Bardzo często nasi Kontrahenci podczas dostawy monolitu zadają nam jedno ważne pytanie. W jaki sposób nam go dostarczyć? Cały materiał spakować razem? A może należy dokonać podziału ze względu na jego pochodzenie? Dziś postaramy się rozwiać Wasze wątpliwości i wyjaśnić, która z metod jest bardziej korzystna.

Jak zarobić najwięcej na monolicie ?

Bardzo często nasi Kontrahenci podczas dostawy monolitu zadają nam jedno ważne pytanie. W jaki sposób nam go dostarczyć?  Cały materiał spakować razem? A może należy dokonać podziału ze względu na jego pochodzenie? Dziś postaramy się rozwiać Wasze wątpliwości i wyjaśnić, która z  metod jest bardziej korzystna.

Dość często spotykamy się z sytuacją, w której przyjmujemy dostawę monolitu od nowych Kontrahentów i jest ona rozdzielona ze względu na to skąd został on wycięty. Dostajemy wówczas: oddzielnie monolit z pojazdów benzynowych, oddzielnie z silnika diesel oraz z filtrów DPF. Gdy pytamy skąd taki pomysł, okazuje się, że Klienci współpracując wcześniej z innymi skupami, otrzymywali instrukcję, by dokonywać podziału i dostarczać materiał w osobnych partiach. Stąd właśnie wzięło się ich przyzwyczajenie do takiej metody oraz przekonanie, że jest to jedyne słuszne rozwiązanie.

Okazuje się jednak, że nie jest to najlepszy i najbardziej opłacalny pomysł. Spieszymy z wyjaśnieniem.

Zapakowanie całości monolitu razem, stanowi o wiele prostsze i bardziej ekonomiczne rozwiązanie. To nie tylko oszczędność czasu, pracy, ale także pieniędzy.

Jeśli dostarczycie nam monolit w jednej partii, wykonujemy jednorazowo jego oznaczenie, zważenie, dokładne zmielenie i analizę. Gdy monolit jest rozdzielony, wykonywane są te same czynności w kilku podejściach, co sprawia, że czas uzyskania informacji końcowej niepotrzebnie się wydłuża. Wiąże się to zatem z większymi nakładami pracy, a tym samym – wyższymi kosztami. W konsekwencji – otrzymujecie mniejsze pieniądze w porównaniu do tego samego materiału, ujętego w jedną całość.

Skąd zatem wziął się pomysł na rozdzielanie monolitu?

Metodę tą stosują skupy, które nie posiadają odpowiedniego wyposażenia pozwalającego na sprawne dokonanie analizy przy tak zróżnicowanym materiale. Do określenia zawartości metali szlachetnych w zmieszanym monolicie, konieczne jest bowiem użycie wysokiej klasy urządzeń, takich jak waga oraz wagosuszarka (czyli urządzenie pozwalające na jednoczesne oznaczenie zawartości wilgoci oraz masy próbki), a przede wszystkim profesjonalne spektrometry. Istotne są także odpowiednie młyny kulowe i urządzenia do domielania, które doprowadzą monolit do postaci zhomogenizowanej. Tutaj zasada jest prosta – im dokładniej zmielony monolit, tym większa precyzja pomiaru i tym więcej zyskujecie na transakcji.

Waga w laboratorium DS AUTO
Wagosuszarka dokonująca pomiaru wilgotności materiału
Urządzenie do domielania monolitu
Urządzenie do domielania monolitu
Urządzenie do domielania monolitu

 

Jaką ilość przywieźć do skupu ?

Zdecydowanie bardziej opłacalna jest dostawa większej partii monolitu. Im większa, tym bardziej korzystnie na tym wychodzicie. Oczywiście, tak jak już wspominaliśmy, dostawę hurtową w naszej siedzibie zaczynamy od 100 kg monolitu. O wiele bardziej jednak opłacalne jest „dozbieranie” i dostarczenie partii o wadze powyżej 300 kg. Przy tak dużej ilości wykonujemy tzw. „double check” czyli podwójne sprawdzenie wyniku. Prócz analizy XRF, przeprowadzamy także analizę chemiczną z pomocą zaawansowanego urządzenia ICP MS, która jest uznawana za bardziej dokładną. A przy tym mamy potwierdzenie wyniku poprzez uzyskanie go z dwóch niezależnych urządzeń.

Spektrometr XRF marki Olympus
Spektrometr XRF marki Olympus
Spektrometr ICP MS
Spektrometr ICP MS

A co z kursami metali szlachetnych?

Wielu naszych Klientów decyduje się mimo to,  by od razu przywieźć nam minimalną możliwą ilość monolitu, ponieważ kursy metali szlachetnych są korzystne w danym momencie. Nie chcą czekać z większą dostawą, w obawie o ewentualny spadek notowań. Firmom, z którymi współpracujemy, jesteśmy jednak w stanie zapewnić poczucie bezpieczeństwa i „zafixować” kursy z dnia wyceny na okres 30 dni. Dzięki temu mogą spokojnie zaczekać i pojawić się w naszej firmie z większą partią, co z pewnością jest bardziej opłacalne.

Jak wybrać najlepszy skup monolitu?

 Jak widać, paradoksalnie nie tylko zawartość metali szlachetnych w dostarczonym monolicie decyduje o tym, ile zarobicie na jego sprzedaży. Niezwykle istotny jest także wybór odpowiedniego punktu skupu, czyli punktu, który:

  • posiada nowy sprzęt wysokiej klasy – warto zwrócić uwagę na to, czy skup korzysta z wysokiej jakości wagi, wilgociomierzy, młynów kulowych, urządzeń do domielania, oraz spektrometrów, które uzyskały pozwolenie Państwowej Agencji Atomistyki;
  • posiada wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, a w firmie nie występuje rotacja pracowników. Wówczas możecie być pewni, że sprzęt obsługują nieprzypadkowe osoby, które doskonale znają cały proces;
  • w sposób jasny i przystępny udziela wyjaśnień, jak przebiega proces analizy i wyceny. Wszystko odbywa się w sposób jawny, a Klient ma prawo być obecny na każdym etapie;
  • daje gwarancję ceny – niezależnie od wahań występujących w notowaniach, macie możliwość „zafixowania” kursu na okres 30 dni;
  • wykonuje wycenę, przygotowanie monolitu do analizy i samą analizę na miejscu, bez pośredników – to również oszczędność czasu i pieniędzy;

DS AUTO gwarantuje Wam wszystkie powyższe korzyści, a dodatkowo możemy zaoferować nasz własny transport. Jednorazowa dostawa wynosi maksymalnie do 24 ton.

Jak sprzedać monolit ?

Umów się na dostawę i bezpłatną wycenę monolitu – powyżej 100 kg

Tel. +48 604 611 917
E-mail: dsautospzoo@wp.pl

W przypadku mniejszej ilości, skontaktuj się z jednym ze skupów detalicznych.