Katalizator C140/8200018562/112760030000 pochodzi z modelu Renault Laguna II, a konkretnie z wersji silnikowej 1.8 benzyna z lat 2002-2004.
Szczegółowy opis budowy katalizatora ujęliśmy w artykule dotyczącym modelu C170/8200023529/112780131000 z Renault Megane II. Tu chcielibyśmy nadmienić jedynie, że charakteryzuje go spora długość, sięgająca 75 cm, dwa oddzielne wkłady palladowe, których waga wynosi 1,31 kg.
Renault Laguna to samochód klasy średniej, produkowany przez francuski koncern Renault w latach 1994 – 2015 . W 2015 roku Laguna została zastąpiona nowym Renault Talisman.
Laguna weszła do produkcji w 1994 roku, kiedy zastąpiła istniejącą wówczas serię Renault 21 produkowaną od 1986 roku. Po raz pierwszy została wypuszczona tylko w wersji liftback, wersja combi pojawiła się na rynku dopiero w 1995 roku. Produkcja modelu Laguna okazała się ważnym krokiem naprzód pod względem jakości i niezawodności, często wytykanym w starszych modelach. Na podstawie tych ulepszeń wydłużono okres serwisowania do 15 000 km. Laguna oferowała na przykład 4 elektryczne szyby, automatyczną klimatyzację, ogrzewanie miejsc, światła przeciwmgielne, elektryczne lustra i elektryczny świetlik.
Po 1998 roku Laguna przeszła lifting. Posiadała funkcje w wyposażeniu, którego nie oferowała oryginalna wersja, takie jak: przezroczysta nakładka reflektorów, światła przeciwmgielne, boczne poduszki powietrzne , 4 elektryczne szyby, nowe nakładające się tylne światła i zmodernizowane jednostki napędowe. Ponadto dodano silniki 1.6 16 v 107 PS, 1.8 16 v 120 PS, 1.9 dTi 98PS. Na początku listopada 1998 r. rozpoczęła się instalacja pierwszego silnika wysokoprężnego Common Rail – 1,9 dCi 109 PS. Laguna otrzymała trzy gwiazdki Euro NCAP w testach wypadkowych, ale jedna została później usunięta.
Do końca produkcji pierwszej wersji Lagoon w 2000 r. wyprodukowano ponad 1,5 miliona egzemplarzy, co pozwoliło producentowi samochodów znaleźć się wśród czołowych europejskich producentów samochodów.
Pod koniec 2000 roku, po prawie siedmiu latach produkcji oryginalnej wersji, wyprodukowano drugą generację samochodu. W porównaniu z poprzednią generacją miała ona lepsze silniki i lepsze wyposażenie. Podczas premiery w Paryżu, eksperci byli podekscytowani wyrafinowanym wyglądem zewnętrznym oraz dobrze zaprojektowanym i wykonanym wnętrzem. W chwili jej powstania była uważana za jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie i był to pierwszy samochód, który osiągnął 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Laguna II był pierwszym europejskim samochodem rodzinnym i drugim europejskim samochodem wyposażonym w nowy system uruchamiania pojazdu bez kluczyka, który służy również do odblokowania pojazdu. Inne innowacje techniczne obejmowały układ kontroli ciśnienia w oponach, automatyczną klimatyzację dwustrefową i czujnik deszczu.
Renault Laguna II zajął drugie miejsce w plebiscycie European Car 2002 i zdobył tytuł Car of the Year 2002 w Irlandii.
W marcu 2005 r. Laguna została odnowiona. Firma Renault twierdzi, że poprawiła bezpieczeństwo, wydajność i komfort. Od tego czasu można było również kupić Lagunę z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 174 KM (130 kW), który był wówczas najsilniejszym dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym na świecie.
Trzecia generacja została zaprezentowana na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2007 r. Produkcja rozpoczęła się w październiku tego samego roku. Samochód zbudowany został na platformie Nissana D, współdzielonej z Nissanem Altimą i Nissanem Murano. Były to pięciodrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy kombi, a także w odróżnieniu od poprzednich pokoleń, pojawiło się także trzydrzwiowe coupe. W 2008r. pojawiły się w internecie także zdjęcia sedana, ale nigdy nie wszedł on do produkcji.
W październiku 2010 r. przeprowadzono lifting. Nowy model nosi nazwę „Faza 2”. Samochód ten ma bardziej agresywną część przednią. W 2013 roku nastąpił następny, już lekki lifting, kiedy dodano światła dzienne LED i nazwano tą wersję „fazą 3”.
Cenę katalizatora C140/8200018562/112760030000 poza promocją znajdziecie codziennie na naszej stronie.