Katalizator o oznaczeniu CAT-133-L/2207197035/METAL montowany był w układzie wydechowym Maranello 575M włoskiego koncernu Ferrari. Długi na 63cm i szeroki na 19cm katalizator ten, kryje w środku metalowy wkład o wadze 0,325kg. Część główna, która okrywa wkład ma cylindryczny kształt z poprzecznie wytłoczonymi pasami. Od części głównej odchodzą dwie niesymetryczne względem siebie rury wlotowe i wylotowe.
Pierwszy model Maranello z silnikiem o pojemności skokowej 5,5 litra został zaprezentowany w 1996 roku, natomiast Ferrari 575M Maranello ujrzał światło dzienne w 2002. Jak w przypadku większości modeli aut Ferrari oznaczenie 575 to nic innego jak pojemność silnika gdzie w tym wypadku to aż 5748 cm3 pojemności skokowej, natomiast “M” to po prostu “modificato”.
Ten sportowy samochód, zaliczany do klasy Grand Turismo, wyposażony jest w silnik V12 o mocy 515 KM. Auto osiąga 100 km/h w 4,2 sekundy i rozwija maksymalną prędkość do 325km/h. Maranello był pierwszym 12-cylindrowym Ferrari, w którym montowano sekwencjonowaną skrzynię biegów Formuły 1, jednak możliwa była także opcja manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. W 2005 został wyprodukowany model o nazwie Superamerica, który różnił się od Maranello 575M elektrochromatycznym otwieranym dachem i zwiększoną mocą silnika do 570KM. Wyprodukowano w sumie 599 egzemplarzy tego auta, a jego produkcja zakończyła się w roku 2006 kiedy to zaprezentowano jego następcę, Ferrari 599 GTB Fiorano.
Poniżej przedstawiamy, kilka danych technicznych dotyczących modelu Maranello 575M:
- Spalanie w mieście : 34,5 litra,
- Spalanie na trasie: 14 litrów.
- Waga pojazdu: 1730 kg
- Rozstaw kół przednich: 1632 mm
- Rozstaw kół tylnych: 1586 mm
- Przód: 255/40 ZR 18
- Tył: 295/35 ZR 18
- Typ silnika: V12
- Pojemność: 5748 cm3 (5,75 l)
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Wtrysk paliwa: bezpośredni, Bosch Motronic M5.2