Katalizator o numerze K 135 wykorzystywany był w samochodach marki Peugoet, głównie w modelu 106 w wersji benzynowej 1.1. Zastosowanie tego katalizatora miało swój czas w roku 1998.
Drugim modelem, w którym wykorzystywał promocyjny model katalizatora był model 206 w wersji wysokoprężnej 2.0 HDI w latach produkcji od 1999-2016. Katalizator cechuję niewielki format ok. 36 cm długości. Jego kształt jest prostokątny, jednak zakończenia cechuje forma trapezu z okrągłymi otworami wylotowymi. Bieżącą cenę za ten katalizator możecie sprawdzić na stronie modelu.
Peugeot 106 jest samochodem osobowym, klasy miejskiej, klasyfikowanym do segmentu A. Jego produkcja była realizowana w latach 1991-2003.
Celem produkcji tego samochodu była wymiana modelu Peugeot 104, a także stopniowe zastąpienie jego starszej siostrzanej wersji 205.
Pierwszą fazę produkcyjną wyróżniał sześcienny wygląd pojazdu, mocno przypominający stylistyką oraz techniką produkcyjną do samochodu Citroen AX. Peugeot 106 stał się mocnym konkurentem dla Renault Clio, którego produkcja rozpoczęła się na rok przed wprowadzeniem na rynek modelu 106.
Po dekadzie od wypuszczenia pierwszych samochodów Peugeot 106 uzyskał spory, komercyjny sukces pod kątem sprzedaży, co miało wpływ na rozszerzenie produkcji samochodów o wersję 5 drzwiową.
Wnętrze tego modelu pomimo niewielkich gabarytów jest w miarę przestronne.
O ile w przodzie możemy liczyć na komfortową jazdę, o tyle pasażerowie z tyłu mogą się skarżyć na niewielką przestrzeń. Pojemność bagażnika to zaledwie 215 l, nie ma co liczyć zatem na to, by pomieścić tam spory ekwipunek.
Zaletą pojazdu natomiast jest dobre zawieszenie, a także stabilność oraz zwrotność pojazdu, a co najważniejsze użytkownik może liczyć na niskie koszty eksploatacji,
W związku z kilkoma mankamentami produkcyjnymi w roku 1996 model Peugeot 106 przeszedł modernizację. Podczas zmian skupiono się na zmianie stylistyki nadwozia, a także konstrukcją mechaniczną, która swoimi stylem nawiązywała do samochodu Citroen Saxo. Znaczącą zmianą okazało się wprowadzenie do każdego modelu wtrysku paliwa.
Najbardziej popularną jednostką napędową był silnik 1.1 w wersji benzynowej o pojemności 1124 cm3 oraz mocy 60 KM. W przeciągu 13,7 sekund samochód potrafi osiągnąć prędkość 100 km/h, a jego maksymalna prędkość wynosi 165 km/h. Koszty eksploatacji kształtują się w sposób następujący 6,4 l/ 100 km.
Katalizator K135 był wykorzystywany właśnie w samochodzie z wyżej opisywanymi danymi technicznymi pojazdu, podczas produkcji w roku 1998.
Po debiucie nowego modelu Peugeot 206 w roku 1998, nastąpił spadek sprzedaży modelu 106, a w roku 2003 ostatecznie została zakończona produkcja tego modelu.
Peugeot 206 od razu zadebiutowało w dwóch wersjach drzwiowych z wykorzystaniem nadwozia typu hatchback, a także z możliwością zakupu w kilku wersjach silnikowych: benzynowej o pojemności 1124 cm3 i mocy 60 KM, 1360 cm3 i mocy 75 KM oraz 1560 cm3 i mocy 90KM,
wersję diesel wyróżniała pojemność 1868 cm3 i moc 70 KM,
a rok później doszła wersja sportowa nazwana S16 z silnikiem o pojemności 1997 cm3 i mocy 135 KM.
Nie zabrakło również wersji SW – kombi, w niektórych miejscach na świecie od 2005 roku można również było spotkać wersję sedan.
W 2000 roku pojawił się silnik wysokoprężny 2.0 HDI o pojemności 1997 cm3 z technologią common rail oraz mocą silnika 90 KM. W modelach z tą specyfikacją pojawia się nasz promocyjny katalizator.
Peugeot 206 nie poprzestał tylko i wyłącznie nad rozwojem silnikowym pojazdu. Wyróżnieniem było również wprowadzenie na światowe drogi modelu w wersji 2 drzwiowej typu cabrio-coupe, który swoją formę przybierał dzięki składanemu elektrycznie dachowi.
Szeroka gama modelu spowodowała, że model 206 stał się najpopularniejszym modelem w historii motoryzacji.
Choć z trudem przyszło mu zastąpić swojego poprzednika (model 205) to jednak takie argumenty jak rozsądna cena, komfort jazdy, a także niepowtarzalny design spowodowały, że cel został osiągnięty.
W roku 2003 Peugeot 206 przeszedł lifting, gdzie modernizacji zostały podjęte światła i reflektory oraz elementy pasa przedniego. Pojawiły się również lepsze materiały wykończeniowe pojazdu oraz wzbogacone wyposażenie wnętrza.
Kolejna modernizacja samochodu miała miejsce w roku 2009, do której należał również dodatek do nazwy modelu mianowicie, Peugeot 206+. Zmiany dotyczyły głównie nadwozia samochodu, a także przedniego zderzaka oraz lampy, które miały nawiązywać do ówczesnego image marki Peugeot.
W nowszej wersji odświeżono również deskę rozdzielczą, dzięki czemu samochód stał się jeszcze bardziej nowoczesny i zachęcający .
Użytkownicy tego pojazdu chwalą ten model głównie za przestronną, komfortową oraz funkcjonalną kabinę, a także dobrze zespojone zawieszenie. Jeśli chodzi o negatywy dotyczące tego modelu to można do nich zaliczyć np. niewielką pojemność bagażnika ok. 245l, a także słabe, plastikowe wykończenia wnętrza.
Jeśli chodzi o awaryjność auta można się jej spodziewać najczęściej w oświetleniu, instalacji elektrycznej, spora część Peugeotów 206 wymaga wymiany silnika, wydechów oraz układu hamulcowego.
Pomimo wielu niedoskonałości i zakończonej w roku 2016 produkcji, samochód cieszy się ogromną popularnością wśród pojazdów nabywanych na rynku wtórnym.
Jeśli planujecie zakup tego modelu to zdecydowanie warto brać pod uwagę wersję po liftingową, która posiada zdecydowanie mniej uciążliwych mankamentów.