Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak
Katalizator 51773199/51773199/2229234001/METAL z Fiata Multipli

Katalizator 51773199/51773199/2229234001/METAL z Fiata Multipli

Katalizator o oznaczeniu 51773199/51773199/2229234001/METAL montowany był w układzie wydechowym Fiat Multipla 1.6 benzyna w latach 1998-2010. Metalowy wkład zamknięty jest w jednolitej obudowie o owalnym kształcie i wymiarach 28cm x 13cm. Działanie tego trójdrożnego reaktora katalitycznego monitorowane jest przez czujnik sonda-lambda.

Katalizator 51773199/51773199/2229234001/METAL z Fiata Multipli

Fiat Multipla to minivan klasy kompaktowej „ M (C)”. Jest to auto, które zapewnia ogromną elastyczność zarówno w doborze źródeł zasilania, jak i w konfiguracji przestrzeni wewnętrznej. W ofercie występowały 4 różne silniki benzynowe R4 1.6 16V o mocy od 95KM-100KM, 3 z nich oprócz benzyny dodatkowo napędzane były LPG lub sprężonym gazem. Multipla występowała także z wysokoprężnymi silnikami diesla w trzech różnych kombinacjach R4 1.9 JTD 8V i mocy od 105-115 KM.

Samochód w którym zamontowany był katalizator 51773199/51773199/2229234001/METAL posiada czterocylindrowy silnik z 16 zaworami. Multipla rozpędza się od 0-100 km/h w 13.5 s a zużycie paliwa waha się od 8.9l – 11.2l. Wiele źródeł podaje, ze silnik benzynowy rozwija maksymalną prędkość do 120 km/h jednak producent zdecydowanie zapewnia, ze jest to 168km/h. Samochód posiada napęd na przednie koła, który przekazywany jest przez pięciobiegową manualną skrzynię biegów.

Pojazd ten jest kontynuacją Fiata 900 i został zbudowany na bazie płyty podłogowej modelu Bravo/Brava. Charakterystycznym elementem jest stylistyka zewnętrzna auta a przede wszystkim wypustka pod przednią szybą na której umieszczone były okrągłe światła reflektorów. Konstrukcja ta przyczyniła się do powstania o tym aucie nieskończonej ilości żartów a w rezultacie Multipla znalazła się w rankingu  50 najgorszych samochodów wszechczasów gazety Time, które zostały wyprodukowanym w 1998 roku.

Samochód jest szeroki na 1871 mm i jak na minivan nie za długi bo tylko 3994 mm. Ze względu na swoje gabaryty auto parkuje się bez problemów. Pomimo niewielkich rozmiarów wnętrze Fiata Multipla jest bardzo przestronne.

Siedzenia są szerokie a wysocy pasażerowie z łatwością zmieszczą się w aucie. W dwóch rzędach siedzeń zmieści 6 osób a na pokład dodatkowo można zabrać 430l bagażu. Tylne siedzenia można składać co powiększy powierzchnię załadunkową do aż1900l. Podłoga w tym aucie jest płaska a dźwignię do zmiany biegów umieszczono na podwyższeniu przy kierownicy. Środkowy fotel z przodu jest przesunięty lekko do tyłu co umożliwia kierowcy efektywną zmianę biegów. Jest niezwykle wysoki, a okna mają pionowe akcenty, które zapewniają lepszy widok, a także zwiększają poczucie przestronności. Stylistyka wnętrza Multipli nie zachwyca, drzwi i siedzenia obito niezbyt trwałą tkaniną, w pozostałej części dominuje plastik.

Nadwozie typu „akwarium” cechuje bardzo dobra widoczność, aczkolwiek właściciele Fiata Multipla niejednokrotnie narzekają na mało wydajny system ogrzewania. Widoczność w nocy poprawiają reflektory i tylne światła umieszczone na różnych wysokościach wzdłuż podwozia.

Ze względów bezpieczeństwa auto składa się z dwóch części: dolnej części zawierającej silnik i układ napędowy oraz górnej, przeznaczonej dla pasażerów i załadunku. W razie wypadku dolna część samochodu ponosi ciężar uderzenia, a pasażerowie na wyższych wysokościach mają pozostać bezpieczni.

Łatwo psujące się elementy w tym aucie to tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora. Szczególna uwagę należy zwrócić na pasek rozrządu i obowiązkowo należy go wymieniać w wyznaczonym terminie. Częstym problemem jest pękająca obudowa alternatora. Pojawiają się informacje o pękających przednich lampach w samochodach przedliftingowych lub też ich samoczynnego pękania wskutek kontaktu gorącego klosza z zimną wodą. Bardzo często przestaje prawidłowo funkcjonować system składania foteli co utrudnia powiększenie bagażnika.

W 2001 koncern Fiat zmodernizował Multiplę nadając nadwoziu nowy kształt i zmieniając nieznacznie wnętrze. Przednie reflektory przeniesione zostały z podszybia w tradycyjne miejsce z przodu pojazdu. Zmodernizowana została także atrapa chłodnicy oraz zestaw wskaźników. Gruntownie zmienił się wygląd tylnej części nadwozia oraz tylne lampy. Fiat Multipla po liftingu został oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2004 roku.

Produkcja Fiata Multipla zakończyła się w 1998 roku a w 1999 roku stał się on eksponatem na wystawie Different Roads w Muzeum Sztuki Współczesnej w Nowym Jorku