Katalizatory FCFE2 wykorzystywane są przez markę Subaru. Są to katalizatory ceramiczne o długości sięgającej 60 cm i wadze wkładu zaledwie 0,49 kg. Charakteryzują się niesymetryczną budową, spłaszczonymi brzegami pokrywy i numerem umieszczonym na rancie.
Katalizatory o numerze FCFE2 montowano w modelu Subaru Impreza GD WRX 2.0 T w latach 2001-2005.
Cenę modelu poza promocją możecie śledzić w naszym cenniku, na stronie katalizatora.
Na temat Subaru Imprezy pisaliśmy już na naszej stronie. Dziś zwrócimy uwagę szczególnie na Imprezę II, określaną także przez producentów “GD”.
Subaru drugiej generacji jest kompaktem produkowanym w latach 2000 – 2007 przez Subaru w Ota i Gunma w Japonii.
Zbudowany został w oparciu o znacznie zmodyfikowaną wersję platformy pierwszej generacji. Nowa Impreza podążała w tym samym wzorze co jego poprzednik, w tym podobnie wyprofilowaną sylwetkę. Pomimo tego, stylizacja, a dokładnie wyróżnienie owalnych reflektorów wywołały niemałą kontrowersję. Ta wersja Imprezy zyskała przydomek „Bug Eye” wśród entuzjastów Subaru.
Wymiary nadwozia dla sedana wzrosły o 45 mm (1,8 cala) długości, 40 mm (1,6 cala) szerokości i 25 mm (1,0 cala) wysokości; rozstaw osi zwiększony o 5 mm (0,2 cala). Ponadto, aby spełnić japońskie przepisy dotyczące podatku od pojazdów, szerokość hatchbacka wzrosła o zaledwie 5 mm (0,2 cala) do 1695 mm (66,7 cala), a zatem pozostała w klasyfikacji „5”.
Podwozie GD zyskało na wadze prawie 200 kg (441 funtów) w stosunku do podwozia GC. Subaru twierdzi, że w porównaniu do poprzedniego modelu, podwozie GD jest sztywniejsze pod względem skręcania i wiązki. Ta sztywność wynika przede wszystkim z dodania stalowego „pierścienia”. Sztywność została zwiększona dla bezpieczeństwa pasażerów, stanowi też dodatkową możliwość zapewnienia większej stabilności podczas imprez sportowych.
Subaru wypuściło tę generację Imprezy do Ameryki Północnej w 2001 roku. Wersja Imprezy WRX o mocy 169 kW (230 KM, 227 KM) z turbodoładowaniem nie pojawiła się mimo wcześniejszych planów aż do 2002, a Impreza WRX STI została opóźniona do 2004.
Outback Sport był sprzedawany w Australii w latach 2001–2007, ale zmieniono jego nazwę na Impreza RV z takim samym schematem kolorów jak w wersji amerykańskiej. Wersja australijska miała ręczną skrzynię dwuzakresową , niedostępną w Stanach Zjednoczonych. Impreza stała się „Samochodem Roku” magazynu Wheels za rok 2000.
Impreza otrzymała wolnossące, płaskie silniki o pojemności 1,5, 1,6, 2,0 lub 2,5 litra , z modelami „WRX” i „WRX STI” zorientowanymi na osiągi i ulepszonymi, które zyskały turbodoładowanie. Modele eksportowe zazwyczaj otrzymywały napęd na wszystkie koła.
Subaru wprowadziło Imprezę „New Age” do Japonii w sierpniu 2000 roku. Styl nadwozia coupe z pierwszej generacji nie pojawił się ponownie w nowej serii.