Jak już pisaliśmy tutaj, rok 2019 będzie bogaty w interesujące okazje cenowe w naszym skupie. Co miesiąc, obowiązywać będą dwie nowe promocje, które zapewnią Wam jeszcze większy zysk ze sprzedaży zużytych katalizatorów. Przypominamy, że promocja obowiązuje tylko przy dostawach hurtowych i tylko w siedzibie głównej w Trzebini przy ul. Tuwima 21. Pamiętajcie też, że przed przyjazdem należy skontaktować się z nami, by wspólnie ustalić dogodny dla obu stron termin odbioru.
W styczniu obowiązują dwie promocje – na jeden z najpopularniejszych modeli – katalizator GM20, o którym możecie dowiedzieć się więcej z naszego bloga, oraz przedstawiony w niniejszym artykule katalizator 045178ACB. Promocja obowiązuje na wszystkie modele, których początkowe oznaczenie to 045178ACB.
Katalizatory 045178ACB, w dniach 1-31 stycznia 2019 warte będą aż 500 zł. Numer modelu jest łatwy do odnalezienia i wskazany na zdjęciu powyżej. Ich waga w zależności od konkretnego modelu waha się od 1,17 kg do 1,5 kg. Długość to przeciętnie około pół metra. Jego cechy charakterystyczne to okrągły kształt pokrywy i długi, podłużny wylot. Przy wypukłościach w pokrywie lubi osadzać się rdza. Obok numeru katalizatora, często możemy spotkać się z takimi oznaczeniami producenta jak „dd”, „jd” lub „Germany”. Katalizatory te wykorzystywane są w takich pojazdach jak VW Sharan oraz Ford Galaxy 1.9, w latach 1998-2002.
Volkswagen Sharan był tak naprawdę odpowiedzią na potrzeby ówczesnego rynku. W latach 90’ ubiegłego wieku panowała moda na rodzinne auta o dużych rozmiarach. Vany bardzo dobrze wpisywały się w ten klimat. Mimo, że Renault wyprzedziło konkurencję i jako pierwszy koncern wprowadził właśnie taki model – Renault Espace, to jednak Sharan zrobił prawdziwą furorę na rynku motoryzacyjnym. Auto było owocem współpracy z marką Ford, w którym również wykorzystano opisywany tu model katalizatora, a Galaxy można uznać za jego brata bliźniaka.
Ford Motor Company odpowiedzialny był za budowę karoserii, Volkswagen z kolei za projekt wału napędowego. Co ciekawe, Sharan okazał się bezkonkurencyjny nawet dla nowego wówczas Golfa III. O jego sukcesie może świadczyć choćby to, że produkowany był aż do 2010 roku czyli przez 15 lat, co nie jest często spotykane. Przez praktycznie cały ten okres obowiązywała tak naprawdę I wersja modelu. Dopiero po pięciu latach postanowiono przeprowadzić lifting nadwozia. Wymieniono reflektory przednie, tylne oraz zastosowano nowy zderzak. W 2005 roku zdecydowano się na wprowadzenie do gamy silników wysokoprężną wersję TDI o pojemności 2 l. Druga wersja ujrzała światło dzienne dopiero w roku 2010. Projekt wykonany został przez włoskiego, znanego projektanta Waltera de Silvę, który pracował wcześniej dla Fiata i zaprojektował nawet deskę rozdzielczą dla naszego polskiego Fiata 125p. Nowa generacja przypomina swoim designem model Polo V oraz Golfa VI.
Druga generacja Sharana wyposażona została w wiele technicznych innowacji jak choćby system Front Assist, system monitorujący martwe pole, oraz mało znany Rear Trafffic Alert, który ostrzega nas przed kolizją podczas cofania. Nowe silniki zostały zaprojektowane tak, by spełniać normę Euro 6. To z czego znane są Sharany to ogrom miejsca w środku. Wszystkie fotele posiadają regulację, przód wyposażono w szerokie podłokietniki, a ponadto w bagażniku zamontowano dodatkowe dwa fotele. To na co najczęściej narzekają kierowcy to słaba jakość plastiku, który tworzy wykończenie auta. Sędziwy egzemplarz łatwo poznamy też po desce rozdzielczej oraz skrzypieniu. Kierowców trapią także drobne usterki, których jest sporo, przez co jazda może stać się na dłuższą metę uciążliwa.
Jak widać, model można wykorzystywać w nietypowy sposób 😉
Drugim pojazdem, w którym wykorzystuje się katalizatory 045178ACB to Ford Galaxy.
Ford Galaxy to samochód „prawie doskonały” wedle opinii wielu ekspertów. Największą jego zaletą są niskie koszty eksploatacji oraz duża elastyczność miejsc siedzących. Jego największymi konkurentami są wspomniany powyżej Sharan, Seat Alhambra oraz Ford S-Max, który odpowiada bardziej miłośnikom sportowego sznytu. Galaxy jest przede wszystkim pojazdem wielofunkcyjnym, produkowanym od 1995 roku (zadebiutował w tym samym roku co Sharan). Jeśli chodzi o silnik, dostępnych jest kilka wersji EcoBoost, jednak najbardziej zachwalaną jest wersja 2.0 diesel. Pierwsza generacja Galaxy była dziełem zarówno Forda jak i spółki Volkswagen Group. Powstawała w zakładzie produkcyjnym AutoEuropa w portugalskim mieście Palmela. Do jego produkcji wykorzystano silnik VR6 2.8 l. Auto pomieści siedem dorosłych osób dzięki elastyczności tylnych siedzeń, które można przesuwać wygodnie jednym ruchem. Fotele mogą przesuwać się w 10 kierunkach co daje spore możliwości. By jeszcze bardziej służyć dużym rodzinom, zaprojektowano go tak, by posiadał imponujących rozmiarów bagażnik. Projektanci zrobili wszystko, aby auto mimo rozmiarów i praktycznych rozwiązań, wyglądało elegancko i zgrabnie. Nie było to proste zadanie, jeśli pod uwagę weźmiemy jego rozmiary – jego waga to niecałe 2 tony, a długość liczy około 5 metrów. Z jakim efektem im się to udało ? każdy z Was musi ocenić to już sam. W Fordzie pomyślano o takich praktycznych dodatkach jak składane blaty stolików czy przeciwsłoneczne rolety.
W roku 1999 pojazd został poddany ankiecie magazynu motoryzacyjnego Top Gear. Oceniono go wówczas jako najmniej satysfakcjonujący samochód w całej Wielkiej Brytanii, co stanowiłoby niejako zaprzeczenie statystykom, które wykazały, że jeszcze rok wcześniej, sprzedano aż 12 233 egzemplarzy, wyprzedzając dwukrotnie największego rywala modelu. Drugą generację zaczęto produkować dopiero w roku 2006. Trzecia – Ford S-Max wypuszczona została na rynek w 2014 r., a zaprezentowana została światu po raz pierwszy podczas targów Paris Motor Show.
Poza VW Sharanem oraz Fordem Galaxy, katalizatory o numerze początkowym 045178ACB, monotwane były w innych modelach z silnikiem 1.9 TDI jak na przykład : Golf IV, Audi A3, Seat Leon, Seat Toledo II, Skoda Octavia I.