Katalizator o numerze 1338014080/4K12-J595/LYUX-02 znajduje się w modelu Fiat Ducato, który produkowany był w latach 2000-2006 z silnikiem benzynowym 2.0.
Katalizator ma długość ok. 45 cm oraz 17 cm szerokości.
Charakterystyczny wygląd tego katalizatora cechuje cylindrowy środek oraz obły kształt wylotów. Całość formy można porównać do ceramicznego cukierka wypełnionego cennymi metalami szlachetnymi. Aktualną wycenę za ten model możecie zobaczyć na naszej stronie.
Fiat Ducato to samochód produkowany przez włoski koncern Fiat przy współpracy z francuskim koncernem PSA (Citroen i Peugeot). Jego sprzedaż rozpoczęła się 23 października 1981 roku.
Na dzień dzisiejszy jest najpopularniejszym samochodem dostawczym w Polsce, który wykorzystywany jest również przez służby państwowe w naszym kraju (policja, ambulans, straż pożarna).
Model ten cieszy się dużą popularność z racji, że jest to największe auto jakie oferuje firma Fiat. Konkurencyjne modele tego pojazdu to m.in. Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz T1, Renault Master, czy Volkswagen LT. Pomimo sporej konkurencji auto plasuje się na 1 miejscu już od 9 lat na naszym polskim rynku wśród samochodów użytkowych poniżej 3.5 tony.
Debiutowa, pierwsza wersja modelu zastąpiła model Fiat 238. Pierwsza wersja samochodu produkowana była przez 13 lat.
Pojazd typu furgon charakteryzowało pudełkowate nadwozie z oryginalnymi, prostokątnymi reflektorami. Auto dostępne było w dwóch podstawowych wersjach wyposażeniowych S i SX.
Początkowo samochód był możliwy do nabycia w czterech wariantach ładowności tj.:
1000 kg, 1300 kg, 1400 kg i 1800 kg w tzw. wersji Ducato Maxi 18.
Napęd pojazdu był przekazywany na przednią oś dzięki pięciobiegowej skrzyni manualnej.
Pod maską znajdowały się czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1.8 i mocy 69 KM oraz 2.0 i mocy 75, 78 i 84 KM. W przypadku Diesla można było nabyć samochód w wersji 1.9 D i mocy 69 KM, 1.9TD i mocy 82 KM, a także wersje 24D I 24 TD o mocach 72 i 92 KM, oraz 25D i 25TD o mocy 75 i 95 KM.
W roku 1989 na potrzeby konsumentów na rynek trafił model Talento, który był następcą modelu 242. Pojemność ładowności tego modelu wynosiła 800 kg, a proponowane przez producenta wersje silnikowe to benzyna 2.0 oraz diesel 1.9 D. Następcą tego modelu stał się Fiat Scudo.
Pierwsza generacja modelu produkowana była z bliźniaczymi modelami Citroen C25, Peugeot J5, czy Alfa Romeo AR6 jednak podczas kolejnych wersji ograniczono produkcję tożsamych modeli do Citroen Jumper i Peugeot Boxer.
Druga wersja modelu Fiat Ducato produkowana była w latach 1994-2006. Debiut tego modelu miał miejsce w Genewie podczas targów samochodowych. Rok po wprowadzeniu Ducato II na rynek, samochód cieszył się uzyskaniem tytułu Van Of The Year 1995.
Głównym czynnikiem na którym skupiono się podczas tworzenia nowej wersji było optymalizacja współczynnika oporu aerodynamicznego , dzięki czemu udało się osiągnąć Cx=0.35, a to spowodowało, że drugą generację modelu charakteryzował ładny kształt, gładkość powierzchni oraz zaokrąglona sylwetka. Widoczna zmiana w stylistyce pojazdu to również zastosowanie dwubryłowych szyb, co pozwalało na praktyczne z nich korzystanie.
W roku 2000 fabrykę w Brazylii opuścił model Ducato Maxi którego dmc wyniosło 3,5 tony, a ładowność tego pojazdu to 1800 kg.
