Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak
Katalizator 60578099/METAL z Alfy Romeo 155

Katalizator 60578099/METAL z Alfy Romeo 155

Katalizator z oznaczeniem 60578099/METAL montowano w pojazdach marki Fiat oraz Alfa Romeo.

Podobnie jak wiele modeli z wkładem metalowym, część jest niewielkich rozmiarów. Całość wraz z wylotami nie przekracza 33 cm. Szerokość w tym przypadku wynosi 16 cm co sprawia, że model ma bardziej podłużny kształt. Zasadniczą część obudowy stanowi część zawierająca wkład o wadze 0,5 kg. Posiada ona spłaszczone brzegi. Wyloty różnią się szerokością otworów, i kształtem. Są jednak symetrycznie ułożone. Numer wybity jest centralnie na pokrywie i raczej nie ma problemu z jego znalezieniem.

Aktualna wartość części podana jest jak zawsze w cenniku.

Katalizator 60578099/METAL z Alfy Romeo

Katalizator z oznaczeniem 60578099/METAL montowano w Alfie Romeo 155 w latach 1992-1997 w wersji silnikowej 2.0 16V.

Alfa Romeo 155, źródło: internet

W latach 1992-1997 produkowano Alfę Romeo 155. To mały samochód włoskiego pochodzenia. Po raz pierwszy został zaprezentowany publice w marcu 1992 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, a swój debiut zaliczył w styczniu 1992 w Barcelonie. Sprzedano łącznie 192 618 sztuk nim zastąpiono go modelem 156.

Alfa Romeo 155, źródło: internet

155 stworzono aby zastąpić model 75. Oparto ją na podwoziu Fiat Group Type Three. Była nieco większa niż 75 i ewoluowała stylistycznie od swojego poprzednika. Konstrukcja nadwozia pozwoliła uzyskać znakomity współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,29. Pudełkowaty kształt modelu pozwolił na uzyskanie dużej powierzchni bagażnika, która wynosiła 525 litrów.

Przejście na konfigurację z napędem na przednie koła było najważniejszą zmianą techniczną w stosunku do 75.  Powstał także wariant 155 Q4 z napędem na cztery koła z 2.0 litrowym i turbodoładowanym silnikiem, który został zaczerpnięty z Lancii Delta Integrale. Zasadniczo była to Lancia Delta lecz z nowym nadwoziem.

Nowy model dostępny był w dwóch wersjach wyposażenia: “Sport” i “Super”. Sport był obniżony i posiadał bardziej agresywne amortyzatory, podczas gdy Super cechowało drewniane wykończenie, regulowane siedzenia i elektronicznie sterowane amortyzatory.

155 spotkał się z ciepłym przyjęciem. 75 został zaprojektowany zanim Fiat przejął markę Alfa Romeo i jako ostatni niezależny pojazd Alfy  rzucił cień na 155. Jako główny tego powód wymieniono brak napędu na tylne koła.

Mimo to 155 zgłaszany był regularnie do wyścigów samochodowych gdzie wygrywał wszystkie większe mistrzostwa, w których brał udział stopniowo poprawiając swój wizerunek.

W 1995 roku 155 przeszła metamorfozę, która obejmowała znaczną część nadwozia, postawiono na szerszy rozstaw kół i przerobiono układ kierowniczy w oparciu o doświadczenia wyścigowe Alfy. Przebudowa obejmowała także nowe 16-zaworowe silniki dla modeli 1.8 i 2.0 litra, a także zmiany w materiałach kabiny i jakości wykonania. Silnik V6 2.5 l pozostawiono bez zmian.

W pakiecie sportowym znalazł się inspirowany wyścigami body kit (spoiler i listwy progowe) oraz 16-calowe obręcze Speedline w kolorze czarnym lub grafitowym. W wersji Super standardem stały się drewniane akcenty w kabinie i srebrne aluminiowe alufelgi.

155 nigdy nie produkowano w wersji kombi ale Sbarro przedstawiło propozycję takiego modelu w 1994 roku, która jednak nigdy nie została wprowadzona do produkcji.
Model 155 został wycofany z produkcji w 1998 roku i zastąpiono go 156, który był krokiem naprzód pod względem jakości i wyrafinowania.

Alfa Romeo Stradale, źródło: internet
W 1992 roku po zwycięstwach uzyskanych przez 155 GTA we włoskich mistrzostwach CIVT zdecydowała się rozpocząć produkcję wersji “Stradale”. Samochód został wystawiony na targach w Bolonii i używany był podczas wyścigu Monza GP d’Italia jako samochód bezpieczeństwa.  Zaprojektowany został przez inżyniera Abartha, Sergio Limone. Wykorzystywał 155 Q4 jako bazę, korzystając układ napędowy  na cztery koła. Wnętrze pozbawiono pewnych wygód a samochód wyposażono w nadwozie inspirowane wyścigami z dużym tylnym spojlerem. Wyprodukowano tylko jedną sztukę zanim porzucono na dobre projekt przez wzgląd na wysokie koszty produkcji.
Dwie specjalne edycje 155 zostały wykonane przez Zagato. W 1993 roku wprowadzono 155 TI.Z a następnie GTAZ w 1995 roku. Oba modele cechował bardziej muskularny wygląd zewnętrzny i wyższa moc niż standardowa 155. TI.Z miał 170 KM z silnikiem Twin Spark a GTAZ posiadał dwulitrowy turbodoładowany silnik o mocy 215 KM. Oba modele zbudowano w ograniczonych ilościach a większość trafiła do Japonii.