Katalizator 8D01317017T/8D0178/WWOGermany/ICP wykorzystywany był w układach wydechowych marek Audi Volkswagen, Skoda i Seat.
Liczą one 43 cm długości, choć waga ich wkładu sięga aż 1,5 kg. Ze względu na podłużny, symetryczny kształt, zwężone wyjścia wylotów i przecięcia na środku pokrywy, przypomina swą budową rogalik.
Katalizatory te montowane były w Audi A4/S4 o pojemności 1.6 i 1.8 w latach 1995-1999, w samochodach napędzanych benzyną, a także w Volkswagenie Passacie 1.6 i 1.8. Katalizatory produkowane były przez firmę Ismeretlen.
Cenę tego katalizatora poza promocją, możecie sprawdzić na bieżąco tutaj.
Audi A4 jest serią samochodów luksusowych-turystycznych segmentu D produkowanych przez niemieckiego producenta Audi od 1994 roku.
A4 liczy obecnie aż 5 generacji modelu i wciąż jest produkowana, ciesząc się niesłabnącą popularnością. Budowa auta oparła się na projekcie grupy Volkswagen. Auto wprowadzono na rynek, by zastąpić model Audi 80. Numeracja A4 w kolejnych generacjach, jest niejako kontynuacją linii Audi 80 – B5, B6, B7, B8 i B9. Dwie ostatnie z wymienionych, zbudowane są na platformie MLB Volkswagena, tak samo jak inne modele Audi, a nawet Porsche.
To, co charakterystyczne dla modelu to silnik z przekładnią typu “transaxle” zamontowaną z tyłu silnika. Samochody posiadają napęd na przednie koła, niektóre posiadają napęd “quattro”.
Model dostępny jest jako sedan i kombi. Druga i trzecia generacja miały również wersję kabriolet, natomiast w wersji B8 stał się on wariantem Audi A5.
Pierwsza generacja A4 (kod wewnętrzny: B5 ) została opracowana w oparciu o platformę Volkswagena Passata . Została wystawiona na sprzedaż w styczniu 1995 r. z nadwoziem sedan, natomiast w maju tego samego roku jako kombi. Wprowadzono wówczas automatyczną, sekwencyjną skrzynię biegów “Tiptronic”, powiązaną z Porsche 911 964.
Sportowe wersje A4 to “S4“, oraz “RS4“, które posiadają napęd na cztery koła. Wersja ta posiadała pięciozaworowy silnik V6 o pojemności 2,7 l z dwiema turbosprężarkami i maksymalną mocą 265 KM, dzięki czemu auto przyspieszało od 0 do 100 km/h w 5,6 s. RS4 z kolei, posiadał ulepszoną wersję tego samego silnika, co dało mu moc 380 KM. Auto osiągało prędkość 100 km/h w 4,7 s. Do 2001 roku wyprodukowano ponad 6 000 egzemplarzy.
Druga generacja A4 (kod wewnętrzny: B6 ) została wystawiona na sprzedaż na początku 2001 r. Początkowo oferowano ją z nadwoziem typu sedan, a w połowie 2001 r. jako kombi. Kabriolet z A4 zastąpił stary Cabrio, oparty na Audi 80. Modele z napędem na przednie koła i automatyczną skrzynią biegów, nie posiadały przekładni Tiptronic, ale ciągłą zmienną przekładnię o nazwie Multitronic.
Druga generacja A4 różni się od poprzedniej generacji pod względem podniesionej talii bocznej i zaokrąglonych kształtów. Budową przypominało największe Audi A6. B6-tka jest o 69 mm dłuższa, 33 mm szersza i 13 mm wyższa niż jego poprzednik. Jest też o 8,5 kg lżejsza niż w pierwszej generacji.
W drugiej generacji zdecydowano się, by po raz pierwszy A4 został zaoferowany z automatyczną skrzynią biegów Multitronic dla pojazdów z napędem na przednie koła. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, można dodatkowo umieścić bieg w pozycji „S”, która zapewnia bardziej sportowe wrażenia z jazdy i jazdy.
Początkiem 2005 r. na rynek weszło ulepszone Audi A4 B7. Mimo nowej nazwy, auto było zmodyfikowaną, ulepszoną wersją swojego poprzednika. Zmieniono konfigurację przyspieszenia, geometrię zawieszenia, zmieniono gamę silników do wyboru, wprowadzono także system ESP z Bosh 8.0.
Czwarta generacja A4 (kod wewnętrzny: B8 ) została oficjalnie zaprezentowana publiczności podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2007 r. w wersji sedan, a podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2008 r. już jako kombi.
Pojazdy, które często porównuje się do B8-mki, to BMW 3 i Mercedes-Benz C-Class , a także Infiniti Q50 , Citroën DS5 i Cadillac ATS .
B9 jest piąta generacją samochodu Audi A4, produkowaną do dziś. Została oficjalnie pokazana pod koniec czerwca 2015 r. w internecie. We wrześniu 2015 r. odbyła się natomiast oficjalna prezentacja na Salonie Samochodowym we Frankfurcie . W tym samym roku w Goldene Lenkrad pokazano także wariant rodzinny.
Po raz pierwszy w historii A4, wersja Sedan i Family (Avant) była oferowana jednocześnie od samego początku.
B9 opiera się na rozwiniętej platformie podłużnego modułowego bloku konstrukcyjnego „MLB Evo”z grupy Volkswagen , na której w czerwcu 2015 r . powstała również druga generacja Audi Q7 .
Największe zmiany można zauważyć tu we wnętrzu auta. Strona wizualna została upodobniona do Audi Q7 drugiej generacji. Na desce rozdzielczej umocowano 7-calowy lub 8,3-calowy, pionowy ekran, który jest odpowiedzialny za prezentację nawigacji, oraz służy rozrywce podczas jazdy. Elementy obsługi na desce rozdzielczej są ułożone poziomo. Jednostki sterujące klimatyzacją są natomiast umieszczone poniżej otworów wentylacyjnych.