Poza tą konfiguracją modelu na rynkach światowych można było jeszcze spotkać m.in. wersję kombi, mikrobus, czy też kabiny ze skrzynią ładunkową.
Wersja Ducato II w swojej ofercie oprócz bogatych możliwości masowych i wizualnych oferowała również szeroki wybór możliwości silnikowych głównie skupiających się na silnikach wysokoprężnych.
W przypadku silnika benzynowego producent ograniczył go początkowo tylko do wersji 2.0 o mocy 109 KM to właśnie w tym modelu możecie zobaczyć nasz promocyjny katalizator o numerze: 824FIAT1338014080/4K12-J595/LYUX-02.
W roku 2002 wersje benzynowe zostały poszerzone o 2.0 Natural Power (CNG) oraz 2.0 (LPG), na co wskazuje, że od tamtego czasu samochody mogły być zasilane gazem.
Oczywiście w roku 2002 silniki diesla również poszerzyły swoją paletę jednostek. Pojemności silnika na jakie można było sobie pozwolić wynosiły od 1.9 do 2.8 l a maksymalna moc to 127 KM.
W czasie tej modernizacji pojazdu Fiat wyposażył swoje auta również w czterostopniową skrzynię automatyczną.
Szeroka gama parametrów tej niezwykłe ładownej i mocnej maszyny pozwoliły na osiągniecie spektakularnego sukcesu, który generował się wraz z kolejnymi latami i wersjami.
III generacja modelu Ducato pojawiło się na rynku światowym w 2006 roku wraz z prezentacją pokrewnych modeli Peugeot Boxer i Citroen Jumper. Tym razem samochód został zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, który zdołał osiągnąć współczynnik oporu powietrza równy Cx=0,31, to oczywiście sprawiło, że kolejna wersja furgonetki opiewała już w bardziej obłe i zgrabne kształty.
Producent oprócz dopracowania stylistyki zewnętrznej na którą składała się mocno pochylona przednia maska silnika oraz dynamicznie zaprojektowane reflektory, zadbał również o komfort kierowcy podczas jazdy. Wnętrze pojazdu jest charakterystyczne dla klasy osobowej, a to sprawia, że korzystanie z wyposażenia jest wygodne i poręczne.
W zmodernizowanej wersji zrezygnowano z silników benzynowych na rzecz diesla o trzech różnych pojemnościach i mocy 100, 120, 130 lub 157 KM. W roku 2009 producent zdecydował się na wprowadzenie nowej pojemności silnikowej 3.0 l, który stworzony był pod zasilanie gazem (CNG) dodatkowo ten silnik został wyposażony w 15- litrowy awaryjny zbiornik na benzynę.
W roku 2011 podjęto kilka poczynań w celu odświeżenia trzeciej generacji modelu. Najbardziej charakterystyczną modernizacją była rezygnacja z silnika 2.2 konstrukcji PSA i zastąpienie go silnikiem Fiata 2.0 l. Pozostałe silniki również podjęto rekonstrukcji, co pozwoliło na zwiększenie mocy spełnienia rygorystycznej normy spalania Euro 5.
Kolejna modernizacja pojazdu nastąpiła w roku 2014. Wyposażenie wnętrz zostało wzbogacone np. o multimedialny ekran dotykowy, asystent ruszania pod górę czy system stabilności jazdy i funkcją przeciwdziałania dachowania. Jeśli chodzi o silniki to producent pozostał przy wysokoprężnych o pojemności 2, 2.3, 3 litrów i mocy 115, 130, 148 i 177 KM.
Wysoka ładowność pojazdu oraz mała awaryjność spowodowało, że samochód jest niezwykle popularny na całym świecie. Pojazd przekonuje niskimi kosztami eksploatacji oraz oszczędnym spalaniem paliwa. Dzięki swojej wielozadaniowości dysponują nim zarówno rodziny jak i właściciele firm, którzy korzystają z funkcjonalności pojazdu do pracy w swojej branży.
Do 2017 roku sprzedano ponad 2,7 mln egzemplarzy tego modelu.