Katalizator 1715303/2987721002/R01/US PATENT 5666805, to katalizator pochodzący z BMW. Waży 1,88 kg, a jego długość wynosi niecałe 40 cm. Kształt zaokrąglony, niesymetryczny. Jeden z bocznych wylotów skierowany jest w dół. Wykorzystywany w modelach E36 oraz E46 w latach 1999-2001. Cena katalizatora 1715303/2987721002/R01/US PATENT 5666805, na dzień 12.09.2018 wynosi aż 828,59 zł.

BMW – katalizator 1715303/2987721002/R01/US PATENT 5666805

Katalizator 1715303/2987721002/R01/US PATENT 5666805, to katalizator pochodzący z BMW. Waży 1,88 kg, a jego długość wynosi niecałe 40 cm. Kształt zaokrąglony, niesymetryczny. Jeden z bocznych wylotów skierowany jest w dół. Wykorzystywany w modelach E36 oraz E46 w latach 1999-2001. Cena katalizatora 1715303/2987721002/R01/US PATENT 5666805, na dzień 12.09.2018 wynosi aż 828,59 zł.

Pierwszy z modeli – BMW E36 – to trzecia generacja modelu, który stał się już praktycznie kultowy na rynku wtórnym, choć zakup egzemplarza ze wszystkimi oryginalnymi częściami jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwy. Model produkowany w latach 1990-2000. Auto należy do średniego segmentu. Od poprzednich wersji różni się przede wszystkim większą masywnością i solidniejszym wykonaniem. Ze względu na kształt, nazywany często „delfinem”.
Początkowo produkowane były w wersji sedan. W 1992 roku wprowadzono wersję copue, a rok później kabriolet oraz 3-drzwiową wersję kompaktową. W późniejszych wersjach zaczęto montować systemy ABS oraz wspomagania kierownicy, poduszkę powietrzną, a jeszcze później klimatyzację i airbag.
Dziś e36 cieszy się niesłabnącą popularności wśród fanów tuningu i instalacji gazowych, których montowanie powoduje zwykle problemy z silnikiem. Do sprzedaży trafiają głównie te auta, w których wiele części jest już mocno wyeksploatowanych. Auto nabyć można teraz w atrakcyjnych cenach, jednak kiedyś było „towarem luksusowym”, na który stać było tylko nielicznych. E36 były więc ściągane z zachodu, a wiele z nich przekraczało granice w nienajlepszym stanie technicznym.
Dlaczego więc warto skusić się na zakup właśnie tego modelu? nawet po latach e36 uważa się za = jedną z najlepszych wersji BMW o prostej, lecz solidnej konstrukcji ze sportowym, ponadczasowym designie. To w połączeniu z mocnym silnikiem i napędem na tylną oś stanowi o atrakcyjności E36-tki.
Do największych podkreślanych zalet należą dobre prowadzenie, bezawaryjna skrzynia biegów i dobre silniki. Krytykowany z powodu wysokich kosztów eksploatacyjnych.

Drugi model, o którym chcemy wspomnieć to BMW E46 – czwarty model słynnej Serii 3. Auto opuściło linie produkcyjne w 1998 roku. Od poprzednika różniło się bardziej opływowym, łagodniejszym kształtem. 3 lata od premiery, E46 zostało poddane face-liftingowi. Wielokrotnie brane pod uwagę w pierwszej dziesiątce najlepszych aut roku przez znany magazyn motoryzacyjny „Car and driver”.
Auto jest niejako połączeniem sportowej stylistyki oraz elegancji, subtelności i klasy. Prawdziwą gratką jest E46-tka w wersji coupe i cabrio. Wnętrze auta , to przede wszystkim charakterystyczna deska rozdzielcza (zapewniająca kierowcy wygodę i sporą przestrzeń) trwałe wykończenie tapicerki i innych elementów wyposażenia i … mało pojemny bagażnik (z wyjątkiem wersji Touring).
Pod względem technicznym, auto jest raczej ulepszeniem poprzedniej wersji E36 niż przełomem w motoryzacji. Przede wszystkim wydłużono rozstaw osi i ulepszono wyważenie auta do wartości, których nie posiada wiele obecnie produkowanych aut sportowych.
Dla kogo dedykowane jest auto? Przede wszystkim dla osób ceniących tą niemiecką markę, które pragną czerpać przyjemność z jazdy. Dzięki dużemu wyborowi nadwozi, może służyć zarówno singlom jak i rodzinom. Produkowane do 2007 roku. Aktualnie wciąż cieszące się niesłabnącą popularnością. Do często wymienianych minusów należą m.in. usterki klimatyzacji, układu jezdnego oraz nieszczelność układu wspomagania kierownicy.