Katalizator FCFA3 to katalizator z Subaru. Jego długość mierzy około 55 cm. Wydawać by się mogło, że ma sporą wagę, jednak okazuje się, że waży mniej niż 1 kg. Charakteryzuje się niesymetrycznym kształtem, przypominającym rewolwer z wygiętą lufą. Jeden z wylotów skierowany jest w dół, drugi stanowi jego przedłużenie i skierowany jest w przeciwną stronę. Wartość katalizatora w dniu 09.10.2018r. to 891,78 zł.  Katalizator FCFA3 wykorzystywany jest w modelu Subaru Impreza.

FCFA3 Katalizator Subaru Impreza

Katalizator Subaru FCFA3 – Subaru Impreza

Katalizator FCFA3 to katalizator z Subaru. Jego długość mierzy około 55 cm. Wydawać by się mogło, że ma sporą wagę, jednak okazuje się, że waży mniej niż 1 kg. Charakteryzuje się niesymetrycznym kształtem, przypominającym rewolwer z wygiętą lufą. Jeden z wylotów skierowany jest w dół, drugi stanowi jego przedłużenie i skierowany jest w przeciwną stronę. Wartość katalizatora w dniu 09.10.2018r. to 891,78 zł.  Katalizator FCFA3 wykorzystywany jest w modelu Subaru Impreza.

Katalizator z Subaru FCFA3

Subaru Impreza to samochód kompaktowy z segmentu C, produkowany przez japoński koncern Subaru Corporation założony w 1953 roku. Jego premiera przypada na rok 1993. Wcześniej topowym modelem marki był Subaru Leone.

Impreza jest pierwszym autem osobowym z napędem na cztery koła, które produkowane było na masową skalę.  Subaru pierwszej generacji występowało w wersji sedan oraz kombi z silnikami wolnossącymi (1.6, 1.8 oraz 2.0).

Nazwa modelu wzięła się od angielskiego „impress”, czyli wrażenie. Japończycy chcieli stworzyć samochód, który będzie wywierał duże wrażenie. Faktycznie tak się stało, dzięki wersji z silnikiem turbodoładowanym o większej sprawności i nieprzeciętnej mocy. Wersja ta została stworzona specjalnie na potrzeby Rajdowych Mistrzostw Świata, by zastąpić zużyty już model Legacy.

Auto z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2.0 weszło na rynek europejski w 1994 r. jako Subaru Impreza GT – odpowiednik azjatyckiego WRX-a.  Czym poza silnikiem wyróżniała się ta wersja ? Przede wszystkim solidniejszym zawieszeniem oraz wyposażeniem w spojler połączony ze zderzakami.

Subaru Impreza - FCFA3

Przełomowym momentem był dla modelu rok 1997. Do sprzedaży wszedł silnik o mocy 211 KM, dzięki któremu auto mogło rozpędzić się „do setki” w 6 sekund ! Dwa lata później moc ta została zwiększona do 218 KM.

Producenci wprowadzili również wersje dedykowane modelu. Jednym z nim był McRae Special Edition z 1995 roku na cześć Collina McRae, który dał popis podczas rajdu RAC. Imprezę  Catalunya, wyprodukowano natomiast, by uczcić tytuł „Mistrza Świata Producentów”, a następnie z tej samej okazji wypuszczono Imprezę Terzo. Modele specjalne nie wyróżniały się pod względem technologicznym od wersji tradycyjnej. Odróżniał je jedynie design. Do jednej z wersji dokupić można było tzw. Pakiet „WR”, dzięki któremu można było zwiększyć moc silnika aż do 240 KM.

Warto wspomnieć także o Imprezie P1 z 1999 roku, wykonanej przez Prodrive na zamówienie Subaru. Moc silnika P1 to aż 280 KM, a w aucie wprowadzono ulepszenia pozwalające na płynną jazdę po krętych i wyboistych drogach.

Największym konkurentem Imprezy było Mitsubishi Lancer, a rywalizację pomiędzy tymi dwoma markami można porównać do dzisiejszej sytuacji Samsunga oraz Apple. Dynamiczna sytuacja na rynku motoryzacyjnym spowodowała jednak wycofanie się producentów z produkcji Lancera. Z czego słynie Impreza ? Przede wszystkim ze swoich zalet – napędu na cztery koła, dobrych osiągów i trakcji i niezwykłych możliwości tuningowych. Od 2011 roku produkowana jest czwarta generacja auta. Obecnie w sprzedaży jest wyłącznie wersja WRX STI z czterocylindrowym silnikiem 2.5. o mocy 305 KM. Przez ostatnie 23 lata moc silników wzrosła o około 87 KM. Ponoć łatwo jest również spotkać przerobione wersje o mocy sięgającej nawet 600 KM.