Katalizator o numerze T11 najczęściej występuje w Toyocie Yaris z silnikiem benzynowym 1.0, który był produkowany od 1999 roku.
Jego podłużna forma posiada ok. 52 cm. Szczególnym wyróżnikiem tego katalizatora jest jeden z wylotów, który kształtem przypomina krótszą i mniejszą wersję tuby. Aktualną cenę tego katalizatora można sprawdzić na naszej stronie internetowej.
Toyota Yaris po raz pierwszy została zaprezentowana w roku 1997 na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie jako prototyp samochodu o nazwie Funtime Concept.
Debiutancka wersja modelu sprzedażowego po raz pierwszy pojawiła się jednak na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1998 roku.
W zależności od kontynentu w którym pojawił się opisywany model, można było spotkać się z terytorialnie nadanymi nazwami:
Azja- Vitz
Australia- Echo
USA, Kanada – Belta
Europa i Ameryka Północna – Yaris.
Na naszych europejskich drogach można było spotkać modele typu hatchback w wersji 3 i 5 drzwiowej. Pojawienie się na rynku nowego modelu Toyoty miało związek z chęcią zastąpienia modelu Starlet, który na rynku utrzymywał się już przez 26 lat.
Główną dewizą produkcji modelu Yaris był nowoczesny design i najnowsza technologia.
W myśl producenta auto spełniło w 100 % swoje założenia choć jego faza rozwojowa opiera się na 3 generacjach modelu Toyoty.
Pierwsza generacja modelu charakteryzowało dosyć wysokie nadwozie, które pomimo swojej oryginalności było bardzo stylowe. Wnętrze pojazdu oferowało dużą przestrzeń i wielofunkcyjność urządzeń w nim zawartych.
Toyota Yaris I była oferowana w kilku silnikach benzynowych i jednym wysokoprężnym.
W benzynie można spotkać silniki o pojemności 1.0, 1.3, 1.5 o mocy od 68-150 KM.
Diesel oferował jednostkę 1.4 o mocy 75KM.
Samochód bardzo szybko zyskał na popularności. Liczba zamówień przewyższała zasoby produkcyjne.
W 2000 roku Toyota Yaris otrzymała tytuł European Car of the Year, gdzie głównie została doceniona za swoje możliwości pod kątem bezpieczeństwa jak i zadowolenia klientów.
Ogromny sukces Yaris spowodowało, że Toyota postanowiła wypuścić na rynek kolejny model tym razem w 3 drzwiowej wersji hatchback hot hatch o nazwie Toyota Yaris T Sport.
Sportowa wersja flagowego modelu również cieszyła się ogromną popularnością.
W roku 2001 sportowy pojazd stał się liderem w swojej dziedzinie, główną przyczyną sukcesu było niepowtarzalnie szybki rozpęd pojazdu.
W 2003 roku Toyota Yaris przeszła face lifting. Największym zaskoczeniem okazało się poszerzenie przez Japończyków silnika 1.0 w układ Multi-mode Manual Transmission, który pozwalał na wybór automatycznej lub manualnej zmiany biegów. W tej dyspozycyjności samochód zużywał jeszcze mniej paliwa.
Innowacyjność produkcyjna wprowadzona do modelu Yaris spowodowała, że 1/4 z całkowitej sprzedaży Toyoty stanowił właśnie ten model.
W Europie pierwsza generacja sprzedawała się jak świeże bułeczki, a dokładniej w liczbach 1,2 miliona sprzedanych egzemplarzy w samej Europie.
Druga generacja modelu zadebiutowała w roku 2005 i od początku można było dostrzec jeszcze większą precyzję w spełnieniu oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów. Większe wymiary pojazdu miały swoje zastosowanie również we wnętrzu. Wielofunkcyjność samochodu to przede wszystkim samodzielne regulowanie siedzeń, dzięki czemu można osiągnąć zwiększone parametry na przestrzeń bagażową, na załadunek dzięki całkowitemu opuszczeniu oparcia do płaskiej powierzchni podłogi, czy wygodne ułożenie nóg na pozycji pasażerskiej.
Toyota Yaris pod kątem zabezpieczeń oferowała, aż 9 poduszek powietrznych i tym samym otrzymała najwyższą ocenę Euro NCAP w postaci 5 gwiazdek.
Podobnie jak w przypadku pierwszej generacji model był oferowany w 3 i 5 drzwiowej wersji hatchback, zostało zmodernizowanych kilka wersji silnikowych, najczęściej nabywane to silniki 1.1 z 3 cylindrami o mocy 69 KM, 1.3, który wykorzystywany był już w pierwszej generacji modelu, a także silnik diesla 1.4 o mocy 91 KM.
Ważnym aspektem w Toyocie Yaris było wyposażenie modelu w technologię Toyota Optimal Drive, która powodowała obniżenie emisji spalin dwutlenku węgla do maksymalnie 120g/km.
Trzecia generacja modelu rozpoczęła swoją przygodę w roku 2011 podczas Geneva Motor Show.
Tym razem producent zaproponował 3 rodzaje napędów: benzynowy, wysokoprężny i hybrydowy.
Totalna zmiana stylistyki pojazdu na który składał się dłuższy rozstaw osi, krótsze zwisy i niżej położony dach spowodowała, że ta generacja modelu zyskała bardziej sportowy wygląd.
Zmniejszona waga pojazdu o 20 kg, czy też zmniejszony współczynnik oporu powietrza do 0,287, a także uzyskanie po raz kolejny maksymalnej oceny bezpieczeństwa ukazuje najwyższą klasę wśród pojazdów miejskich.
Autorska technologia Toyota Optimal Drive pozwoliła na kontynuację obniżeń zużycia paliwa i emisji spalin bez ograniczenia mocy i momentu obrotowego.
Nowoczesny napęd hybrydowy, który został zastosowany w trzeciej generacji modelu zadebiutował w 2012 roku. Łączna moc tego napędu wynosiła 100 KM. Dzięki wsparciu silnika elektrycznego Yaris stał się najbardziej oszczędny samochodem spalinowym.
Jego średnie zużycie paliwa wynosi 3,7 l/ 100 km, a emisja dwutlenku węgla to 79 g / 100 km. W roku 2014 po wprowadzeniu face liftingu producent postarał się o kolejne obniżenie zużyć paliw do 3,3 l / 100 km, w mieście nawet 3,1 l /100 km. Poza tymi zmianami można dostrzec również unowocześnioną stylistykę wnętrza wykonanej z lepszej jakości materiałów wykończeniowych.
Toyota Yaris od wersji debiutanckiej do czasów obecnych jest samochodem solidnym i trwałym. Przy odpowiedniej dbałości o pojazd można liczyć na jego długa eksploatację przy stosunkowo niskich kosztach utrzymania. Zdecydowanym plusem pojazdu jest nieustannie utrzymująca się wśród Toyoty niezawodność i funkcjonalność, a także przestronne wnętrze.
Minusem może okazać się miękki i delikatny lakier, co przy wyżej opisanych detalach pojazdu okazuje się niewielkim defektem.