Katalizator KTA018/A2114901414/METAL stosowano w pojazdach marki Mercedes.
To mały, niezwykle kompaktowy model katalizatora o okrągłym kształcie. Długość części nie przekracza 24 cm, szerokość natomiast 19 cm. Część właściwa zawierająca wkład metalowy o wadze 1 kg nie wyróżnia się na tle wylotów pod względem rozmiaru choć jest wyraźnie oddzielna od niej. Wyloty ułożone są pod innym kątem choć mają ten sam rozmiar. Oznaczenia wybite są w centralnej części katalizatora.
Aktualna wartość modelu jak zawsze na stronie.
Model montowano w latach 2002 -2009 w Mercedesie W211 wersji E55, o którym nieco opowiemy.
Klasa E z serii 211 to model z wyższej klasy średniej produkowany od wiosny 2002 do 2009 roku.
Pierwsza wersja W 211 została zaprezentowana 15 stycznia 2002 roku na targach motoryzacyjnych w Brukseli jako „następca” W 210 . Sprzedaż sedana rozpoczęła się 16 marca 2002 roku. Dłuższy o 32 mm model T w wersji kombi z wewnętrznym oznaczeniem S 211 , został zaprezentowany rok później, 2 stycznia 2003 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit i dwa miesiące później trafił do sprzedaży.
Seria 211 produkowana była w zakładzie Mercedes-Benz w Sindelfingen , największym zakładzie produkcyjnym koncerny. Na powierzchni produkcyjnej 1 170 000 m² rocznie produkowano około 190 000 sedanów i 40 000 modeli T. Podzespoły, takie jak silniki, osie i skrzynie biegów, pochodzą z pobliskiej fabryki Mercedes-Benz w Stuttgarcie-Untertürkheim.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy było ponad 100 000 dostaw. Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ponad milion egzemplarzy na całym świecie, co czyni go najlepiej sprzedającym się pojazdem w swoim segmencie. Najważniejszymi rynkami dla Klasy E były Niemcy i USA, każdy z około jedną czwartą całkowitej sprzedaży. Najpopularniejszymi silnikami Klasy E były wersje E 220 CDI i E 350, na które zdecydowało się po 10% klientów. Ogólnie około 40% klientów wybrało silnik wysokoprężny.
Pierwsze zdjęcia prototypu pojawił się w sieci w połowie 2001 roku. Jak do tego doszło? Niemiecki turysta sfotografował W 211 podczas kręcenia filmu Mężczyźni w czerni II i sprzedał zdjęcia magazynowi Stern. W rezultacie sprzedaż Klasy E ( seria 210 ), która do tej pory była aktualna, załamała się, a wprowadzenie W 211 na rynek przesunięto z czerwca 2002 r. na marzec 2002 r. aby szybciej zaczął przynosić zyski. W filmie agenci Jay i Kay używają E 500 jako samochodu służbowego.
W 2005 roku E 320 CDI z nowym silnikiem wysokoprężnym V6 OM 642 ustanowił trzy rekordy świata prędkości w Laredo w Teksasie. Trzy pojazdy przejechały bezbłędnie na dystansach 100 000 km, 50 000 i 100 000 mil.
W 2006 roku odbył się przejazd z Paryża do Pekinu – także w ramach promocji zmodyfikowanej wersji auta. Na liczącej około 14 000 kilometrów trasie na zmianę zmieniało się 360 kierowców, którzy zgłosili się do udziału w zawodach.
Mercedes zainwestował cztery lata prac rozwojowych i ponad dwa miliardy euro w koszty rozwoju tej serii. W 211 otrzymał 33 punkty w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Standardowe wyposażenie obejmowało:
*automatyczną klimatyzację Thermatic,
*radio Audio 20 z opcją sterowania odtwarzaczem CD
*dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszkę okienną i boczną z przodu,
*wielofunkcyjną kierownicę,
*zestaw wskaźników z komputerem podróży,
*elektrycznie regulowane fotele z poszyciem z tkaniny,
*przezroczyste szklane reflektory halogenowe z technologią projekcyjną, *asystenta świateł drogowych,
*system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS),
*elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP),
*hamulec elektrohydrauliczny SBC,
*pięć zagłówków – elektrycznie wysuwanych z tyłu,
*tempomat,
*elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka zewnętrzne,
*rozpoznawanie zajętości siedzeń,
*szybę termoizolacyjna, czujnik deszczu,
*sześciobiegową skrzynię biegów, wspomaganie kierownicy i centralny zamek z immobiliserem.
