Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak
Katalizator 1J0178BBAH/METAL - Volkswagen Bora

Katalizator 1J0178BBAH/METAL – Volkswagen Bora

Katalizator z oznaczeniem 1J0178BBAH/METAL stosowany był m.in. w układzie wydechowym modelu Volkswagen Bora z silnikiem 2.3 V5 i mocą 150 KM.

Część charakteryzuje wyraźnie podłużny, prosty wręcz kształt. Część właściwa z wkładem i części wylotowe nie są wyraźnie oddzielone od siebie, co sprawia, że katalizator ma dość “toporną” budowę. Prócz obudowy, model wyposażono w perforowaną pokrywę zewnętrzną, stanowiącą funkcję ochronną. Katalizator jest długi na 70 cm i stosunkowo wąski – w najszerszym miejscu liczy 14 cm. Metalowy wkład waży niewiele – 0,225 kg.

Aktualną cenę modelu znajdziecie w naszym cenniku.

Katalizator 1J0178BBAH/METAL – Volkswagen Bora

Volkswagen Bora to mały samochód rodzinny. Stanowi czwartą generację Volkswagena Jetty, a zarazem jest następcą Volkswagena Vento . Produkcja samochodu rozpoczęła się w lipcu 1999 r. Nazwa modelu jest zgodna z wcześniej stosowaną nomenklaturą marki i odnosi się do chłodnego wiatru znad Adriatyku.  W Ameryce Północnej i Afryce Południowej utrzymano nazwę Volkswagen Jetta ze względu na stałą popularność samochodu na tych rynkach.

Volkswagen Bora, źródło: tipcars.pl

Model Mk4 zadebiutował wkrótce po swoim większym bracie, Passacie, z tylnymi drzwiami pasażera różniącymi się od drzwi pięciodrzwiowego Golfa. Samochód był również oferowany w wersji kombi. Opcjonalnie wyposażony był w wycieraczki przedniej szyby sterowane czujnikiem deszczu i automatyczną klimatyzację.

Zaoferowano w jego przypadku dwa nowe silniki:  czterocylindrowy turbodoładowany 1,8 litra (często określany jako 1.8 20vT) oraz VR6. Konfiguracja zawieszenia pozostała bardzo podobna do poprzedniej wersji, jednak w większości modeli został znacznie “zmiękczony”, aby zapewnić komfort jazdy. Mimo to, rozwiązanie borykało się z krytyką, ponieważ zawieszenie nadal było sztywne w porównaniu z konkurentami, takimi jak pojazdy oferowane przez francuskich producentów samochodów.

Samochód został wyprodukowany przy użyciu wysoko zmechanizowanych pras i ulepszonych technik pomiarowych. Zastosowano także laserowe spawanie dachu. W testach zderzeniowych Bora otrzymał bardzo dobre oceny. W testach New Car Assessment Program, przeprowadzonych przez National Highway Traffic Safety Administration, samochód otrzymał pięć na pięć gwiazdek, zarówno za ochronę kierowcy, jak i pasażera w zderzeniu czołowym z prędkością 56 km/h (35 mil/h).  Boczne kurtyny powietrzne stały się standardem w roku modelowym 2001. W trudniejszym teście offsetowym 64 km/h (40 mil/h), przeprowadzonym przez Instytut Ubezpieczeń na Drogach, Mark 4 otrzymał najwyższą ocenę „Dobry”. Straty związane z obrażeniami, kolizjami i kradzieżami były niskie jak na samochód tej klasy. 

Bora/Jetta A4 była chwalona za dobre prowadzenie i względnie komfortową jazdę. Krytycy zauważyli, że samochód jest dość drogim wyborem w segmencie samochodów kompaktowych. Uskarżano się na tylne siedzenia, a mianowicie na fakt, że brakowało na nich miejsca dla dwóch osób dorosłych. Niektórzy uznali, że amortyzacja siedzenia jest zbyt twarda. Wnętrze chwalono za wysoki poziom dopasowania, ale narzekano, że jest słabo wyposażone. W tej generacji było charakterystyczne dla Volkswagena niebiesko-czerwone oświetlenie wskaźników, które stało się standardem we wszystkich modelach w 1999 roku. Klimatyzatory umieszczono nisko na konsoli.

Osłona przedniego zderzaka zapewniała niewystarczający prześwit, aby pokonać krawężnik na miejscu parkingowym, przez co osłona zderzaka mogła zaczepić się o krawężnik i zwyczajnie oderwać się od pojazdu. Problem okazał się na tyle poważny, że w Stanach Zjednoczonych złożono pozew zbiorowy dotyczący tego problemu w 2009 r. i jak się okazuje, osobom tym przyznano zwrot 140 USD za koszty naprawy.

Właściciele zgłaszali również takie problemy jak wypadanie szyb w drzwiach, problemy z elektryką, rdzewienie paneli nadwozia od środka na zewnątrz, zwłaszcza na przednich nadkolach i drzwiach, a także wady systemu emisji.

W październiku 2006 r. Volkswagen wypuścił Golfa i Jettę czwartej generacji w Kanadzie (na rok modelowy 2007) jako City Jetta , aby umożliwić Volkswagenowi zwiększenie konkurencyjności w klasie kompaktowej. W 2008 roku samochód został przestylizowany w celu dostosowania jego wyglądu do gamy Volkswagena. Jego silnik był czterocylindrowym, ośmiozaworowym silnikiem benzynowym SOHC o mocy 85 kW (116 KM; 114 KM) o pojemności 2,0 l z dostępną sześciobiegową przekładnią tiptronic (z trybem Sport). W 2009 roku oba nazwy modeli zostały zmienione na Jetta City i Golf City. Oba modele zostały wycofane z produkcji: Jetta City na rok 2010 i Golf City na rok 2011. City Jetta była produkowana wraz z piątą generacją w zakładzie montażowym w Puebla.