Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 6N0131701AA/J26/WWO GERMANY/ICP z Volkswagena Polo III

Katalizator 6N0131701AA/J26/WWO GERMANY/ICP to katalizator wykorzystywany przez markę Volkswagen. Charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami – mierzy około 35 cm długości, a waga jego wkładu wynosi aż 1,235 kg. Ma symetryczny, okrągły kształt. Wyróżnia go srebrna, perforowana obudowa. W przypadku tego katalizatora, dość częstym problemem jest spadanie obudowy. Taki katalizator warto sprzedać w punkcie skupu, gdzie taka wadliwa część zostanie poddana recyklingowi. Z powodu braku pokrywy, wyłącznie ekspert jest w stanie prawidłowo rozpoznać ten model i odpowiednio go wycenić. Model montowano w samochodach Volkswagen Polo 1.4, w wersji benzynowej z 1997 roku.

Katalizator 6N0131701AA/J26/WWO GERMANY/ICP z Volkswagena

Na temat Volkswagena Polo pisaliśmy już przy okazji artykułu dotyczącego katalizatora numer 6N0131701AA/J28WWO. Dziś przyjrzymy się zatem III generacji, bo właśnie podczas jej trwania, Polo wyposażano w ten model.

Trzecia generacja Polo oznaczana była także symbolem 6N i była oferowana z trzy- i pięciodrzwiowym nadwoziem hatchback, czterodrzwiowym sedanem, oraz pięciodrzwiowym kombi, tzw. „Polo Variant”.  Te ostatnie dwie wersje nadwozia są pochodnymi pierwszej generacji modelu Seat Cordoba. Wersja van sprzedawana była pod nazwą Volkswagen Caddy. Skrócona wersja platformy z Polo trzeciej generacji, została wykorzystana przy budowie modeli Volkswagen Lupo i Seat Arosa.

Silniki benzynowe to :

*1.0 litra o mocy 45 lub 50 KM,

*1.3 litra o mocy 55 KM,

*1.4 litra o mocy 60, 75 lub 100 KM oraz

*1.6 litra o mocy 75, 102, 120 lub 125 KM.

Wszystkie miały po dwa zawory na cylinder, z wyjątkiem 1.4 o mocy 75 i 100 KM oraz 1.6 o mocy 120 lub 125 KM, które miały ich cztery.

Silniki wysokoprężne to :

*1.7 litra z mocą 60 KM,

*1.9 litra o mocy 64 KM lub wersja z turbosprężarką o mocy 90 lub 110 KM oraz

*1.4 litra z turbosprężarką, o mocy 75 KM.

W połowie lat 90. Volkswagen uznał za atrakcyjne zapełnianie niektórych nisz na rynkach światowych za pomocą sedana w wersji Polo, tak jak w przypadku poprzednich dwóch generacji. W przeciwieństwie jednak do nich, Volkswagen nie chciał ryzykować inwestycji znacznej kwoty w rozwój nowego wydłużonego nadwozia Polo (typ 6N), dlatego postanowił opracować ten model, modyfikując istniejący już samochód (SEAT Cordoba 6K/C). Jednak ponieważ model ten był już ogólnie znany, Volkswagen postanowił wprowadzić poważne zmiany w projekcie, aby łatwiej móc je odróżnić. Grill Seata został zastąpiony grillem, który można wyraźnie odróżnić jako Volkswagena.

W październiku 2000 r. dokonano niewielkiego przeprojektowania tego modelu. Chociaż nie był tak obszerny, jak ten, z którego znamy Polo (Typ 6N2), obejmował nową instalację przedniej szyby, bardziej zrównaną z resztą ciała, nową deskę rozdzielczą z projektem zainspirowanym przez Lupo , nowe emblematy, nowe designerskie lusterka zewnętrzne (podobne do tych, które już widzieliśmy w Golfie i Passacie (Typ 3B), a także stalowy korpus ocynkowany, jak to już zostało ujawnione w Golfie i Bora czwartej generacji.

 To  co bez wątpienia można powiedzieć o modelu Polo III, to że jest  to niedrogie w kupnie i utrzymaniu auto. Proste pod względem mechanicznym, a jednocześnie zwinne i żwawe. Często wybierane jako pierwsze auto po otrzymaniu

Model sprawdza się dobrze nie tylko w mieście, ale i w terenie. Zdaniem kierowców, dobrze się go prowadzi, na co wpływa świetna widoczność w tylnych i bocznych szybach i nieduży promień skrętu, a niewątpliwą zaletą jest niska masa pojazdu i dobrze wykonane zawieszenie. Problem, który dotyka większość właścicieli tego modelu to korozja, która obejmuje swym zasięgiem progi, podwozie, klapę od bagażnika, nadkola, a nawet dach. Do największych wad zalicza się niskie wyciszenie – powyżej 2 500 obrotów ciężko rozmawiać ze współpasażerami, niezbyt wygodne tylne siedzenia i słaba jakoś skrzyni biegów.

Volkswagen Polo 1.4 z 1997 r.

 

Volkswagen Polo 1.4 z 1997 r.
Volkswagen Polo 1.4 z 1997 r.