Katalizatory z oznaczeniem 46524758/46473014 wykorzystywane są w budowie układów wydechowych włoskich marek Fiat i Lancia.
Cechą charakterystyczną jest dość szeroka bryła – na 23 cm. to dużo w stosunku do długości modelu – 47 cm. Model jest niezwykle symetryczny -zarówno pod względem wypukłości na pokrywie jak i średnicy i długości wylotów. Wkład waży 1,176 kg.
Aktualną cenę można sprawdzić w cenniku na naszej stronie.
Model montowany był w pojazdach Fiat Brava, Bravo, Fiat Marea oraz Lancia Delta, w wersji pojemnościowej 1.6 w latach 1995-2001.
Fiat Marea to włoski samochód należący do segmentu niższej klasy średniej, który zastąpił model Tempra. Produkcja rozpoczęła się w 1996 roku, a inspirację w jego konstrukcji stanowiły modele Bravo i Brava. Następcą sedana został Fiat Linea, a kombi Fiat Stilo Multivagon.
Marea była pierwotnie produkowana w zakładach Fiata w Cassino i Mirafiori we Włoszech. Później wyparła również Temprę w fabrykach brazylijskich ( Betim ) i tureckich (w Bursie , razem z Tofas ), które produkują pojazdy głównie na lokalne i inne rynki rozwijające się.
Model produkowany był w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi –
Weekend. Samochód został zmodernizowany w 1998 roku, główna zmiana we wnętrzu dotyczyła grafiki wskaźników deski rozdzielczej – zamiast półokrągłych dodano okrągłe. Produkcja zakończyła się w 2002 roku.
Fiat Marea był produkowany z 11 silnikami, 5 benzynowymi, 5 turbodieselami i jednym BiPower.
Benzyna
- 1.4L I4 o mocy 81k
- 1,6L I4 o mocy 103k
- 1.8L I4 o mocy 113 tys., Zwiększonej do 132 tys. Od 2000 r
- pięciocylindrowy 2.0L 20V I5 o mocy 156k
- pięciocylindrowy 2.4L 20V I5 o mocy 160k
- pięciocylindrowy 2.0L 20V I5 turbo o mocy 182k
Diesel
- 1,9 l turbodiesel I4 o mocy 75 tys
- 1.9L turbodiesel I4 o mocy 100K
- pięciocylindrowy turbodiesel 2.4L I5 o mocy 126 tys
- 1.9L JTD common-rail I4 o mocy 105k
- pięciocylindrowy 2.4L JTD common-rail I5 o mocy 130 tys
BiPower
- 1,6 l (zdolny do spalania zarówno benzyny, jak i gazu ziemnego lub CNG ).
Lancia Delta to jeden z najbardziej znanych modeli włoskiego producenta. W latach 1987 i 1992, model ten zdobył tytuł mistrza świata w rajdach – sześć razy z rzędu. Samochody Lancia Delta ze zintegrowanym napędem na wszystkie koła słusznie zapisały się złotem w historii światowego rozwoju motoryzacji i sportu i są bardzo poszukiwane przez kolekcjonerów z całego świata. Delta była produkowana jako pięciodrzwiowy hatchback klasy średniej.
Na rynku motoryzacyjnym pojawił się w 1979 roku. Projekt stworzył Giorgio Giugiaro . Już w 1980 roku zdobył tytuł Samochodu Roku. Delta powstała na platformie współdzielonej z Fiatem Ritmo , podczas gdy Saab był początkowo zaangażowany w rozwój „projektu 600”. Wkrótce jednak Fiat i Saab zakończyły współpracę i każdy z samochodów stworzył własną platformę podłogową w oparciu o wspólną koncepcję.
Pierwsza generacja Delty była oferowana z silnikami 1.3 i 1.5 l, a design spodobał się profesjonalnej publiczności głównie ze względu na zmienne i przestronne wnętrze, praktyczność, elastyczne silniki, a przede wszystkim wyjątkowe w tamtych czasach właściwości jezdne.
Popularność delty została zdyskredytowana przez wysoką awaryjność części elektrycznych i mechanicznych, nadwozie skłonne do korozji, wykonane ze złej jakości rosyjskiego metalu oraz wymagający konserwacji osprzęt i zawieszenie kół. Podczas produkcji model Delta został przeprojektowany pod wieloma względami, zwłaszcza w celu zwiększenia jakości.
Silniki zostały zastąpione przez nowsze serie 1600 GT i 1600 HF Turbo, później zmodyfikowane jako 1600 GT ie i HF Turbo (1,6 l / 140 KM), zmieniło się okablowanie, kompletne wnętrze i inne elementy samochodu, ale model i jego jakość techniczna nie spełniała pokładanych w niej oczekiwań.
Spadek sprzedaży okazał się krytyczny w latach 1984/85 i było jasne, że coś musiało się wydarzyć by ratować sytuację. Tym czymś było wprowadzenie rozwiązań sportowych, z których Lancia korzystała wcześniej w starszym modelu Lancii Beta . Zmodyfikowany model Delta nie tylko spełnił wszystkie oczekiwania, ale był źródłem narodzin zjawiska światowego. W 1985 r. pierwsza wersja z napędem na wszystkie koła została wprowadzona pod oznaczeniem Lancia Delta S4 – wyprodukowano 250 sztuk. S4 został stworzony z myślą o grupie samochodów sportowych (grupa B wg przepisów FIA). Zastąpił ją produkowany seryjnie model Lancia Delta HF 4WD, który natychmiast po premierze całkowicie zdominował światowe zawody samochodowe. W 1988 roku została wprowadzona szersza wersja ewolucyjna o nazwie Lancia Delta HF Integrale, jesienią 1989 roku pojawiła się Lancia Delta HF Integrale 16v, a latem 1991 roku Lancia Delta HF Integrale Evoluzione z wydłużonym i wzmocnionym nadwoziem.
Wprowadzono łącznie 7 modeli (HF 4 WD, HF Integrale, HF Integrale 16v, HF Integrale Kat, HF Integrale Evoluzione, HF Integrale Evoluzione Kat, HF integrale 16v Kat / EvoII) i 11 limitowanych edycji (Martini 5, Verde York, Martini 6, Giallo Ginestra, Hi-Fi Club, Club Italia, Bianco Perlato, Blue Lagos, Pearl Red, Dealer’s Collection i Final Edition), w tym ostatnie dwie trafiły wyłącznie do Japonii .
Lancia Delta HF 4 WD otrzymała unikalny system trakcyjny z międzyosiowym epicyklicznym mechanizmem różnicowym Fergussona, składający się z wewnętrznych przekładni w dużym stałym kole zębatym i pierścienia z trzema parami kół czołowych. Zamknięciem tego mechanizmu różnicowego było sprzęgło wiskotyczne, połączone z międzyosiowym mechanizmem różnicowym za pomocą pary wydrążonych wałów.