Katalizatory C196/8200145056 oraz C228/8200324563 wykorzystywane są przez markę Renault.
Modele te cechują się podłużnym, nieco zaokrąglonym kształtem oraz niewielką długością wynoszącą 33 cm. Wkład katalizatora C196 jest cięższy i waży 0,9 kg. Wkład drugiego (C228) waży natomiast 0,87 kg.
Jak widać na zamieszczonym powyżej przekroju, modele te zawierają dwa wkłady palladowe. Jeden z nich – mniejszy- jest bardziej nasycony tym pierwiastkiem szlachetnym, przez co jego kolor jest także bardziej intensywny.
Katalizator C196/8200145056 umieszczany był w samochodzie Renault Clio 1.2 z 2007 roku w wersji benzynowej, natomiast C228/8200324563 w Renault Clio III, Renault Megane II i III, Renault Scenic II i III oraz Renault Fluence 1.6.
W tym artykule nawiążemy jednak do modelu Renault Clio.
Clio to samochód należący do segmentu B, produkowany przez francuskiego producenta Renault. Clio zaczęło być komercjalizowane w 1990 roku jako następca Renault Supercinco .
Pojazd nie jest sprzedawany pod tą nazwą we wszystkich krajach. W Japonii znany jest jako Lutecia , która nawiązuje do rzymskiego pochodzenia Paryża.
Model został wybrany samochodem roku w Europie w 1991 i 2006 roku, Samochodem Roku w Hiszpanii w 1991 roku, „Best Automobile Subcompact” oraz Automobile Panamericano w 2002, 2003 i 2004 w Meksyku.
Trzecia generacja, z której pochodzą opisywane tu katalizatory, dzieli się na dwie fazy.
Faza 1: 2005-2009
Od października 2005 r. sprzedawano trzecią generację Clio. Całkowicie nowe w porównaniu z poprzednim, dzieli swoją platformę z Nissanem Micrą , w wyniku szerokiego udziału Renault w Nissanie .
Ten nowy model był większy i bardziej przestronny niż poprzedni, co stawia go w lepszym segmencie rynku. Miał on pokryć lukę, którą obecnie zajmuje Clio 2, produkowany pod nazwą Campus , być może aż do przybycia nowego Twingo.
Otrzymało pięć gwiazdek w teście EuroNCAP , dołączając tym samym do rodziny samochodów z najlepszym wynikiem w tych testach. Był to również tani i mały pojazd, a przy tym jednocześnie całkiem wygodny. Został ponownie wybrany jako samochód roku w Europie w 2006 roku.
Faza 2: 2009-2012
Od początku 2009 r. Renault dokonało modyfikacji Clio na bardziej sportowe i aerodynamiczne. Z przodu znajduje się otwór o funkcji aerodynamicznej, który przypomina tę, z jego pierwszej wersji. Zużycie paliwa jest zmniejszone i dodawane są nowe i bardzo ciekawe dodatki. Sport clio ma również ekskluzywny wygląd, z bardziej agresywnym przodem. Od listopada 2010 r. Silniki 1.5 dci o mocy 85 stały się 90 FAP, a 1,5 dci 105 stały się 110 FAP. Od maja 2011 roku modele 1.6 16V o mocy 128 KM, 2.0 16V 140 KM i 1,5 dci 110 KM, zostały wycofane z eksploatacji, stopniowo zmniejszając ofertę Clio III do momentu wprowadzenia na rynek Clio IV w październiku. 2012 r., po jego prezentacji na Paris Motor Show wrzesień 2012.
Kolekcja Renault Clio to wersja trzeciej generacji Clio, która jest sprzedawana jednocześnie z czwartą generacją. Kolekcja ta jest dostępna tylko z nadwoziem pięciodrzwiowym. Jest to jedyny wariant Clio z 2009 roku, który pozostaje na rynku, ponieważ wersje trzech drzwi i rodziny („Grand Tour”) przestały być sprzedawane jesienią 2012 roku. W kolekcji Clio można wybrać jeden z dwóch silników, benzynę -1.2 16 v 75 HP- i Diesel -dCi eco2 75 HP-. Oba są związane z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Cenę katalizatorów C196/8200145056 oraz C228/8200324563 poza promocją, znajdziecie na naszej stronie internetowej.