Katalizatory z numerem 9392457/110938632000 odszukać możecie w katalogu marki Saab.
Model cechuje długa, podłużna obudowa mierząca ponad 50 cm. W płaskiej pokrywie znajdziemy poprzeczne, wypukłe pasy. Jeden z wylotów jest wyraźnie dłuższy. Brzegi katalizatora są spłaszczone. Waga wkładu wynosi 1.34 kg.
Opisywaną część możemy znaleźć w pojeździe Saab 9000 z silnikiem benzynowym o pojemności 2.3. Montowano ją w latach 1991-1995.
Aktualną cenę znajdziecie Państwo na naszej stronie.
Saab 9000 to samochód osobowy produkowany przez szwedzkiego producenta “Saab Automobile” między 1984 a 1998 r .
Pojazd wyposażano w poprzeczny silnik z przodu oraz napęd na przednie koła. Oferowany był w dwóch wersjach – jako czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowy liftback. W maju 1984 r., został zademonstrowany mediom, stając się trzecim, absolutnie nowym modelem w historii Saaba, choć opartym na podwoziu znanym już wcześniej z modeli:
-Alfa Romeo 164 ,
-Fiat Croma i
-Lancia Thema.
Te dwa ostatnie są wizualnie bardzo podobne do Saaba 9000. Wszystko za sprawą projektu Type 4 powstałego ze współpracy Fiata i Lancii, z którego wywodzą się wszystkie powyższe modele. Dzięki temu, znaczną część nadwozia można było stosować zamiennie – np. drzwi, które pasowały do wszystkich trzech pojazdów.
Oryginalny 9000 został stworzony przez włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro i posiadał nadwozie typu liftback. Wersja sedan nosiła z kolei nazwę 9000CD. W 1992 r. przeprowadzono zmianę stylizacji typu liftback, który został nazwany 9000CS. W sumie, wyprodukowano 503 087 egzemplarzy modelu.
Model był pierwszym pojazdem Saaba eksportowanym do Stanów Zjednoczonych, który został zaklasyfikowany przez EPA jako „duży samochód” .
Mechanicznie konstrukcja typu 4 oznaczała: napęd na przednie koła , silnik zainstalowany poprzecznie i niezależne zawieszenie na 4 koła . Tylna część 9000 nie jest zgodna ze schematem MacPhersona, podobnie jak we włoskich samochodach.
Silnik to czterocylindrowy model rzędowy z 16- zaworowym podwójnym wałkiem o pojemności 1985 cm³ i elektronicznym wtryskiem . Moc wahała się od 130 (wersja wolnossąca) do 204 KM (wersja z turbosprężarką i intercoolerem).
Mówi się, że to dość nietypowe auto. Pomimo, że w latach swojej świetności, przegrywał z ówczesnymi konkurentami zarówno pod względem komfortu czy dynamiki, to jednak ciężko odmówić mu stylu godnego lat 80′ i poziomu bezpieczeństwa jaki oferował.
Produkcja toczyła się aż do 1998 roku, kiedy to model zastąpił bardziej rozpoznawalny Saab 9-5.
Najbardziej polecaną wersją silnikową 9000 jest ta z turbodoładowaniem, która daje ogromną przyjemność z jazdy. Minusem są oczywiście koszty eksploatacji. Auto pali bowiem ponad 13 l/100 km. Najwięcej kłopotów sprawiały oś tylnej części zawieszenia oraz nękająca auto korozja.