Ten 3 – drożny katalizator o oznaczeniu 7836402/METAL był montowany w modelu E63 M6 w autach marki BMW z serii 6 z silnikiem benzynowym o pojemności 4999 cm3. Charakteryzuje go podłużny kształt, zagięty z jednej strony i zróżnicowane względem siebie wloty i wyloty. Obudowa jest gładka, na środku można zauważyć obręcze i elementy służące do jego montowania. Jest on stosunkowo długi bo ma aż 58 cm a jego najszersza część ma około 12 cm. Jak na tak duży element waży on niespełna 0,38 kg.
7836402/METAL montowano w serii 6 BMW, dokładnie w modelu E63 M6 w latach 2005-2010.
BMW serię 6 zaczęto produkować po 14 latach przerwy w 2003 roku, nawiązując do popularnego „Rekina” E24 z 1989 roku. Samochód ten jest zaliczany do aut luksusowych. Zaprojektowany został przez Chrisa Bangle’a, który projektował również serię 5 oraz 7 dla BMW. Konsekwentnie konstrukcja M6 została oparta na płycie podłogowej modelu 5 E60. Masa całkowita auta wynosi 2.2t przy wymiarach 4871mm x 1855mm i wysokości 1372mm.
W 2005 rozpoczęto produkcję M6 w jej najmocniejszej wersji BMW E63. Pod maską E63 znalazł się jeden z najpotężniejszych silników tej serii, opracowana przez M GmbH V10 5,0 l (4999 cm³), DOHC.
M6 ma zdecydowaną linię boczną i wyraźnie oddzielone zderzaki. W standardzie montowane były felgi Radialspeiche 166M o średnicy 19 cali. Charakterystycznym elementem karoserii była również wysoko poprowadzona i niemal pionowo opadająca linia bagażnika.
Samochód ten miał niezwykle wydajny układ hamulcowy a z tyłu auta umieszczono aż cztery końcówki układu wydechowego. Jednostka V10 o pojemności 4999 cm³ i mocy 507 KM rozpędzała się w 4,7 s do 100 km/h i osiągała prędkość 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Na każdy cylinder w silniku BMW M6 Coupe przypadają 4 zawory. Model ten zużywał średnio około 15l benzyny na 100km, jednakże niektóre serwisy donoszą, że zapotrzebowanie w jeździe miejskiej wynosiło aż 22l. Wersja M6 wyposażana była w 7-biegową przekładnię SMG, którą na rynku amerykańskim dało się zastąpić manualną skrzynią o 6 biegach.
Do budowy serii M6 użyto stal, aluminium i wysokiej jakości tworzywa termo- i chemoutwardzalne. Ten 2 drzwiowy samochód z łatwością mieścił 4 osoby (maksymalna ilość pasażerów 5), a poprzez ergonomiczne zaprojektowanie przedniej części auta, pasażerowie siedzący z przodu mogli cieszyć się wysokim komfortem jazdy.
Bogate jak na wersję standardową wyposażenie zawierało między innymi zróżnicowany system bezpieczeństwa w skład którego wchodził centralny zamek, immobilizer i alarm, komplet 8 poduszek powietrznych, pełną elektrykę i dwustrefową automatyczną klimatyzację. Pojazd wyposażono w 450 l bagażnik. Ponadto w standardowych modelach montowano: układ dynamicznej kontroli stabilności DSC, Servotronic – progresywne wspomaganie układu kierowniczego, reflektory biksenonowe, szybę przednią odbijającą promienie słoneczne, tapicerkę skórzaną z merynosów o delikatnej fakturze.
Jesienią 2007 M6 przeszedł facelifting, który wprowadził ledowe kierunkowskazy w przednich i tylnych lampach i ulepszył system MMI (Multi Media Interface).
W lipcu 2010 roku wyprodukowano ostatni samochód z tej serii.