Katalizator o numerze 2U, pochodzi z samochodów osobowych marki Mitsubishi. Jego długość wynosi około 50 cm a waga to ponad 1,6 kg. Charakteryzuje się niesymetrycznym, płaskim kształtem, srebrną obudową z wgłębieniami oraz dodatkowymi blaszkami przy wylotach, służącymi do umocowania. Cena w dniu 5 października wynosiła 1452,48 zł (sprawdź ceny pozostałych modeli na naszej stronie).
Katalizatory 2U montowane były w modelach Mitsubishi Carisma.
Mitsubishi Carisma to japoński samochód osobowy z segmentu D klasy średniej. Produkowany był w latach 1995-2004 przez fabrykę NedCar, mieszczącą się w miasteczku Sittard-Geleen w Holandii. Jego nazwa wzięła się od angielskiego „Car” oraz greckiego słowa „kharisma”, oznaczającego „boski dar”.
Przy produkcji samochodu, współpracowano ze Szwedzkim koncernem motoryzacyjnym Volvo – wykorzystano wówczas model podwozia z Volvo S40. Od początku założono, że auto to dedykowane jest rynkowi europejskiemu. Sprzedano tu ponad 420 tys. egzemplarzy.
Dostępne wersje silnikowe (benzynowe) samochodu to: 1.3, 1.6, 1.8 oraz wersja 1.8 GDI, w której występował bezpośredni wtrysk paliwa. Auto nabyć można było również z napędem Diesela, gdzie wykorzystano silniki z Renault.
Takie rozwiązanie konstrukcyjne i użycie części z europejskich aut nie było bezcelowe. Umożliwiało bowiem ominięcie opłat podatkowych i celnych określonych przez Europę, chcącą uchronić się przed zalewem importowanych z Azji aut. Auto nabyć można w dwóch wersjach nadwozia. Do wyboru mamy czterodrzwiowy sedan (który na rynek wszedł dopiero w 1996 roku) oraz pięciodrzwiowy liftback. Po zakończeniu produkcji, na rynku pozostał model Lancer.
W 1997 roku wprowadzono do modelu pionierskie rozwiązanie – silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa – 1.8 GDI o mocy 125 KM, dzięki któremu auto rozpędzić się mogło w 10 sekund „do setki”.
W 2000 roku zmodyfikowano silnik GDI, tak by był on bardziej ekologiczny i spełniał ówczesne normy EURO IV.
Czym charakteryzuje się to auto? Podkreśla się ergonomiczność w projekcie kokpitu, średniej jakości materiały wykończeniowe oraz słabo wykonane zawieszenie auta. Do jednego z większych atutów zalicza się karoserię, która została dobrze zabezpieczona przed korozją.
Mitsubishi Carisma często mylono z Lancerem, którego 6 generacja była produkowana w tym samym czasie. Auta miały bowiem bardzo podobne tylne światła.
To o tym trzeba wspomnieć, to fakt, że Carisma była na przestrzeni lat ciągle modyfikowana i ulepszana. Przełomowym momentem dla modelu był rok 1999, kiedy przeprowadzono jego gruntowny lifting. Wygląd został mocno zmodyfikowany. Wprowadzono wówczas również nową wersję silnika (1.6) oraz oznaczono na nowo wersje wyposażeniowe.