Katalizator o numerze 031ABS1024 należy do pojazdów marki Chrysler, szczególnie można go znaleźć w modelu Dodge Caravan. Jego wygląd przypomina małą armatę wokół której można zauważyć spłaszczone końce obudowy i dwa niesymetryczne wyloty. Jego długość wynosi ok. 60 cm, a szerokość ok. 17 cm. Waga wkładu stanowi 1,345 kg. Zapraszamy do uzyskania bieżącej wyceny katalizatorów dzięki kontaktowi z wybranym punktem skupu.
Pierwsza generacja Dodge Caravan to seria minivanów, która pojawiła się po raz pierwszy w 1984 roku dzięki Chrysler Corporation. Od 1987 roku została wprowadzona wersja z dłuższym rozstawem osi tzw. Grand Caravan. Produkowany przez 36 lat modelowych Caravan stał się najdłużej żyjącą tabliczką znamionową Dodge. Samochody trafiły na rynek oklaskiwane przez magazyny motoryzacyjne. Minivany „T-115” odniosły wielki sukces
od debiutu, sprzedając 209 895 sztuk w 1984 r. W kolejnych latach pojawiły się trzy znaczące zmiany.
Główną z nich na przestrzeni lat obejmowały wprowadzenie w 1987 roku
silnika Mitsubishi V-6, co zbiegło się z wtryskiem paliwa w 2.2; krótkotrwała opcja turbo 2,5; wersje z wydłużonym rozstawem osi i rzekomy „pierwszy luksusowy minivan”, oryginalny Town & Country. Samochody dostawcze z większym rozstawem osi były o czternaście cali dłuższe i wkrótce stanowiły połowę sprzedaży minivanów.
2,5-litrowy silnik ostatecznie zastąpił kłopotliwego Mitsubishi 2.6; był to w zasadzie silnik 2.2 z dłuższym skokiem i wałkami wyrównoważającymi, który był standardowym silnikiem do 2000 roku. 2.5 został zastąpiony nowym 2,4-litrowym silnikiem opartym na 2.0 Neona.
Wykończenie wnętrza, elementy sterujące i oprzyrządowanie zostały zapożyczone z platformy Chryslera K i połączone z dolną podłogą umożliwioną przez napęd na przednie koła, Caravan charakteryzował się łatwością wsiadania do samochodu. Obecne były trzy poziomy wyposażenia: podstawowy, SE i LE. Warto zauważyć, że Caravan, wraz z Plymouth Voyager , są uważane za pierwsze masowo produkowane pojazdy, które mają dedykowane wbudowane uchwyty na kubki
W 1989 roku minivany stały się bardziej wyrafinowane, ale znacznie mniej niezawodne, ponieważ przyjęto czterobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynię biegów A-604. Napęd na wszystkie koła został dodany w
1991 roku z zaprojektowanym przez Chryslera silnikiem V6 o pojemności 3,3 litra.
Minivan Chryslera drugiej generacji pojawił się w 1991 roku i udoskonalił wiele koncepcji pierwotnego modelu. Dostępny stał się napęd na wszystkie koła z silnikiem V6 o pojemności 3,3 litra; opcjonalne były zintegrowane foteliki dziecięce, a modele o krótkim i długim rozstawie osi pozostały w mieszance sprzedażowej. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, furgonetki były ostatecznie oferowane z ABS i podwójnymi poduszkami powietrznymi, opcje silnika zostały ulepszone, obejmując szacowny 3,8-litrowy silnik V6, a nawet pięciobiegową manualną skrzynię biegów, która przez kilka lat była w furgonetkach z podstawowym wyposażeniem.
W 1996 roku pojawiła się kolejna generacja pojazdu. Do tej pory segment minivanów był gorący, więc Chrysler miał trochę więcej problemów z wyróżnieniem się z tłumu obejmującego konkurencyjne oferty Hondy, Ford i Toyota. Godny uwagi dodany bieg obejmował przesuwne drzwi po stronie kierowcy i nowy czterocylindrowy silnik.
Bardziej aerodynamiczne niż oryginalne vany, modele z lat ’96 do ’00 nie miały takiego samego prestiżu pod względem wzornictwa i powoli zaczęły być przyćmiewane przez rosnącą sprzedaż SUV-ów.
Opracowywane od lutego 1996 do grudnia 1999 minivany czwartej generacji były oparte na platformie Chryslera RS i miały większą ramę nadwozia ze zmodyfikowanymi reflektorami i tylnymi światłami. Stylistycznie auto uległo odświeżeniu, zaokrąglone kształty przypominały poprzednią generację.
Producenci zrezygnowali tym razem z montowania jednostki wysokoprężnej. Do wyboru był jeden z 3 silników benzynowych – R4 o pojemności 2,4 litra i mocy 152 KM oraz dwie V6 o pojemności 3,3 i 3,8 litra i mocy odpowiednio 182 i 218 KM. Niedostępne były także skrzynie manualne, a klient mógł wybierać pomiędzy 3- i 4-stopniowym automatem. Opcjonalnie oferowany był także napęd na obie osie.
Począwszy od Generacji piątej w roku modelowym 2008, Chrysler oferował tylko Grand Caravan z dużym rozstawem osi – debiutując na North American International Auto Show 2007 ze stylizacją zewnętrzną Ralpha Gillesa.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów stała się standardem w 3,8 l V6 i nowym 4,0 l V6. Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest standardem w 3,3 l Flex-Fuel V6. Dostępne funkcje obejmują Generację III, Chrysler wprowadził system zarządzania siedzeniami sprzedawany jako fotele Swivel’n Go, system rozrywki MyGIG, ekrany wideo drugiego i trzeciego rzędu, elektryczne szyby w drugim rzędzie, standardowe boczne kurtyny powietrzne i elementy sterujące skrzynią biegów zamontowane na desce rozdzielczej.
Podsumowując dołączamy link do filmików w którym można zobaczyć wizualną ewolucję modelu na przestrzeni wieloletniej kariery.