Katalizator z oznaczeniem 60578099/METAL montowano w pojazdach marki Fiat oraz Alfa Romeo.
Podobnie jak wiele modeli z wkładem metalowym, część jest niewielkich rozmiarów. Całość wraz z wylotami nie przekracza 33 cm. Szerokość w tym przypadku wynosi 16 cm co sprawia, że model ma bardziej podłużny kształt. Zasadniczą część obudowy stanowi część zawierająca wkład o wadze 0,5 kg. Posiada ona spłaszczone brzegi. Wyloty różnią się szerokością otworów, i kształtem. Są jednak symetrycznie ułożone. Numer wybity jest centralnie na pokrywie i raczej nie ma problemu z jego znalezieniem.
Aktualna wartość części podana jest jak zawsze w cenniku.
Katalizator z oznaczeniem 60578099/METAL montowano w Alfie Romeo 155 w latach 1992-1997 w wersji silnikowej 2.0 16V.
W latach 1992-1997 produkowano Alfę Romeo 155. To mały samochód włoskiego pochodzenia. Po raz pierwszy został zaprezentowany publice w marcu 1992 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, a swój debiut zaliczył w styczniu 1992 w Barcelonie. Sprzedano łącznie 192 618 sztuk nim zastąpiono go modelem 156.
155 stworzono aby zastąpić model 75. Oparto ją na podwoziu Fiat Group Type Three. Była nieco większa niż 75 i ewoluowała stylistycznie od swojego poprzednika. Konstrukcja nadwozia pozwoliła uzyskać znakomity współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,29. Pudełkowaty kształt modelu pozwolił na uzyskanie dużej powierzchni bagażnika, która wynosiła 525 litrów.
Przejście na konfigurację z napędem na przednie koła było najważniejszą zmianą techniczną w stosunku do 75. Powstał także wariant 155 Q4 z napędem na cztery koła z 2.0 litrowym i turbodoładowanym silnikiem, który został zaczerpnięty z Lancii Delta Integrale. Zasadniczo była to Lancia Delta lecz z nowym nadwoziem.
Nowy model dostępny był w dwóch wersjach wyposażenia: “Sport” i “Super”. Sport był obniżony i posiadał bardziej agresywne amortyzatory, podczas gdy Super cechowało drewniane wykończenie, regulowane siedzenia i elektronicznie sterowane amortyzatory.
155 spotkał się z ciepłym przyjęciem. 75 został zaprojektowany zanim Fiat przejął markę Alfa Romeo i jako ostatni niezależny pojazd Alfy rzucił cień na 155. Jako główny tego powód wymieniono brak napędu na tylne koła.
Mimo to 155 zgłaszany był regularnie do wyścigów samochodowych gdzie wygrywał wszystkie większe mistrzostwa, w których brał udział stopniowo poprawiając swój wizerunek.
W 1995 roku 155 przeszła metamorfozę, która obejmowała znaczną część nadwozia, postawiono na szerszy rozstaw kół i przerobiono układ kierowniczy w oparciu o doświadczenia wyścigowe Alfy. Przebudowa obejmowała także nowe 16-zaworowe silniki dla modeli 1.8 i 2.0 litra, a także zmiany w materiałach kabiny i jakości wykonania. Silnik V6 2.5 l pozostawiono bez zmian.
W pakiecie sportowym znalazł się inspirowany wyścigami body kit (spoiler i listwy progowe) oraz 16-calowe obręcze Speedline w kolorze czarnym lub grafitowym. W wersji Super standardem stały się drewniane akcenty w kabinie i srebrne aluminiowe alufelgi.