Katalizator o numerze KJO5 cechuje prostokątna obudowa z trapezowymi zakończeniami u schyłku których widnieją dwa wyloty. Jego długość wynosi ok. 45 cm długości i ok. 18 cm szerokości. Waga wkładu katalizatora wynosi 1,57 kg. Najczęściej ten model można zauważyć w pojazdach marki Mazda, a szczególnie w modelu MX 5. Aktualne ceny za sprzedaż katalizatorów można uzyskać kontaktując się z wybranym punktem skupu.
Mazda MX5 po raz pierwszy została zaprezentowana w 1989 roku podczas targów motoryzacyjnych w Chicago. Ten pojazd można znać również pod taką nazwą jak Miata, Roadster, czy tez Eunos Rodster. Ten niewielki, lekki pojazd, jest prosty, zabawny i niedrogi i tym samym zyskał tytuł najlepiej sprzedającego się dwumiejscowego kabrioletu na świecie
Ze względu na ograniczony budżet zdecydowano się na wybór silnika z Mazdy 323 o pojemności 1.6 l i mocy 115 KM, gdzie napęd przeniesiony został na tylne koła za pomocą pięciobiegunowej, manualnej skrzyni biegów z RX-7.
Ważący zaledwie 955 kg samochód był w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h zaledwie w 8,8 sekundy.
Pierwsza generacja pojazdu okazała się dużym sukcesem sprzedażowym. Początkowo firma prognozowała wzrost rocznej sprzedaży o 40 000 sztuk, chociaż nabywcy pojazdów przerośli wyobrażenia koncernu. Podczas ośmioletniej obecności pierwszej generacji pojazdu udało się sprzedać 431 544 sztuk egzemplarzu.
Druga generacja modelu pojawiła się w 1998 roku podczas prezentacji podczas Tokio Motor Show. Nowa generacja zachowała układ z napędem na tylne koła stajac się bardziej usportowioną wersją. Moc pojazdu została zwiększona w stosunku do pierwszej generacji oferując silnik o pojemności 1.8, który generował moc 140 KM.
W 2000 roku ogłoszono rekord Guinnessa po wyprodukowaniu 522 000 egzemplarzy. W 2004 roku ta liczba wzrosła do 700 000.
W 2001 roku dokonano kilku zmian na które składały się poprawione światła, zwiększona moc pojazdu do 146 KM oraz poszerzeni gamy o możliwość zakupu nowego, lepszego modelu sportowego z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i zawieszeniem sportowym.
Trzecia generacja pojazdu pojawiła się w 2005 roku dodając nowe funkcje bezpieczeństwa takie jak kontrola stabilności, boczne poduszki powietrzne, a także udogodnienie w którym szyberdach można było otworzyć za pomocą jednej dłoni.
Model nowej generacji został powiększony o 22 mm długości oraz zwiększono rozstaw osi pojazdu o 65 mm, pojawiły się również 17 calowe felgi.
Pomimo zwiększonych gabarytów udało się osiągnąć wagę 1080 kg uzyskując zwycięstwo w zakresie lekkich materiałów.
Silnik o pojemności 1.6 litra został osadzony na oś, a do 1.8 litrowego silnika o mocy 126 KM dołączył 2.0 litrowy silnik o mocy 160 KM, który był dostępny z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną. Trzecia generacja uzyskała ok. 86 nagród w tym Roadster Roku 2005 Top Gear.
MX-5 czwartej generacji został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2014 roku. Mazda nadał spełniała funkcje lekkiego, a zarazem mocnego pojazdu oferując napęd na tylne koła o rozkładzie masy 50:50. Najmniejszym silnikiem pojawiającym się w samochodzie jest silnik o pojemności 1.5l oferujący moc 131 KM.
Najnowsza Mazda MX-5 pozostaje prawdziwym świadectwem oryginalności, który łączy oszałamiający wygląd, niską masę własną oraz zwinny styl jazdy. Co lepsze Mazda rozważa kontynuacje rozwoju modelu o opcje z hybrydowym lub nawet w pełni elektrycznym układem napędowym w kolejnych generacjach.
Zapraszamy również do obejrzenia krótkiego opisu pojazdu w formie filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=Vy5rT-B65Sc