Katalizatory o numerze 80EB wykorzystywane są przez markę Suzuki. Charakteryzują się obłym kształtem, niewielkimi rozmiarami – ich długość wynosi około 25 cm, oraz niewielką wagą, nieprzekraczającą 0,67 kg.
Na pokrywie ulokowana jest blaszka z mocowaniem, brzegi pokrywy są spłaszczone.
Katalizatory te montowano w samochodach Suzuki Swift z napędem benzynowym o pojemności 1.0 oraz 1.3. w 2000 r.
Suzuki Swift to japoński, kompaktowy samochód produkowany od 1983 roku. Po raz pierwszy pokazano go światu na Tokyo Motor Show jako Suzuki Cultus. Ostatnią, szóstą serię zaprezentowano w 2017 roku.
Pierwsza generacja zarezerwowana była tylko dla rynku amerykańskiego, azjatyckiego, oraz australijskiego i dostępna była w 4 wariantach nadwozia, wśród których znalazł się także kabriolet.
Przez wiele lat, model sprzedawano pod rozmaitymi nazwami – Chevrolet Sprint, Holden Barina, Pontiac czy Maruti, przez liczne wspólne przedsięwzięcia z General Motors.
W przypadku pierwszych dwóch serii, do wyboru pozostawały dwie jednostki silnikowe – 1.0 oraz 1.3l
Trzecia seria zadebiutowała w 1994 roku i powstała z przekształcenia drugiej serii. Była również dostępna jako Subaru Justy. Samochód ten wyposażony był w silnik benzynowy 1.0 o mocy 53 KM.
Auto dostępne był w wersji 3- i 5-drzwiowego sedana i kabrioletu. Maksymalna prędkość jaką auto mogło osiągnąć to zaledwie 150 km/h. Podobnie jak w przypadku pierwszych dwóch generacji, trzecia także sprzedawana była z markami koncernu motoryzacyjnego GM.
Czwarta seria zadebiutowała w 2004 roku. Znacząco różniła się ona od poprzednich generacji. Była nieco krótsza, ale niewątpliwie bardziej przestronna, nowoczesna, a wnętrze cechowało się większą solidnością wykonania. Wraz z wejściem czwartej serii, kończą się także umowy z General Motors, a Suzuki postanowiło nie eksportować auta do Stanów Zjednoczonych. Zamiast tego, nawiązano współpracę z Indami. W jej efekcie postała 4-drzwiowa wersja sedana, która jednak nie była importowana do Europy.
Auta na rynek europejski, produkowano na Węgrzech Splash i Agilę, które jednak nie wzbudziły większej sympatii.
Kolejną generację zaprezentowano podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, ale oficjalne zdjęcia modelu i dane techniczne ogłoszono dopiero początkiem września 2010 roku. Model ten został poddany bardzo rygorystycznym testom Euro NCAP i uzyskał w nim 5 gwiazdek. W porównaniu z poprzednią wersją, prezentuje się zupełnie odmiennie, ale zachowuje ten sam układ jeśli chodzi o przód. Wnętrza są wykonane z materiałów najwyższej jakości. Trzy lata później zdecydowano się na restyling, a gamę samochodów powiększono o auta dwukolorowe.
Szósta – aktualna seria – weszła na rynek motoryzacyjny w połowie marca 2016 roku. Jej debiut miał miejsce tym razem w ojczystym kraju Suzuki, w Japonii. Europejską wersję pokazano jednak podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2017 roku, a dwa miesiące później trafiła do sprzedaży.
Auto zbudowano na platformie typu Heartect, która posłużyła przy produkcji Suzuki Baleno i Ignis. Po jej zmodyfikowaniu, waga auta zmniejszyła się do nieco pond 900 kg. Zastosowano w nim czterocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym wtryskiwaczem o pojemności 1.2 – Dualjet, o mocy 90 KM, oraz 3-cylindrową wersję 1.0 l z doładowaniem 111 KM. Samochód otrzymał w 2018 roku japońską nagrodę „RJC Car of the Year”, która przyznawana jest przez japońskich naukowców i dziennikarzy.
Po udanym wprowadzeniu pojazdu na rynek modelu Swift, Suzuki zdecydowało się zrealizować koncepcję nowej, ulepszonej wersji sportowej, którą zademonstrowano na australijskim Motor Show w 2012 roku. Zaprojektowano auto tak, by było możliwie najbardziej aerodynamiczne. Uroku mocno dodaje tu sportowy reflektor przedni z diodowymi światłami do jazdy dziennej, spojler i nowoczesny układ wydechowy. Dodatkowo podwozie zostało usztywnione, a hamulce zostały ulepszone.
Cenę pozostałych modeli zużytych katalizatorów z Suzuki znajdziecie jak zawsze w katalogu marki.