Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizatory K202  wykorzystywane są przez grupę PSA. Charakteryzują się niewielką długością, wynoszącą około 35 cm, owalnym kształtem i tendencją do korozji. Katalizatory o numerze K202 ważą od 1,39 kg do 1,94 kg. Cena detaliczna modelu K202/G1932/2D0000011582,w dniu 29.03.2019r. wynosi…

Katalizator K202

Katalizatory K202  wykorzystywane są przez grupę PSA. Charakteryzują się niewielką długością, wynoszącą około 35 cm, owalnym kształtem i tendencją do korozji. Katalizatory o numerze K202 ważą od 1,39 kg do 1,94 kg. Cena detaliczna modelu K202/G1932/2D0000011582,w dniu 29.03.2019r. wynosi 730,80 PLN. Model odnaleźć możemy w Citroenie Berlingo oraz Peugeocie Partner 2.0 HDi. Wykorzystywano je po 1999 roku. 

Berlingo jest samochodem typu MPV,  produkowanym przez francuską markę Citroen od 1996 roku.

Model zrodził się z pomysłu Bertone, opracowanego przez Citroën Style Center. Samochód powstał, by wyprzeć konkurencję i wypełnić nową niszę na rynku, na przestrzenne, rodzinne samochody o średnich rozmiarach, które można wykorzystać zarówno do przewozu osób, jak i towarów – w zależności od wersji. Ten rodzaj samochodu jest podzbiorem MPV (pojazdów wielofunkcyjnych).

Wkrótce, francuska grupa utworzona przez połączenie Peugeota i Citroena,  nadała tej niszy nazwę “ludospace” , co oznacza samochód, który sytuowany jest gdzieś pomiędzy  furgonetką a minivanem.

W lecie, 1996 roku rozpoczęto produkcję Berlingo, który reprezentuje Citroena, oraz Ranch’a i Partner’a, powstałych z ramienia Peugeota. Początkowo tylko w wersji komercyjnej. Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, wprowadzono trzy koncepcje, zaczerpnięte z furgonetki wprowadzonej kilka miesięcy wcześniej:

  • Berlingo Bulle  – pięciodrzwiowy sedan o bardzo zaokrąglonych kształtach – dzieło francuskiego projektanta;
  • Berlingo Coupe de Plage – rodzaj pick-up’a, który estetyką, przypomina z przodu  minivana. Koncepcja ta została zaprojektowana do użytku w czasie wolnym i na wakacjach;
  • Berlingo Grand Large –najbardziej podobny do Berlingo, z tą różnicą, że tym razem nie jest to minivan, ale prawdziwy MPV, gdzie panele tylnej blachy zostały zastąpione oknem, natomiast wewnętrznie, przestrzeń bagażowa została zastąpiona tylną sofą dla trzech osób i bagażnikiem do załadunku bagażu.

Ostatecznie zdecydowano się na realizację ostatniej koncepcji –Grand Large , której produkcja rozpoczęła się pod koniec tego samego roku. W ten sposób Berlingo przyczyniło się do powstania całej serii samochodów MPV – serii zainaugurowanej dwa lata przed debiutem przez dużego Citroena Evasion.

Dzięki specjalnej konfiguracji nadwozia, Berlingo (wraz z jego bliźniaczym Ranch / Partner) zainaugurował nową niszę rynkową, w której późniejsza konkurencja również zaczęła się zakorzeniać  – na przykład Renault Kangoo. Funkcjonalność związana z możliwościami eksploatacyjnymi przestrzeni wewnętrznej, w połączeniu z ograniczonymi wymiarami zewnętrznymi, zadecydowały o jej sukcesie, przyczyniając się do sukcesu francuskiej marki w sektorze MPV w Europie.

Drugim samochodem, w którym montowane są katalizatory K202 jest Peugeot Partner.

Partner, podobnie jak Berlingo, jest wozem typu MPV, produkowanym przez francuski koncern Peugeot od 1996 roku. Tylko na rynku włoskim i tylko dla pierwszej generacji, oficjalna nazwa brzmiała Ranch . W drugiej generacji, nazwa “Partner” została wprowadzona już na wszystkich rynkach. Jeśli chodzi o trzecią generację, to była ograniczona tylko do wersji komercyjnych, przeznaczonych do transportu towarów, podczas gdy wersja używana do transportu pasażerskiego nosiła nazwę Rifter.

Partner jest uniwersalnym modelem Peugeota, sprzedawanym w niektórych krajach tylko w wersji van. Unikalną cechą tego małego pojazdu jest szerokość i wygodne otwarcie tylnych drzwi, których ułożenie umożliwia wejście palet ładunkowych bezpośrednio z wózków widłowych, ułatwiając logistykę transportu.  Zarówno furgonetka, jak i model pasażerski były wyposażane w silnik 1.6 Flex 16V.

Auto wydaje się niemalże identyczne z Citroenem Berlingo . Różnice między tymi dwoma pojazdami dotyczą konstrukcji tapicerki oraz opcji wyboru i kombinacji opcjonalnych dodatków. Nowa koncepcja Partnera, zwyciężyła w 1997 r. i wraz z Citroënem Berlingo otrzymała tytuł Van of the Year .

Na początku 2003 r., zdecydowano się na facelifting, podczas którego zmodyfikowano przód i reflektory. W tym samym czasie, Peugeot wprowadził umiarkowane warianty samochodów terenowych Escapade , oraz  wersję Grande Escapade.

Do 2008 roku, w całej Europie rozprowadzono 570 000 sztuk, czyniąc z Partnera najpopularniejszy pojazd w swojej klasie. Po pojawieniu się następcy- Partnera Tepee, został sprzedany pod nazwą Partner Origin .

Produkcja modelu Partner Origin wygasła pod koniec 2009 roku, a Escapade zakończyła się wiosną 2008 roku.

Ceny zużytych katalizatorów pochodzących z Peugeota i Citroena, oraz innych marek samochodów, znajdziecie w katalogu.

Katalizator możesz legalnie sprzedać w najbliższym punkcie skupu.