Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator UFKM01 z modelu Hyundai Tucson

Katalizator z oznaczeniem UFKM01 należy do katalogu marki Kia/Hyundai.

Model cechuje podłużna i wąska budowa. Całość wraz z wylotami liczy koło 70 cm długości i tylko 15 cm szerokości. Wkład jest sporych gabarytów i waży nieco ponad 3,82 kg.

Część właściwa, zawierająca monolit pokryta jest srebrną blaszką z licznymi perforacjami. W pobliżu 1/3 długości znajduje się zwężenie, które nie jest pokryte blaszką. Wyloty ułożone są w jednej płaszczyźnie, różnią się jednakże długością.

Aktualną wartość poznacie kontaktując się z wybranym punktem skupu.

Model montowano w modelach Hyundai Tucson 2.0 CRDi w dieslu z 2006 roku.

Katalizator UFKM01 z Hyundaia Tucson

Hyundai Tucson znany także jako Hyundai ix35 to SUV należący do segmentu C, produkowany przez Koreański koncern od 2004 roku. Nazwa modelu wzięła się od  miasta Tucson w Arizonie.

Tucson dysponuje pięciodrzwiowym nadwoziem, poprzecznym silnikiem z przodu i napędem na przednie koła lub wersją 4×4. Platformę podwozia dzieli z modelem Kia Sportage.

Hyundai Tucson 2006 r.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, uzyskał pięć gwiazdek w testach przeprowadzonych przez Global NCAP i Euro NCAP , co czyni go jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie.

Jego głównymi rywalami są Ford Escape/Ford Kuga, Nissan Qashqai , Mazda CX-5, Honda CR-V, Toyota RAV4, Audi Q3 , Citroën C5 Aircross, Mitsubishi ASX  czy BMW X1.

Tucson pierwszej generacji pojawił się na rynku w 2004 roku. Zaprezentowany został publiczności podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jego nazwa to Tucson ix w Korei Południowej i ix35 w Europie oraz Ameryce. Produkcja odbywała się w Korei Południowej i Czechach.

Silniki to początkowo czterocylindrowy benzyniak z pojemnością 2.0 o mocy 141 KM (104 kW; 139 KM) oraz czterocylindrowy rzędowy diesel o pojemności 2,0 litrów i wersjach 113 KM (83 kW; 111), 150 CV (110 kW; 150 CV) przy 3800 obr./min i 140 CV (100 kW; 140 CV) przy 4000 obr./min. Modele z późniejszymi silnikami 2.0 CRDi zawierają turbosprężarkę o zmiennej geometrii.

Hyundai Tucson, 2006 r.

W Stanach Zjednoczonych model Tucson jest oferowany w wersjach GLS, SE i wyższej kategorii limitowanej (wcześniej LX) dla modeli z 2003 r. Modele z początku 2005 r. i 2006 r. były oferowane jako GL/GLS / Limited. Standardowe wyposażenie obejmuje klimatyzację, tempomat, sześć poduszek powietrznych, elektroniczną kontrolę stabilności, odtwarzacz CD, felgi aluminiowe, zdalne sterowanie bezkluczykowe, fotele premium i tkaniny. SE dodaje się do listy inaczej zaprojektowane światła stopu, AM / FM / CD, a także światła przeciwmgielne i przedniej wycieraczki przeciwoblodzeniowe. Limited dodaje skórzane siedzenia, 6-płytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej, dodatkowe kolory nadwozia, automatyczną klimatyzację i podgrzewane siedzenia. Modele SE i Limited są dostępne tylko z silnikiem 2.7 L V6. GLS z kolei jest dostarczany tylko z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2.0 litra.

Tucson oferuje skromną przestrzeń ładunkową, ale jego łatwo składane siedzenia mogą zwiększyć tę objętość do płaskiego położenia. Nawet przedni fotel pasażera składa się, aby uzyskać dodatkową przestrzeń ładunkową.

