Katalizatory o numerze 46481722 wykorzystywane były w produkcji włoskich samochodów marki Lancia, Fiat oraz Alfa Romeo. Obudowę katalizatora tworzy płaska bryła z poprzecznymi wgłębieniami i dwoma symetrycznymi wylotami. Długość urządzenia wynosi 40 cm, a waga niecałe 1,4 kg.
W dniu 16.05.2019 r. cena detaliczna katalizatora wynosi 1 308 zł.
Katalizatory 46481722 wykorzystywane były m.in. w modelu Lancia Lybra (z silnikiem benzynowym 1.8, w latach 1999-2005), o którym jeszcze nie wspominaliśmy na naszym blogu. Dziś przybliżymy Wam nieco historię auta i jego specyfikę.
Lancia Lybra to samochód, który był produkowany przez włoskiego producenta Lancia, w latach od 1998 do 2005 roku , najpierw w zakładzie Fiata w Rivalta, a następnie w Mirafiori .
Model został stworzony, by zastąpić starą Lancię Dedrę. W produkcji wykorzystano podłogę „Type 2 evolution 3” zaprojektowaną dla Alfa Romeo 156, ale z innym i bardziej komfortowym zawieszeniem.
Samochód, dostępny był od momentu premiery jako sedan i kombi. Montowany był przez pierwsze lata na liniach montażowych zakładu w Rivalta, a w 2002 r. przeniosła się do Mirafiori, gdzie produkowano auto z wersją silnika 1.6 16V. Inne silniki takie jak 1.8 VVT 16v, 2.0 20v benzyna, oraz renomowany Turbodiesel JTD 8v i 10v, były produkowane w fabryce Pratola Serra w Avellino. Najbardziej popularne były silniki wysokoprężne, ponieważ oferowały doskonałe zużycie paliwa, dużą niezawodność i wydajność – wyższą niż deklarowana.
Ciekawostką jest, że samochód reklamował amerykański aktor, Harrison Ford.
Koncernowi bardzo zależało na tym, aby Lancia stała się marką premium, a w przekazie marketingowym zawsze przedstawiano auto jako komfortowe i eleganckie. Również po to, by nie tworzyć dodatkowej konkurencji dla sportowej Alfy Romeo 156.
Większość zbudowanych modeli trafiła na rynek krajowy. We Włoszech Lybra odniosła sukces, zwłaszcza w pierwszym okresie sprzedaży, kiedy działania reklamowe były nasilone. Często wybierano ją jako samochód służbowy dzięki luksusowej wersji LX z tapicerką z Alcantary.
Jednak sukces we Włoszech nie trwał zbyt długo. Przede wszystkim ze względu na brak aktualizacji stylistycznych i technologicznych, z którymi grupa Fiat musiałaby się zmierzyć, aby wznowić sprzedaż w połowie swojej kariery. Silniki benzynowe, skrzynie biegów, elektronika, kabina pasażerska pozostały takie same przez wszystkie lata produkcji. Jedyne co ulepszono, to dołożono kilka koni mechanicznych do silników Diesla. To jednak było za mało, by móc konkurować z coraz większą konkurencja.
Łącznie sprzedano 181 307 samochodów. W lipci 2006 roku prawa do produkcji przeniesione zostały na chińską spółkę Zotye, która pierwotnie planowała ponowne uruchomienie samochodu w ojczystym kraju, jednak projekt porzucono.