Samochód był oferowany w trzech poziomach wyposażenia, z których każdy był coraz lepiej wyposażony: classic, elegant, awagarda.
Ponadto w marcu 2005 roku koncern zaoferował pakiet sportowy. Zawierał on wielofunkcyjną sportową kierownicę wykonaną ze skóry z czterema szprychami, skórzane fotele z ozdobnymi przeszyciami, sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z automatyczną skrzynią biegów oraz zintegrowane przyciski zmiany biegów na kierownicy. Na zewnątrz znalazły się 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z podwójnymi szprychami. Auto miało obniżone nadwozie i bardziej sportową konfiguracja podwozia, wrażliwy na prędkość układ kierowniczy i dwururowy układ wydechowy z owalnymi końcówkami rur wydechowych ze stali nierdzewnej.
Zadbano o indywidualne podejście do klienta co wówczas nie było czymś standardowym – wprowadzono specjalną opcję designo. Oferowała ona możliwość wyboru własnego koloru nadwozia, w tym metaliczne lakiery oraz specjalne rodzaje skóry i drewna we wnętrzu.
Auto można było doposażyć opcjonalnie w półaktywne zawieszenie pneumatyczne airmatic dual control, szklany, przesuwny dach panoramiczny, dynamiczne wielokonturowe fotele (pierwsze takie na świecie, radar odległości distronic, który pozwala na automatyczną kontrolę odległości od auta jadącego przed nami. System ten opiera się na działaniu anteny radarowej i pozwala na sterowanie prędkością od 30 do 180 km/h. W przypadku mocniejszych silników seria 211 była od 2003 roku oferowana w połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła 4MATIC .
Pierwsze modele miały problem z systemem zarządzania silnikiem i nieszczelnymi przewodami w układzie paliwowym w modelach z silnikiem diesla. Ponadto źle zwymiarowane przeguby przyczyniały się do dużego zużycia przedniej i tylnej osi. Podatny na awarie okazał się także elektrohydrauliczny hamulec SBC oraz cylinder hamulcowy. W latach 2004-2005 dokonywano modyfikacji wadliwych części.
W czerwcu 2006 seria 211 została poddana liftingowi .
Największą zmianą techniczną było usunięcie hamulca SBC, a tym samym powrót do konwencjonalnego układu hamulcowego. Od tego czasu samochód był standardowo wyposażony w pierwszą generację systemu bezpieczeństwa Pre-Safe .
Wizualnie auto zyskało nowy, bardziej zagięty i spiczasty przód z nową osłoną chłodnicy. Przednie relfektory wyposażono w listwy w obszarze kierunkowskazów. Zdecydowano się na większe lusterka boczne.
We wnętrzu zaoferowano nowe pokrowce z tkaniny i skóry. Kolejna zmiana to nowa kierownica wielofunkcyjna oraz nowa dźwignia zmiany biegów
Nowością był inteligentny system oświetlenia , który pozwalał reflektorom dostosować się do sytuacji na drodze i inaczej oświetlić drogę.
Od 2007 roku dostępna była wersja Business Edition, a od 2008 roku pakiet Premium , który łączył indywidualne opcjonalne dodatki.
Od 2008 roku E 300 Bluetec był jednym z najczystszych i najbardziej ekonomicznych silników wysokoprężnych na świecie, który spełniał już normę Euro 5. Został wprowadzony w USA jako E 320 Bluetec w 2007 roku, gdzie zdobył tytuł „Światowego Zielonego Samochodu Roku 2007”. W tym samym czasie, wraz z E 350 CGI , po raz pierwszy w Klasie E zaoferowano silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.