Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizatory C72 oraz C82/7700423818 z Renault Twingo

Katalizatory C72 oraz C82/7700423818–wykorzystywane są przez francuską markę Renault.

Katalizator C72 z Renault Twingo
Katalizator C82/7700423818 z Renault Twingo
Wnętrze katalizatora z palladowymi wkładami ceramicznymi

Podobnie jak w przypadku katalizatorów pochodzących z Renault Clio, także tutaj występują dwa wkłady ceramiczne nasycone palladem – mniejszy i większy. Ich waga wynosi dla katalizatorów C72 i C82, kolejno – 0,89 kg i 0,94 kg. Długość wynosi około 33 cm. Kształt jest podłużny, zaokrąglony i niesymetryczny ze względu na ułożenie wlotu i wylotu w dwóch różnych płaszczyznach.

C72 montowano w modelach Renault Twingo 1.2 w wersji benzynowej z 2000 roku, natomiast C82/7700423818 w Renault Twingo 1.2 w wersji benzynowej z 1996 roku.

Renault Twingo z 1996 r.

Twingo to samochód z segmentu A produkowany przez francuskiego producenta, Renault od 1992 roku. To czteroosobowy, trzydrzwiowy hatchback z czterocylindrowym silnikiem z przodu poprzecznej linii i napędem na przednie koła. Został on zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 5 października 1992 r. Komercjalizację rozpoczęto (początkowo w Europie) na początku następnego roku.

Historia modelu zaczęła się  w 1990 r. od projektu W60, który dał mu życie i w trakcie następnych lat rozwijał się, był modyfikowany po wielokrotnych niepowodzeniach.  Wprowadzono w nim przez cały okres sprzedaży wiele zmian, mimo których koncernowi nie udało się osiągnąć sukcesu takiego jak w przypadku renault 4 oraz 4CV.

Pod koniec 1987 roku dział projektowy Renault został powierzony Zulay Villamizar , francuskiemu projektantowi samochodów, który miał już spore doświadczenie w takich firmach jak Simca, Ford, Volkswagen i Audi. Znany był szeroko jego radykalny styl. Został wezwany i wspierany przez Raymonda Lévy’ego, prezesa Renault, który dał mu pełną autonomię do pracy i który zaufał jego talentowi.

Kilka grup projektantów pracowało nad projektem, lecz podkreśla się, że na ostateczny projekt duży wpływ miał Beskid 106 , prototypowy ekonomiczny samochód hatchback zaprojektowany w Polsce przez Centrum Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL (Osrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych), centrum projektowania i planowania motoryzacji w latach 1982–1986, w celu zastąpienia starzejącego się Fiata 126.

„Twingo” to skrót od słów „Twist”, „Swing” i „Tango”.

Obydwa modele pochodzą z pierwszej generacji, która produkowana była w latach 1993-2012.

Oryginalny Twingo I,  został wprowadzony na rynek w kwietniu 1993 roku i sprzedawany był w Europie do sierpnia 2007 roku.  W sumie, wyprodukowano ponad 2,6 miliona egzemplarzy. Jego krótki przód i kaptur równoległy do przedniej szyby sprawiają, że przypomina minivana , mimo że jego całkowita wysokość i układ siedzeń są typowe dla samochodu osobowego . Te dwie cechy pozwalają uzyskać bardziej przestronne wnętrze niż w przypadku konkurencji. W latach 1993–1999 był to jedyny Renault, który posiadał w standardzie cyfrowe elektroniczne urządzenie pokładowe (cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa).

Renault Twingo z 2000 r.

W 1998 roku wprowadzono Twingo Easy, wyposażony w półautomatyczną skrzynię biegów, a później także w nowe opcje, nowe tkaniny, nowe kolory, oraz wydania specjalne (na przykład Kenzò w 1995 r., United Colors of Benetton w 1996 r. I Velvet 1998). W 1997 r., aż do września, tylko we Francji wprowadzono przyjazny dla środowiska system naturalnego gazu ziemnego , który utrzymywano do 2007 r. W 1998 r., po drobnych zmianach szczegółów, rozpoczęto aktualizację asortymentu, począwszy od silnika (który został wzięty z Renault Clio), zapewniając użytkownikom samochodu płynniejszą jazdę niż poprzednik. Wydajność natomiast się nie zmieniła.

Aktualną cenę modeli  C72 oraz C82/7700423818 poza promocją znajdziecie zawsze na naszej stronie.