Katalizator 6Q0178AB/6Q0131701D ze Škody Fabia

Katalizatory o numerze 6Q0178AB/6Q0131701D charakteryzują się niewielkimi rozmiarami. Ich długość wynosi zaledwie 26 cm, a waga wkładu to 0,64 kg. Mają niezwykle symetryczną budowę. Środkowa część, wypełniona wkładem ceramicznym jest najszersza i ma okrągły kształt. Po bokach ulokowane są wlot i wylot. Katalizator ten wykorzystywany jest między innymi przez markę Škoda w modelu Fabia I z silnikiem 1.4 z 2003 roku.

Katalizator 6Q0178AB/6Q0131701D ze Škody Fabia

Fabia to mały samochód produkowany przez koncern Škoda Auto. Zostało ono oficjalnie zaprezentowane podczas 58. Salonu Samochodowego we Frankfurcie 14 września 1999 r. Początkowo dostępne jako pięciodrzwiowy hatchback. Auto wprowadzono jako następcę Škody Felicia, mimo, że oba modele produkowane były przez długi czas równolegle. Niecały rok po hatchbacku, wprowadzono Fabię z nadwoziem kombi, a do asortymentu nadwozi w 2001 r. dołączył sedan. W 2007 roku, hatchback drugiej generacji został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie, kończąc produkcję jego pierwszej generacji. Druga seria Combi została wprowadzona sześć miesięcy później.  W drugiej generacji zrezygnowano z produkcji sedana. Samochody produkowane były  w miejscowości Mladá Boleslav. W kwietniu 2007 r., taśmę produkcyjną opuściła dwumilionowa Škoda Fabia, a w maju 2012 r., 3-milionowy samochód. Na początku października 2014 r. zaprezentowano trzecią generację, podczas Paris Motor Show, a w 2018 roku zdecydowano się na lifting.

Škoda Fabia I

Škoda Fabia I

Sprzedaż rozpoczęła się na rynku europejskim w grudniu 1999 r.  W 2000 r. przeszła test zderzeniowy Euro NCAP, który zaowocował uzyskaniem czterech gwiazdek. Model kombi został wprowadzony jesienią 2000 roku. Rok później w Genewie pojawił się sedan. Już w 2004 roku w kwietniu sprzedano milionowy egzemplarz, a po dużym sukcesie, latem tego samego roku rozpoczęto sprzedaż wersji sportowej RS. W sierpniu przeprowadzono pierwszy lifting, w wyniku czego auto wyposażono w nowy przedni zderzak z okrągłymi lampami przeciwmgielnymi, „ogonami” na tylnych światłach, trzecim zagłówkiem i trzypunktowym pasem bezpieczeństwa dla tylnego środkowego siedzenia. Przygotowano także nową kierownice (z drugiej generacji Octavii), nowe pokrycia siedzeń oraz unowocześniono drobne elementy.

Sprzedaż pierwszej generacji hatchbacka zakończono 13 kwietnia 2007 roku, natomiast produkcja innych wersji nadwozia trwała jeszcze przez jakiś czas.

Wersje nadwozia 

  • Hatchback (od grudnia 1999)
  • Combi (od 2000)
  • Sedan ( od 2001)
  • Praktic – pojazd użytkowy

Wersje wyposażeniowe  

  • Junior– najniższy poziom wyposażenia, wprowadzony w 2001 roku, oferowany z nadwoziem typu hatchback, samochód miał tylko litrowy silnik (zastąpiony później silnikiem o pojemności 1,2 litra), trzynastocentymetrowe koła, brak wspomagania kierownicy, a cechą charakterystyczną były niemalowane zderzaki.
  • Klasyczny
  • Komfort– po liftingu zastąpiony przez Ambiente
  • Elegancja
  • RS– wersja sportowa
  • Praktik– wersja użytkowa Fabii, która powstała z kombi, wprowadzona w styczniu 2002 r. Miała tylko dwa miejsca za którymi znajdowała się kratka. Tylne szyby były przykryte.

    Škoda Fabia I

Pojawiły się także wersje limitowane:

Wersja Styl– To wydanie powstało w 2002 roku. Oferowane było zarówno w wersji hatchback, jak i combi, z silnikami 1,4 MPI (50 i 44 kW) i 1,9 SDI 47 kW. Edycja próbowała połączyć bogate wyposażenie z przystępną ceną. Wnętrze było wykonane w czarnym onyksie z mistycznymi tkaninami obiciowymi. Tylko dla tej wersji oferowano metaliczny kolor. Podstawowe wyposażenie obejmowało chromowany pakiet (dźwignia zmiany biegów, bezpiecznik hamulca ręcznego, wewnętrzne klamki i zamki drzwi), tylne dzielone siedzenia, radioodtwarzacz CD Symphony, 8 głośników, panele tylnych drzwi, centralny zamek z pilotem i stalowe koła 15 “, przednie światła przeciwmgielne, 2 przednie poduszki powietrzne, odchylane zagłówki, a nawet spray do konserwacji opon!

Fresh edition – Ten model został oparty na modelu Junior i był oferowany dla wszystkich trzech nadwozi. Charakteryzował się lakierowanymi zderzakami i wspomaganiem kierownicy.

Maraton – edycja dostępna tylko dla kombi została sprzedana latem 2002 roku. W porównaniu z oryginalną wersją Classic, oferowała 2 przednie poduszki powietrzne, elektryczne sterowanie szybami przednimi, lusterkami zewnętrznymi malowanymi w kolorze samochodu, elektrycznym gniazdem bagażnika (12V), sterowaniem pokrywą zbiornika paliwa z siedzenia kierowcy, centralnym zamkiem, radiem z odtwarzaczem kasetowym i ośmioma głośnikami, systemem ABS oraz komputerem pokładowym. Czarne wnętrze zostało ozdobione nową czerwoną tapicerką Starchip.

Atrakcyjny  wersja dostępna była tylko w kolorach metalicznych. Oprócz wyposażenia domyślnego z wersji Classic, oferowano tu 2 przednie poduszki powietrzne, elektryczne elementy sterujące przednimi szybami, lusterkami zewnętrzymi w kolorze samochodu i światłami ostrzegawczymi w panelach drzwi. Auto posiadało także wbudowane dywany tekstylne, radio Škoda z odtwarzaczem kasetowym i ośmioma głośnikami, centralny zamek z pilotem, chromowaną deskę rozdzielczą komputer pokładowy, przednie światła przeciwmgielne i spray do naprawy opon.

Škoda Fabia I

Škoda Fabia RS

Škoda Fabia RS jest wariantem wywodzącym się z wersji hatchback. Miała swoją premierę w marcu 2003 r. na Geneva Motor Show. Samochód ma wszechstronny wygląd zewnętrzny w lekko sportowym stylu.

Przedni zderzak ze zintegrowanym spoilerem jest przesunięty do przodu i ukształtowany w stylu WRC. Fabia RS miała potężny turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.9 TDI-PD (96 kW / 130 KM) z technologią dysz pompy pod maską. W połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów zapewniało to nie tylko mocny napęd, ale także lepszą wydajność operacyjną. Znajdowała się w produkcji do 2007 roku. Na rynek wprowadzono 21 551 egzemplarzy.

Cenę modelu bez promocji w naszym skupie znajdziecie tutaj