Katalizator 46412113/7748938/METAL stosowany był w układzie wydechowym Fiata Punto 1 GT z silnikiem 1,4 Turbo SOHC produkowanym w latach 1993-1997. Ten trójdrożny katalizator zbudowany jest z dwóch wizualnie odrębnych części, które rozdziela metalowa obręcz montująca. Cześć główna, w której znajduje się metalowy wkład pokryty jest jednolitą obudową na której widnieją 3 wytłoczone paski. Drugą część, wylot, oplata metalowa siatka zwana również łącznikiem elastycznym. Element jest długi na 67 centymetrów i szeroki na 19 centymetrów. Pracę katalizatora monitorowała montowana w standardzie sonda-lambda.
Punto pierwszej generacji został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu 1993 roku. Włoski koncern Fiat wyprodukował łącznie 3,429 miliona sztuk. Popyt na ten Fiata Punto 1 i uznanie prasy sprawiło, że w 1995 roku otrzymał on tytuł „Samochodu Roku”, znacznie wyprzedzając Volkswagena Polo i Opla Omegę II. W Polsce ten samochód został humorystycznie nazwany „Kropkiem”. Produkcje pierwszej generacji zakończono w 1997 roku.
Sylwetkę nadwozia zaprojektował Giorgetto Giugiaro a całość oparta była na płycie podłogowej montowanej również w Lanciii Ypsilon i we Fiacie Barchetta. Samochód ten można było kupić w kilku wersjach nadwozia, jako 5- lub 3-drzwiowy hatchback lub cabrio. Auto można było kupić w kombinacji z jednym z 6 silników benzynowych lub jednym z 4 rodzajów silnika diesla.
Punto GT, należący do klasy B-2-S, to usportowiona wersja tego modelu, która została wyposażona w czterocylindrowy, jednorzędowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1372 cm3 i mocy 136 KM. Parametry te pozawalały osiągnąć 100km/h w 7,9 sekundy i rozwinąć maksymalną prędkości nieco ponad 200 km/h. Samochód jest wyposażony w 5 stopniową manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła. Średnie spalanie tego samochodu wynosi od 6,1l do 9,7l na 100km.
Standardowe dla GT rozmiary opon to 185 / 55 na felgach z przodu i z tyłu. Aby zapewnić optymalną siłę hamowania układ hamulcowy Punto 1 GT ma tarcze z przodu i bębny z tyłu. Niewielki w swoich rozmiarach, cechował się niezwykła poręcznością w jeździe miejskiej. Jego wymiary to: długość 3760 mm, szerokość 1625 mm, wysokość 1440 mm. Mały bagażnik o pojemności zaledwie 275dm3 można było powiększyć po rozłożeniu siedzeń z tyłu do 1080 dm3.
W tej 3 drzwiowej, sportowej wersji w standardzie montowane były wygodne fotele kubełkowe jednak samochód ten śmiało można nazwać samochodem rodzinnym ze względu ilość miejsca w środku. W standardzie również montowane były klimatyzacja, poduszki powietrzne, elektryczne szyby i centralny zamek. Niestety auta nie można było nazwać bezpiecznym, gdyż uzyskało ono tylko dwie gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Fiat Punto 1 GT był niezwykle awaryjny, jednak pocieszający był fakt, że koszt części zamiennych był niski a ich dostępność wysoka. Często psująca się turbina to jeden z głównych problemów tego auta. Dodatkowo główne elementy zawieszenia takie jak sprężyny, tuleje tylnego wahacza, amortyzatory oraz elementy metalowo-gumowe podlegały częstym wymianom. Regularnych przeglądów wymagał również układ zapłonowy pojazdu.