Katalizatory z oznaczeniem 60654548/2257740001 wykorzystywane były w pojazdach włoskiej marki Alfa Romeo.
Cechuje je niezwykle prosta, nieskomplikowana budowa, znaczne rozmiary i podłużny kształt. Obudowa mierzy ok. 70 cm długości, szerokość 16 cm, a waga wkładu wynosi 1,6 kg.
Model montowano w Alfie Romeo 156 w wersjach silnikowych 1.6, 1.8 i 2.0 w latach 1997-2006 .
Alfa Romeo 156 to samochód osobowy, wprowadzony na rynek motoryzacyjny przez włoskiego producenta samochodów w 1997 roku . Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Zaskoczył publikę oryginalnym projektem, a zwłaszcza technologią, która w ogóle nie miała nic wspólnego z pozostałymi samochodami grupy (w przeciwieństwie do poprzedniego modelu 155 , który został zbudowany na platformie Fiata Tipo).
Samochody były montowane w fabryce Grupy Fiat w Pomigliano d’Arco we Włoszech oraz w zakładzie General Motors w Rayong w Tajlandii. Produkcja w Tajlandii rozpoczęła się w marcu 2002 roku i trwała zaledwie kilka lat. Produkowane tam samochody były przeznaczone na rynki Azji i Pacyfiku. W latach 1997-2005 wyprodukowano około 680 000 sztuk 156.
Praktycznie od razu zdobył tytuł Samochodu Roku 1998 . W tym samym roku pod jego maską pojawił się również pierwszy common rail z wtryskiem. Wyprodukowano również sportową wersję 156 GTA.
Samochody Alfa Romeo 156 brały udział w różnych wyścigach – na przykład w mistrzostwach WTCC lub dawny DTM. W 1999 roku nastąpiła modernizacja w postaci dodania standardowych bocznych poduszek powietrznych oraz nowego czterocylindrowego silnika Twin Spark o pojemności 2,0 i sześciocylindrowej jednostki z automatyczną skrzynią biegów. Rok później wprowadzono wersję Sportwagon, która nadal uważana jest za bardzo atrakcyjną, ale posiada bagażnik o pojemności 360 litrów, czyli mniejszy niż sedan.
156 oferowała różne silniki i opcje mocy w całym okresie eksploatacji – cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe oraz cztero- i pięciocylindrowe silniki wysokoprężne, wszystkie produkowane w Pratola Serra, z wyjątkiem silników V6, które były produkowane w zakładzie Alfa Romeo w Arese , z silnikami GTA. produkowane w Centrum Badawczym Maserati. Diesel 2.4 JTD był pierwszym na świecie silnikiem wysokoprężnym z wtryskiem common rail w samochodzie osobowym.
W 2001 roku wprowadzono ulepszone silniki wysokoprężne 1,9 (85 kW) i 2,4 (103 kW) JTD.
Alfa Romeo 156 została stworzona pod kierownictwem Waltera de’Silvy . Jego oryginalne kształty urzekają do dziś. Wysokie zakrzywione boki, przedni uchwyt retro (który tak naprawdę jest metalowy) oraz tylny ukryty uchwyt i przednia klasyczna maska alfy, przez którą tablica rejestracyjna ulokowana jest po boku – to są główne cechy tego samochodu.
We wnętrzu dominują dwa tunelowe zegary z zielonym podświetleniem (w ostrej czerwonej wersji). Cały panel środkowy, w którym znajdziemy trzy małe zegary informujące o paliwie, czasie i temperaturze silnika, następnie sterowanie radiem i klimatyzacją, jest lekko obrócone w stronę kierowcy i nadaje sportowego sznytu. To samo dotyczy siedzeń, które są nisko ułożone, a zarazem wygodne. Wadą jest wąska, mało praktyczna kabina.
156 został wycofany w Europie pod koniec 2005 r. Model dostępny był w wersji sedan, Sportwagon ( kombi ) i Crosswagon ( crossover ) produkowany do 2007 roku i z siedmioma konfiguracjami silnika. Przeszedł dwie modyfikacje – najpierw w 2002, a potem w 2003. Kampania reklamowa Sportwagon została zrealizowana z udziałem aktorki Catherine Zeta-Jones.
W 2007 roku model zastąpiono Alfa Romeo 159. Z tego pojazdu zastępczego pojawiła się również Brera – trzydrzwiowe coupé, które zastąpiło Alfę Romeo GTV wraz z jej kabrioletem.
Alfa 156 – zarówno sedan jak i kombi były szeroko używane przez włoską (i nie tylko) policję oraz inne organy ścigania. We Włoszech był używany przez m.in. przez Carabinieri. Następnie 156 została zastąpiona nowocześniejszą Alfą Romeo 159.