Katalizatory z oznaczeniem FD360 należą do katalogu marek Kia/Hyundai.
To katalizatory kolektorowe z czterema wylotami. Długość mierzy koło 35 cm, natomiast szerokość około 32 cm w miejscu gdzie znajduje się kolektor i 15 cm w części głównej z wkładem. Część ta osłonięta jest perforowaną blaszką, która ma tendencję do rdzewienia. Sam wkład waży 0,68 kg.
Inne modele, które posiadają identyczną obudowę to PBD2, UB980, TA311 czy PBFL5, które również osiągają wysoką cenę w naszym skupie.
Aktualną wartość możecie poznać rejestrując się w catalogu i aktywując konto u jednego z naszych Partnerów z zakładki “punkty skupu“.
Model FD360 montowano w układach wydechowych Hyundaia i30 w wersji silnikowej 1.4, oraz w Kii Cee’d 1.6 w benzynie w 2008 roku.
Dziś zarysujemy nieco charakterystykę Hyundaia i30.
To pięciomiejscowy samochód niższej klasy średniej produkowany przez południowokoreańskiego producenta samochodów Hyundai. Obecnie produkowany jest na rynek europejski w fabryce w Nošovicach. Jest to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w tej części Europy. Model często wykorzystywany jest przez szkoły jazdy ze względu na ergonomię i niewielką awaryjność. W 2011 roku wprowadzono drugą generację, która przeszła lifting na początku 2015 roku . Hyundai i30 jest oferowany w trzech wariantach nadwozia: 5-drzwiowy hatchback , kombi (znany również jako i30cw) i trzydrzwiowa wersja znana jako 3D.
Pięciodrzwiowy hatchback ma długość 4 245 mm, szerokość 1 775 mm, wysokość 1480 mm i rozstaw osi 2 650 mm. Bagażnik hatchbacka ma pojemność 340 litrów. Model kombi (i30cw) jest dłuższy (4475 mm), wyższy (1520 mm), ma większy rozstaw osi (2700 mm), a podstawowa pojemność bagażnika wynosi 415 litrów w porównaniu do hatchbacka .
Pierwsza generacja modelu i30 była oferowana w czterech wersjach wyposażenia (Classic, Comfort, Style i Premium). W wersji standardowej można było znaleźć osiem poduszek powietrznych, przeciwblokujący układ hamulcowy (ABS), centralny zamek, komputer pokładowy, zintegrowany system audio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz 15-calowe koła. Za dodatkową opłatą lub w wyższych wersjach, oferowane były np.: system stabilizacji (ESP), klimatyzacja lub 16-calowe koła.
W 2010 roku Hyundai i30 przeszedł facelifting.
Podstawowym silnikiem pierwszej generacji i30 był silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra, który oferuje 80 kW (109 KM). Nadbudowa tego silnika to 1.6i o mocy 93 kW (126 KM). Na szczycie oferty był silnik 2.0i o mocy 105 kW (143 KM). Wszystkie te silniki posiadają technologię 16 V z bezpośrednim wtryskiem i zmiennym rozrządem zaworów.
Z silników diesla, do wyboru pozostawały wówczas 1.6 CRDi i 2.0 CRDi. Silniki wysokoprężne wykorzystują turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek (VGT) i wysokociśnieniowy wtrysk oleju napędowego z układem Common Rail .
Oferowano pięciobiegową manualną skrzynię biegów lub czterobiegową automatyczną. Wyjątek stanowią silniki 1.6 CRDi (66, 85 i 94 kW) i 2,0 CRDi (103 kW), do których dostarczono sześciobiegową manualną skrzynię biegów.
Według Euro NCAP pierwsza generacja i30 uzyskała najwyższy poziom bezpieczeństwa w 2008 roku. Ocenę tę uzyskał jednak jednak i30 dopiero po powtórnym teście, gdy producent wprowadził poprawę ochrony kolan.
Druga generacja (GD) (od 2012)
Druga generacja trafiła do sprzedaży w lutym 2012 r. , Najpierw jako pięciodrzwiowy hatchback, później w tym samym roku do oferty dodano wariant kombi, a w 2013 r. również trzydrzwiowy hatchback.
Nowa generacja otrzymała innowacyjną gamę silników. Nowością był silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, zarówno kombi, jak i hatchback mają ten sam rozstaw osi (kombi pierwszej generacji miał przedłużony). Standardowe wyposażenie (np. układ ESP ) zostało rozszerzone i dodano wyposażenie opcjonalne (np. panoramiczny dach, dwustrefową automatyczna klimatyzację). Samochód spełnia normę emisji spalin EURO 5.
Od 2015 roku oferowany jest model facelifted , który różni się głównie wizualnie (nowa maska przednia) oraz niewielkimi zmianami w wyposażeniu. W tym samym czasie oferta silników została poszerzona o turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 186 koni mechanicznych (137 kW), dzięki któremu sportowy model o nazwie i30 Turbo osiągnie maksymalną prędkość 219 km / hi może przyspieszyć od zera do 100 km. / h za 8,0 sekund. Po liftingu wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EURO 6.
Druga generacja otrzymała najwyższy poziom bezpieczeństwa zgodnie z testami zderzeniowymi Euro-NCAP.
PD trzeciej generacji (od 2017 r.)
Trzecia generacja była produkowana od początku 2017 r. jako hatchback. Latem 2017 r. na rynek wszedł wariant kombi.
Pod koniec 2017 roku pojawił się nowy wariant hatchbacka – o symbolu „N” z dwulitrowym czterocylindrowym doładowaniem. Na początku 2018 r. na rynku pojawiła się nowa wersja nadwozia Fastback, a następnie ulepszona wersja Fastback N.
Trzecia generacja otrzymała najwyższy poziom bezpieczeństwa według testów zderzeniowych Euro-NCAP.