Katalizator numer K352/501240 wykorzystywany jest przez grupę PSA, powstałą z połączenia Peugeota i Citroena. Katalizator ten charakteryzuje podłużny, zaokrąglony kształt, perforowana pokrywa oraz niesymetryczne wyloty o różnych kształtach. Długość wynosi 32 cm, a waga 0,773 kg. W dniu 2 kwietnia, cena detaliczna tego modelu wynosi 2 014,07 PLN. Jest to cena wyższa o 17% od cen w skupach konkurencyjny

Katalizator K352/401240

Katalizator numer K352/501240 wykorzystywany jest przez grupę PSA, powstałą z połączenia Peugeota i Citroena. Katalizator ten charakteryzuje podłużny, zaokrąglony kształt, perforowana pokrywa oraz niesymetryczne wyloty o różnych kształtach. Długość wynosi 32 cm, a waga 0,773 kg. W dniu 2 kwietnia, cena detaliczna tego modelu wynosi 2 014,07 PLN. Jest to cena wyższa o 17% od cen w skupach konkurencyjnych. Katalizator wykorzystywany jest w Citroenie Xsara Picasso, oraz w Peugeocie 206 1.6.

 

Peugeot 206 to francuski samochód osobowy z segmentu B, produkowany od 1988 do 2012 roku. W momencie gdy wycofywano się z tego modelu, był to najlepiej sprzedający się Peugeot w historii. Ponad 2 677 000 tys. stworzono w fabryce w Mulhouse, a około 10 milionów na całym świecie. Produkcja ustawała etapami. Przez jakiś czas prowadzono ją w Chinach, Ameryce Południowej oraz w Iranie.

Co ciekawe, już na początku lat 90′, koncern zaczął zastanawiać się nad wprowadzeniem następcy dla modelu Peugeot 205. Firma, chcąc uniknąć złej inwestycji, postanowiła się wstrzymać i zaczekać na rozwój sytuacji. Pomysły odłożono “do szuflady”, a projektanci bacznie przyglądali się ewolucji na rynku motoryzacyjnym. Śledzono też losy dwóch dotychczasowych modeli : 106 i 306.

Model 306 konkurował z tak popularnymi i cieszącymi się popularnością pojazdami, jak Volkswagen Golf oraz Opel Astra. Peugeot 106 z kolei, nie był w stanie pokryć potrzeb segmentu B. Międzyczasie do rywalizacji dołączył Fiat Punto. 205 wypadał mniej nowocześnie w porównaniu z konkurencją.

Projekt 206-tki rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono w 1998 r. Miał on odcinać się od poprzedników. Turecki projektant, Murat Gunak stworzył auto o miękkich i gładkich liniach. Przód uatrakcyjniony został sporej wielkości, skośnymi reflektorami, które stały się znakiem charakterystycznym marki. W aucie ukryto kilka ciekawych rozwiązań – kabina pasażerska wyposażona została w ukryty schowek pod fotelem pasażera, natomiast pojemność bagażnika można rozszerzyć. Przednia szyba jest o wiele bardziej nachylona niż w 205. Powstały wersje 3- oraz 5-drzwiowe.

Model 206 powstał na zupełnie nowej platformie, którą później wykorzystywano również do innych samochodów z grupy PSA. Na początku stosowano układ hamulcowy typu mieszanego. Później mocniejsze modele pojawiły się z hamulcami tarczowymi na wszystkich czterech kołach. Układ kierowniczy z zębatkami, zawierał standardowe wspomaganie hydrauliczne.

W produkcji wykorzystano jednostki benzynowe pochodzące z poprzednich wersji. Uległy one jedynie niewielkim modyfikacjom. Zmian dokonano w obwodzie chłodzenia. Zastosowano także parę rozwiązań mających na celu zmniejszenie tarcia. Jedyną nowością był silnik wysokoprężny 1.9

Zarówno wersję 3-drzwiową, jak i 5-drzwiową zaczęto sprzedawać w październiku 1998 r. Dostępne były 3 wersje wyposażeniowe : XR, XT, oraz XS. Dla diesla jednak zaplanowano tylko dwie, które nazwano kolejno: XRD oraz XTD. Podstawowe wyposażenie obejmowało wspomaganie kierownicy i poduszkę powietrzną.

Opcjonalnie dokupić można było system ABS, poduszkę powietrzną pasażera i aluminiowe felgi.

Auto otrzymało 4 gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Skąd wzięła się wysoka cena modelu ?

Jak we wszystkich przypadkach, tak i tutaj, na cenę zużytego katalizatora wpływ ma obecność pierwiastków szlachetnych. W tym wypadku, analiza XRF z pomocą spektrometru wykazała, że zawartość palladu wynosi 16 620 ppm, czyli 16,620 g/Kg.

Zawartość metali szlachetnych w katalizatorze K352/401240 - analiza XRF
Zawartość metali szlachetnych w katalizatorze K352/401240 – analiza XRF

Tylko profesjonalna analiza pozwala na rzeczywiste wskazanie zawartych w danym modelu, ilości metali szlachetnych, od których zależna jest cena jaką otrzymacie w skupie.

Sprzedając jakikolwiek katalizator, warto udać się zatem do skupu, który posiada własne laboratorium. W ten sposób otrzymacie najwyższą możliwą cenę za zużytą część.

Gdzie znaleźć taki punkt skupu ?

Punkty te znaleźć możecie w całym kraju. Najbliższy skup znajdziecie tutaj.

Jeśli nie chcecie jechać do skupu, warto skorzystać z możliwości skupu wysyłkowego. Pamiętajcie tylko, by umówić się wcześniej na wysyłkę.

Aktualne ceny 7 800 modeli znajdziecie w katalogu DS AUTO.