Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 60583950/5510152-01/5510234-01/METAL z Alfa Romeo GTV/Spider

Katalizator 60583950/5510152-01/5510234-01/METAL z Alfa Romeo GTV/Spider 3.0 V6 1996-2000

Model odznacza się dużymi rozmiarami – długość obudowy wynosi 47 cm, szerokość 20 cm a waga wkładu sięga 0,535 kg. Część przybiera

Charakterystyczną cechą modelu są podwójne wyloty z obu stron, skłonna do korodowania pokrywa ze spłaszczonymi brzegami umieszczona w miejscu, w którym umieszczony został metalowy wkład.

Katalizator 60583950/5510152-01/5510234-01/METAL z Alfa Romeo GTV Spider

Teraz nieco  o modelu pojazdu – Alfa Romeo GTV/Spider…

Samochody włoskiej marki mają zarówno zagorzałych zwolenników jak i przeciwników. Często krytykuje się je za dużą awaryjność. Mimo to mają w sobie “to coś”, wyjątkowy i niepowtarzalny urok, którego nie sposób im odmówić.

Alfa Romeo GTV/Spider, źródło: internet

Jeden z bardziej kontrowersyjnych projektów stanowi GTV/Spider z niezwykle futurystycznym, kosmicznym wręcz designem.

To klasyczny roadster z silnikiem umieszczonym z przodu, długą maską, i brezentowym dachem. Czego więc chcieć więcej?

Alfa Romeo GTV/Spider, źródło: internet

Włosi wprowadzili nowy model w dwóch wersjach nadwozia: coupé (GTV) i kabriolet (Spider). Prototyp modelu został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę, a model produkcyjny przez studio Pininfarina. Porównując stylistykę obu aut, wyraźnie widać, że mają wiele wspólnych cech.

Założenie było tu proste – auto miało się  wyróżniać i zarazem odróżniać od poprzednich modeli marki. Prototyp, który nazwano zaprezentowano w 1991 roku. Model ten posiadał dobry silnik V6 i napęd na 4 koła. Finalnie zrezygnowało z tego rodzaju napędu ze względu na wysokie koszty produkcji. Oficjalna premiera odbyła się w 1994 roku. W 2003 roku przeprowadzono lifting. Prócz kwestii wizualnych dokonano modyfikacji znajdującej się pod maską jednostki silnikowej, którą wymieniono na wersję o mocy 240 KM.

Produkcja modelu zakończona została w 2005 roku, a więc 11 lat po premierze. Model zastąpiono Brerą.

Silniki

Benzynowe:

R4 1,8 TS (144 KM)
R4 2,0 TS (150 — 155 KM)
R4 2,0 JTS (165 KM)
V6 2,0 TB (202 KM)
V6 3,0 (190 — 220 KM)
V6 3,2 (240 KM)

W przypadku wyboru silnika, wszystko zależy tu od zasobności naszego portfela. Najmniej cenioną jednostką jest JTS, którego cechują problemy z osadzaniem się nagaru na zaworach. Problematyczne wydają się również jednostki TS.

Najbardziej polecaną wersją jest V6 z pojemnością 3,2 l. Prędkość 100 km/h osiąga w 6,3 sekundy, przy czym maksymalna prędkość jaką osiąga pojazd wyposażony w ten silnik to 255 km/h.

Alfa Romeo GTV/Spider, źródło: internet

W GTV/Spider znajdziemy napęd na przód i 5- lub 6-stopniową skrzynię manualną. Jeśli ktoś jest fanem automatu, raczej nie będzie miał możliwości wyboru.

Auto ma swoje plusy, do których niewątpliwie należą możliwość dynamicznej i brawurowej jazdy, jest też nietypowe i oryginalne. Ma również swoje wady, do których należą usterki, których raczej nie unikniemy.

Uszkodzeniom ulegają pierścienie tłokowe, panewki, zawieszenie, które jest niezwykle delikatne i tylne wahacze. Dodać należy, że koszty naprawy nie są najniższe.

Dla kogo zatem jest ten model? To idealna opcja, które szukają niedrogiego samochodu o sportowym charakterze, którym nie przeszkadza konieczność odstawienia go do warsztatu i zakup nienajtańszych części zamiennych. Często wybierają go osoby, które na drodze lubią się wyróżniać i cenią sobie połączenie osiągi plus oryginalność. Model kupimy od 7 000 zł.