Katalizatory 9-0602940 wykorzystywane są przez markę BMW. Waga ich wkładu wynosi nieco ponad kilogram. Długość obudowy z kolei sięga 55 cm.
Katalizator składa się wyraźnie z dwóch części – szerszej z wkładem i węższej, wylotowej. Katalizatory ceramiczne o numerze 9-0602940 wykorzystywane były w BMW serii 7 : F01 V8 750i N63.
Cenę katalizatora poza promocją możecie sprawdzić na bieżąco tutaj.
Dziś przyjrzymy się właśnie modelowi BMW F01, który jest piątą generacją serii 7, a zarazem flagową limuzyną niemieckiego koncernu. To luksusowy sedan, który był wyprodukowany od 2008 do 2016.
F01 był pierwszym pojazdem BMW, dostępnym z napędem hybrydowym, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i turbodoładowanym silnikiem V12. Była to druga seria 7-mki, dostępna z turbodoładowanym silnikiem benzynowym (pierwszy z nich to E23 745i z Południowej Afryki) i napędem na wszystkie koła (xDrive). Rozstaw osi zwiększono o 8 cm w stosunku do poprzedniej serii 7.
Design auta zaprojektował kanadyjski projektant samochodów, Karim Habib. Stylizacja zachowała niektóre elementy pochodzące od poprzednika, ale zdecydowano się na usunięcie kontrowersyjnych wśród entuzjastów elementów. Reflektory przypominały serię E65 7, ale były mniejsze i bardziej eleganckie. Samochód zawierał szerszą i większą kratkę nerkową, która weszła głębiej w przedni fartuch, zapewniając bardziej agresywny wygląd. Seria F01 7 była większa niż jej poprzednik. Dodano 1,7 cala (43,2 mm) do całkowitej długości i 3,2 cala (81,3 mm) do rozstawu osi, jednocześnie zwiększając masę samochodu, czyniąc go bardziej majestatycznym.
Samochód został po raz pierwszy pokazany opinii publicznej na Placu Czerwonym w Moskwie (Rosja) w dniu 8 lipca 2008 r. Inne wydarzenia inauguracyjne modelu obejmowały Paryż Motor Show w październiku i Los Angeles International Auto Show w listopadzie
F01 był pierwszym pojazdem BMW, dostępnym z układem kierowniczym na tylne koła (zintegrowany aktywny układ kierowniczy), napędem na wszystkie koła (xDrive), ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, rozpoznawaniem pieszych z funkcją noktowizji , monitorowaniem martwego pola, funkcją masażu dla tylnych siedzeń i systemu kontroli prędkości radaru, które są w stanie całkowicie zatrzymać samochód i przyspieszyć z postoju (Active Cruise Control ze stop i go).
W przednim zderzaku zamontowano boczne kamery, które pomagają kierowcy w manewrach w wąskich przestrzeniach. Łącząc te kamery z przednimi i tylnymi kamerami, F01 może wyświetlić wirtualną grafikę samochodu, aby pomóc w parkowaniu.
To, za co użytkownicy chwalą ten model, to komfort i ergonomia jazdy, dynamika i spora przyjemność z podróży.
Z wad, wymienia się drogą eksploatację i wysokie koszty naprawy, większą awaryjność niż w poprzednich, a zarazem uboższych modelach.