Katalizator B34C z Mazdy VI

Katalizatory B34C stosowane są w samochodach marki Mazda. Mierzą 35 cm długości, a waga ich wkładu to około 0,6 kg. Są symetryczne jeśli chodzi o kształt. To co w nich najbardziej charakterystyczne to perforowana pokrywa wierzchnia, którą można schematycznie podzielić na trzy części. Brzegi po obu stronach są spłaszczone.

Katalizator B34C z Mazdy VI

Katalizatory B34C montowane były w Mazdzie VI w silnikach benzynowych 1.4 16V i 1.5 16V  od początku ich produkcji. Wyprodukowane przez firmę Ismeretlen.

Mazda 6, znana również jako Mazda Atenza. To średniej wielkości samochód osobowy, produkowany przez japońską firmę Mazda od 2002 roku.

Mazda VI

Nazwa Atenza była używana początkowo tylko w Japonii, a następnie w pozostałej części świata. “Szóstka” zastąpiła poprzedni model, 626 ( Mazda Capella), i od momentu premiery sprzedano ponad milion egzemplarzy na całym świecie, osiągając cele sprzedażowe szybciej niż jakiekolwiek  poprzednie samochody Mazdy.

Mazda6 była pierwszą nową generacją „stylowej” i „jasnej” serii koncernu. Za nim uplasowała się Mazda2, w grudniu 2002 r., RX-8 w sierpniu 2003 r., Mazda3 w styczniu 2004 r., Mazda5 w lecie 2005 r., MX-5 w październiku 2005 r. i w końcu CX-7 w listopadzie 2006 r.

Pierwsza generacja Mazdy 6 została wprowadzona w 2002 roku. Oferta obejmowała czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowy liftback i pięciodrzwiowy pojazd , sprzedawany w Ameryce Północnej odpowiednio jako „Sport Sedan”, „5-Door” i „Sport Wagon”. W Australii asortyment zaczynał się od modelu Limited, dostępnego tylko jako sedan. Dalej jest Classic, który jest dostępny jako sedan, hatchback lub kombi. “Luksus” jest dostępny w wersjach sedan i hatchback.

Najlepszym dostępnym modelem jest zasadniczo Luxury Sport, dostępny tylko jako hatchback. Od 2008 roku, europejski katalog Mazdy zawierał tylko wersję „Sport” z silnikiem wysokoprężnym turbo o mocy 109 kW, natomiast wersja „Luxury Sport” nie jest już dostępna.

Druga generacja została wprowadzona w 2007 roku. Została zbudowana na zmodyfikowanej platformie pierwszej generacji. W porównaniu z pierwszą generacją, poprawiono zabezpieczenie auta przed korozją i bezpieczeństwo w testach zderzeniowych. Druga generacja jest zatem większa i cięższa. Na początku swojej produkcji, montowano silniki benzynowe 1.8 MZR, 2.0 MZR i 2.5 MZR oraz silnik wysokoprężny 2.0 MZR-CD poprzedniej generacji. Silnik ten został później zastąpiony przez nowy czterocylindrowy model 2.2 MZR. W 2010 r. przeprowadzono serię modyfikacji, w której wszystkie silniki zostały przeprojektowane, aby móc spełnić coraz bardziej wyśrubowane normy emisji Euro 5. Produkcja drugiej generacji zakończyła się pod koniec 2012 r.

Trzecia generacja została wprowadzona w 2012 roku. Po Mazda CX-5, “szóstka” to kolejny samochód tej marki, który wykorzystuje technologię SkyActiv. Sprzedawany jako sedan i kombi. Niecodzienne jest to, że sedan i kombi były w tej samej cenie, oraz że sedan jest wymiarowo dłuższy. Jest to również część technologii SkyActiv. W 2015 roku generacja Mazdy6 została odnowiona – zmodyfikowano wygląd zewnętrzny, właściwości jezdne, wystrój wnętrza i inne szczegóły.

Aktualną cenę modelu B34C poza promocją, można sprawdzić tutaj.