Katalizator z oznaczeniem BMW METAL OD DPF-A/BMW METAL FROM THE DPF-A FILTER wykorzystywano w pojazdach marki BMW.
Model który widać na zdjęciu to część metalowa zawierająca wartościowy wkład o wadze 0,4 kg. Długość elementu wynosi 20 cm a szerokość 15 cm co sprawia, że cechuje go delikatnie prostokątny kształt. Wyraźnie odznacza się szeroki otwór wylotowy i duża ilość odchodzących od części złączy.
Katalizator pochodzi z BMW 335i z E90 w wersji diesel z silnikiem o pojemności 3.0.
335 to model kultowej już serii 3, generacja E92, niezwykle popularny na polskich drogach. Zwykle spotykamy go w wersjach 318 d bądź 320 d.
Auto – choć ze sportowym sznytem – jest niezwykle uniwersalne. Model całkowicie sprawdzi się na dalekie podróże, ekscytującą jazdę nocą jak i codzienne dojazdy do pracy i na zakupy.
Na uwagę zasługuje tu rzędowy, sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik ze sportową, automatyczną skrzynią biegów i adaptacyjnym, sportowym zawieszeniem i układ kierowniczy.
Auto wyposażono w systemy Valvetronic (zawory o zmiennym wzniosie, które zastępują przepustnicę) i Vanos (zmienne fazy rozrządu) w tzw. “biturbo”, czyli w dwie turbosprężarki z elektronicznie sterowanym doładowaniem. Robi wrażenie prawda?
Auto jest niemal idealne do prowadzenia. Zaprojektowane z myślą o frajdzie i przyjemności jaką ma dawać kierowcy, zarówno ze względu na ekscytujące dźwięki jakie towarzyszą podróżnym jak i rezultatom. Moc jaką osiąga to 306 KM przy 400 Nm momentu obrotowego. Sprawia to, że auto dosłownie “rwie się” do przodu, a pasażerowie wciskani są w fotel.
Auto osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 5,5 s. Do 200 km/h dobijamy natomiast w kolejne 13,6 s. Maksymalna prędkość jaką jest w stanie osiągnąć model to 250 km/h.
Przy dynamicznej jeździe pojazd spala około 13 l/100 km. Przy bardziej statecznej będzie to około 11,4 l/100 km. Przy świetnych osiągach jakie zapewnia, wynik ten jest całkowicie akceptowalny.
Skrzynia automatyczna pracuje bardzo miękko, w każdym momencie możemy przerzucić się na manualne przełożenia. Pojazd wyposażony jest w skuteczne hamulce i DSC (ESP) o rozszerzonym zakresie.
Na pochwałę zasługuje podwozie. Mimo wysokiej mocy i tylnego napędu, auto prowadzi się bardzo stabilnie, nawet na ostrych zakrętach.
Nadwozie jest sportowe i agresywne, pomimo dość opływowych kształtów.
Wygodne jest także wnętrze, które choć przeznaczone jest dla czterech pasażerów, zapewnia całkiem sporą przestrzeń. Nie mogą narzekać także pasażerowie siedzący z tyłu – znajdą wystarczająco miejsca na nogi.
Na plus zasługuje duża ergonomia środka – pasy bezpieczeństwa podaje specjalny wysięgnik a bagażnik pomieści na prawdę sporo – nawet w wersji coupe.
Największe plusy modelu to zdecydowanie: moc zapewniona przez nowoczesny i dynamiczny silnik, doskonały układ kierowniczy i zawieszenie.