Model otrzymał nagrodę Canadian Car of the Year za najlepszy nowy crossover w 2004 roku. Został także uznany za jeden z najbardziej niezawodnych pojazdów po 2009 r. przez badanie niezawodności Consumer Reports .

W 2009 roku wprowadzono niewielkie zmiany w stylizacji wykończenia.

Druga generacja (2010-2015)

W większości rynków spoza Korei Południowej i Ameryki Północnej, nazwa Hyundai Tucson (znany również jako „Hyundai Tucson ix” w Korei) została wycofany na rzecz Hyundaia ix35. Model został zaprezentowany podczas  Auto Show we Frankfurcie w 2009 r. Moc, oszczędność paliwa, komfort i funkcje bezpieczeństwa zostały zaktualizowane. Projekt zajął 36 miesięcy i  kosztował 280 milionów wonów (ok 225 mln dolarów).

Styl ix35 był podobno oparty na koncepcji Hyundai ix-ONIC. Stworzony został przez projektanta Hyundaia – Cha Il-Huy w 2003 roku pod kierunkiem byłego projektanta BMW, Thomasa Bürkle w studiu projektowym Hyundai Russelsheim, w Niemczech. Postanowiono kontynuować dotychczasową stylistykę firmy. Kompaktowy crossover otrzymał łagodne linie przypominające coupe, wyposażenie premium i funkcje niedostępne w jego poprzedniku.

Hyundai Tucson, 2006 r.

Tucson / ix35 jest dostępny z wieloma silnikami: zupełnie nowym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym R w jednym z dwóch wariantów Theta-II (2.0 l lub 2.4 l, silnik benzynowy 1,7 l) UII diesel i 1.6 l benzyny GDI Gamma.

Tucson ix35 sprzedawany w USA, występował w trzech wykończeniach: GL, GLS i Limited. GL jest wyposażony w standardową manualną skrzynię biegów. 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, dostępna była w wersjach GLS i Limited. Dodatkowe funkcje obejmują sterowanie dźwiękiem z kierownicy, łączność z zestawem głośnomówiącym Bluetooth , system nawigacji i iPodsystem. Standardem jest szereg zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa, w tym Hillstart Assist Control.

W 2006 roku model Tucson dla Ameryki Północnej został zaktualizowany o silniki z wtryskiem bezpośrednim GDI Theta-II, które uzyskują większą moc i lepszą emisję, tylne światła i głowicę LED, najbardziej eleganckie felgi aluminiowe, oraz kilka drobnych ulepszeń wnętrza i systemu audio.

Trzecia generacja (2015-obecnie)

17 lutego 2015 r. Hyundai opublikował pierwsze szczegóły dotyczące swojej nowej generacji. Oficjalny debiut crossovera odbył się podczas Geneva Motor Show, 3 marca 2015 r. Model ten trafił do salonów sprzedaży w drugiej połowie roku i po raz pierwszy użyje nazwy Tucson na wszystkich rynkach, na których jest sprzedawany.

HYUNDAI TUCSON 2004-2010 ROLETA BAGAŻNIKA CZARNA - Tucson - TOPTUN.PL

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Hyundai zaprezentował również dwa warianty koncepcyjne, jeden dla elektrycznej hybrydy Tucson i hybrydowego silnika wysokoprężnego typu plug-in. Hybryda 48 V łączy 2-litrowy model z silnikiem wysokoprężnym o mocy 134 koni mechanicznych (100 kW) i sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a także silnik elektryczny o mocy 14 KM (10 kW); Łączna wydajność systemu wynosi 148 koni mechanicznych (110 kW) i 413 Nm momentu obrotowego. Ten system zwiększa moc o 10%, emitując jedynie 109 g /km CO2. Hybrydowa koncepcja wtyczki oparta jest również na nowej platformie Tucson, jest wyposażona w 1.7-litrowy silnik wysokoprężny i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Silnik wytwarza 113 koni mechanicznych (85 kW) i towarzyszy mu silnik elektryczny o mocy 67 KM (50 kW) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,7 kWh , który zapewnia zasięg elektryczny przekraczający 50 km ( 50 km).