Katalizator o numerze 2S71-5E211-DA cechuje owalna obudowa zakończona dwoma symetrycznymi wylotami w kształcie trapezu. Waga wkładu tego katalizatora wynosi 1,19 kg, a jego wymiary szacuje się na ok. 37 cm długości i 18 cm szerokości.
Katalizator o numerze 4S71-5E212-CA/1417612 charakteryzuje podłużna obudowa zakończona ozdobną, karbowaną nakładką. Wyloty katalizatora umieszczone są naprzeciw siebie. Jego waga wkładu wynosi 0,929 kg, a wielkość to ok. 42 cm długości i 19 cm szerokości.
Oba modele swoje zastosowanie mają w pojazdach marki FORD, szczególnie można je znaleźć w modelu Mondeo III z silnikiem diesel 2.0 z czego pierwszy katalizator produkowany był do modelu MK3 z roku 2003, a drugi katalizator z roku produkcyjnego 2001. Aktualną cenę za te katalizatory można uzyskać kontaktując się z wybranym punktem skupu.
Ford Mondeo MK III został wprowadzony na rynek w roku 2000 jako trzecia generacja pojazdu. Największymi atutami pojazdu stały się bezpieczeństwo podróży, lepsza jakość materiałów, a tym samym lepiej wyglądający od swego poprzednika pojazd.
W czasie tej generacji producent zdecydował się na większy rozstaw osi dzięki czemu pozwoliło to na uzyskanie większej przestrzeni wewnętrznej, co również wpłynęło na bardziej komfortowe podróżowanie pasażerów. Zwiększona przestrzeń miała dodatkowy atut, którym stał się duży, 500 litrowy bagażnik (wersja hatchback).
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane na wzór ekskluzywnych, niemieckich marek takich jak Volkswagen czy BMW.
Ford Mondeo od samego początku stawiał na bezpieczeństwo, dlatego też nie mogło być inaczej w przypadku trzeciej generacji. MK III był jednym z pierwszych pojazdów, który został wyposażony w inteligentny system ochrony Forda. System ten wykorzystuje wiele czujników rozmieszczonych wokół samochodu, które informują i zabezpieczają przed kolizją. Kolejnym zastosowanym zabezpieczeniem były napinacze przednie do pasów bezpieczeństwa, ograniczenia obciążenia, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne nadwozia i głowy. Na tylnym siedzeniu znajdowały się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. W testach bezpieczeństwa Euro NCAP MK III uzyskał cztery gwiazdki, co w stosunku do swojego poprzednika stanowi znaczną poprawę.
Największą popularnością jeśli chodzi o silniki cieszyły się benzynowe. Silnik Duratec o pojemności
1.8 l generował moc 125 KM, silnik 2.0 posiadał moc 145 KM. Silniki wysokoprężne posiadały jednostki 2.0 TDCi o mocy 115 i 130 KM. To właśnie ten silnik pozwolił zminimalizować emisję spalin w porównaniu do swoich wersji benzynowych.
Wyposażenie pojazdu obejmowało tempomat, klimatyzację, radio, odtwarzacz CD z 4 głośnikami i systemem audio Sony, nawigację satelitarną, wspomaganie kierownicy, wielofunkcyjny komputer pokładowy, reflektory halogenowe, elektryczne szyby, elektryczne lusterka boczne i podgrzewaną przednią szybę. Dodatkowym wyposażeniem było natomiast podgrzewane tylne siedzenia, automatyczne reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Usportowiona wersja pojazdu o nazwie MK III ST 220 wyposażony był w 3.0 litrową V6 o mocy 226 KM. Ten silnik pozwolił na rozpęd do 62 km/h zaledwie w 7,6 sekundy. Wygląd pojazdu również był zadowalający dzięki odpowiednio dobranemu nadwozi ST, który obejmuje sportową kratkę. We wnętrzu pojazdu pojawia się obicie ze skóry, system ABS, elektroniczna kontrola stabilności, elektrycznie regulowane fotele, czy też sześciopłytową zmieniarką CD.
Mondeo bez wątpienia kojarzy się z płynnością prowadzenia pojazdu i komfortową jazdą. Niestety model jednak nie uzyskał oczekiwanych wyników sprzedażowych ze względu na dużą konkurencję. Ostatecznie produkcja Mondeo III zakończyła się w 2007 roku.