więc ich naprawa nie powinna stwarzać dużego kłopotu mechanikom.

W ramach E46 do wyboru mamy 7 wersji :

  • Compact
  • Sedan
  • Coupe
  • Touring
  • Cabrio
  • M3 Cabrio
  • M3 Coupe

Na koniec mała ciekawostka – skąd wzięła się literka “E” w nazwach modeli BMW ? Otóż litera ta pochodzi od niemieckiego słowa „Entwicklung”, które oznacza po prostu rozwój. Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że kolejne wersje są rzeczywiście krokiem naprzód dla marki.

 BMW E39 – model należący do 5 serii niemieckiej marki. Samochody dedykowane były rynkowi europejskiemu, amerykańskiemu oraz japońskiemu. Auto pojawiło się na rynku w 1995 roku. Po raz pierwszy zaprezentowane latem podczas targów motoryzacyjnych Genewie podczas Geneva Motor Show. Dostępny był wyłącznie w dwóch typach nadwozia – 4 drzwiowym sedanie oraz 5 –drzwiowym kombi. Auta posiadały napęd na tylne koła. Jego największymi konkurentami były : Mercedes-Benz W210, Alfa Romeo 166, a także model, który podbijał serca kierowców Audi A6. Początkowo dostępne były dla wąskiego grona ze względu na wysokie ceny modelu. Cena jednak gwałtownie spada, przez co staje się niezwykle popularne mimo dość dużych kosztów eksploatacyjnych. Jego wygląd wciąż jest atrakcyjny, nawet jak na dzisiejsze czasy. Często opisywany jako bezawaryjny, jednak takie auta nie istnieją. Każdy model ma w sobie części, które są mniej lub bardziej wadliwe, a wszystko jest kwestią czasu. Obecnie ciężko jest spotkać na rynku wtórnym auto, które byłoby bezwypadkowe i zadbane. Zdecydowana większość to auta, które zostały zniszczone głównie przez ich właścicieli, którzy nie byli w stanie zainwestować w w bieżące naprawy. Większość aut zatem wymagają wysokiego nakładu pieniężnego. Najbardziej polecane silniki to 2.2 l, 2.5 l oraz 2.8 l R6. Zapewniają one niezłe osiągi, a do tego zużycie paliwa wydaje się przyzwoite. Auto pozwala na swobodną, przyjemną jazdę. Wydaje się jakby „przyklejone” do jezdni. Kierownica daje poczucie całkowitej kontroli nad pojazdem, a nadsterowność wynikającą z dużej mocy i tylnego napędu pozwala powstrzymać układ ASC. Koniec jego produkcji przypada na rok 2004. Jego następcą okazał się E60.

Na zakończenie przypominamy starą reklamę modelu E39, w której wystąpili Madonna oraz mało znany wówczas Clive Owen.

Zapraszamy do sprzedaży katalizatorów w uczciwej cenie w jednym z profesjonalnych punktów skupu. Najbliższy znajdziecie tutaj.

Aktualny cennik zawsze na naszej stronie –> KLIK