Katalizatory RX8 wykorzystywane przez Mazdę charakteryzują się  podłużnym, niesymetrycznym kształtem. Obudowane są srebrną blachą z licznymi wgłębieniami. Jeden z wylotów tworzy integralną część z całością. Drugi wysunięty jest poza bryłę. Długość mierzy niecałe 70 cm, a waga wynosi około 1,5 kg. Cena detaliczna w dniu 18.10.2018 r. wynosi 1 273,59 zł (296,18 EUR). Wykorzystywane są w modelu RX8.

MAZDA RX8

Katalizatory RX8 wykorzystywane przez Mazdę charakteryzują się  podłużnym, niesymetrycznym kształtem. Obudowane są srebrną blachą z licznymi wgłębieniami. Jeden z wylotów tworzy integralną część z całością. Drugi wysunięty jest poza bryłę. Długość mierzy niecałe 70 cm, a waga wynosi około 1,5 kg. Cena detaliczna w dniu 18.10.2018 r. wynosi 1 273,59 zł (296,18 EUR). Wykorzystywane są w modelu RX8.

Mazda RX8 – auto, które zna każdy fan motoryzacji. Nazwana przez twórców Mazdą Rotary eXperimental-8. To samochód osobowy, stworzony przez japoński koncern motoryzacyjny Mazda Motor Corporation. Produkowany był od 2003-2012 r. W tym czasie wyprodukowano ponad 192 tysiące samochodów tego modelu.

RX8 to czterodrzwiowe coupe. Dwoje drzwi otwiera się „pod wiatr”.

Przełomem był rok 2007, kiedy koncern wypuścił na rynek Mazdę RX-8 Hydrogen RE. Prezentacja tego auta była zwieńczeniem 18-letniej pracy badawczej nad paliwem wodorowym. Model RX8-Hydrogen charakteryzuje się silnikiem rotacyjnym, który zasilany jest przez dwa rodzaje paliwa – tradycyjne benzynowe oraz ekologiczne, wodorowe. Kierowca ma możliwość  w każdej chwili przełączyć się na zasilanie benzynowe, jeśli wokół nie znajdują się stacje paliw z możliwością tankowania wodoru.

Samochód przeszedł facelifting dwa lata później. Dokonano wymiany zderzaka, wszystkich reflektorów, kierownicy oraz zegarów. W efekcie, wiele osób myliło modyfikację auta z wprowadzeniem drugiej generacji.

Źródło: https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-uzywane-czy-trzeba-bac-sie-silnika-wankla,nId,2283265

 

To czym wyróżniała się Mazda RX8 to silnik Wankla, czyli spalinowy silnik z obrotowym tłokiem, przypominającym trójkąt, obracającym się wewnątrz cylindra. Jego nazwa wzięła się od nazwiska konstruktora – Felixa Wankela.

Mazda RX8 była wówczas jedynym na świecie autem wykorzystującym tego typu technologię. Silnik ten w 2003 roku uzyskał nagrodę „International Engine of the Year”. Warto przypomnieć, że silnik Wankla nie był jedyną innowacją wprowadzoną przez markę. Pamiętamy wszyscy takie wynalazki jak reflektory, które unoszą się do góry czy model 323 z drzwiami bez ramek.

Gdy Mazda zjeżdżała z taśm linii produkcyjnej miała bardzo trudne zadanie – przebić się przez konkurencję jaką stanowiły – uchodząca za bezawaryjną – Toyota oraz znana ze swojej solidności Honda. Klienci nie darzyli Mazdy tak ogromnym zaufaniem jak wymienionych powyżej modeli. Twórcy zostali zatem postawieni przed trudnym zadaniem – stworzeniem auta, które zachwyci rzesze ludzi i wyróżni się na tle innych marek. Szybko okazało się, że dzięki subtelnej a zarazem sportowej konstrukcji, praktycznym rozwiązaniom (m.in. mniejsze drzwi oraz wygodniejsze niż w innych modelach coupe wsiadanie), auto zyskało wielu zwolenników.

Plotki głoszą, że już 2020 roku na rynek ma zostać wypuszczona wersja RX9. Pojawiły się one już kilka lat temu na forach miłośników Mazdy. Po sieci krążyły liczne zdjęcia mające być wizualizacją koncepcji nowego modelu. Pogłoski te zostały jeszcze podsycone przez japoński magazyn Holiday auto. Według niego, RX9-ka ma zostać zaprezentowana podczas targów Tokio, a rok później trafić do sprzedaży. RX9 ma tak jak pierwowzór posiadać silnik Wankla z pojemnością 1.6 l. i być jego ulepszoną wersją pod względem zużycia paliwa i oleju. Konstruktorzy będą chcieli stworzyć lekkie (do 1300kg ), sportowe auto o mocy 400 KM. Ile ma kosztować takie cacko ? Nieoficjalne źródła podają, że cena może wynosić około 80 tysięcy dolarów.

Skusilibyście się na nie ?

 

Źródło : http://cartests.net/2018/06/18/mazda-rx-9-nadchodzi-wraz-z-nowym-silnikiem-wankla/