Tajemnice katalizatorów z Hondy

Dwa z pozoru identyczne katalizatory. Ta sama marka, ta sama długość od kryzy do kryzy i ten sam kolor pokrywy. Spłaszczone brzegi w obu wypadkach i paski, które ciągną się w poprzek na całej długości. Odznaczające się wgłębienie  dzielące na dwie części. Różnica w średnicy nie jest na tyle duża, by móc rozpoznać konkretny model, mając przed oczami wyłącznie jeden egzemplarz.

Dwa łudząco podobne do siebie modele katalizatorów
Dwa różne modele katalizatorów w Hondy

To co je najbardziej odróżnia to cena. Tu różnica jest mocno zauważalna dla naszej kieszeni, jeśli chcemy udać się do skupu i spieniężyć nieprzydatny już w naszym aucie katalizator.

Dziś podpowiemy jak je rozróżnić i jaka jest wartość poszczególnych modeli przedstawionych na zdjęciu powyżej.

Pierwszy katalizator to znany zapewne fanom motoryzacji, którzy śledzą naszą stronę i fanpage, numer 3+4/paski+sonda, który znalazł się na zaszczytnej liście TOP10 najdroższych katalizatorów.

Katalizator 3+4/paski+sonda

Katalizator ten waży wraz z pokrywą waży 3 757 g, a waga samego wkładu wynosi 1,116 kg. Długość od kryzy do kryzy liczy 42,5 cm, a średnica w najszerszym miejscu mierzy 11,5 cm. W dniu dzisiejszym (tzn. 23.08.2019r.) jego cena przy skupie detalicznym wynosi 2 573,10 zł. Pamiętajmy jednak, że cena ta codziennie ulega zmianie (przez zmiany w kursie metali szlachetnych), a jej aktualną wartość można sprawdzić w naszym cenniku.

Katalizator ten posiada wyraźnie widoczne paski ułożone poprzecznie – 3 w jednej części, 4 w drugiej. Razem jest zatem 7 pasków. Montowany był w Hondzie Accord.

Drugi model to nieco mniej znany katalizator o numerze 4+5paski/sonda/civic. Waży 2 832 g,  a zatem waży niecały kilogram mniej od swojego poprzednika. Podobnie jak model z Accorda, mierzy 42,5 cm długości. Średnica katalizatora wynosi 10 cm. Waga samego wkładu wynosi 0,83 kg. Cena detaliczna w dniu 23.08.2019r. to 860 zł. Jego wartość jest prawie 3 razy mniejsza niż modelu 3+4/paski+sonda. Zmiany w cenie można śledzić w cenniku marki Honda i na stronie modelu.

Jak widać, pomimo że katalizatory są łudząco podobne do siebie, mają ten sam kolor, długość, spłaszczone brzegi i poprzeczne paski charakterystyczne dla marki, posiadając powyższą wiedzę możemy z łatwością je odróżnić i dokonać prawidłowej wyceny obu katalizatorów.

Tak duża rozbieżność cenowa wynika tu przede wszystkim z różnic w zawartości cennych metali szlachetnych we wkładzie.