Katalizatory z oznaczeniem KN9 wykorzystywane są w pojazdach japońskiej marki Mazda.
Model cechuje kompaktowy rozmiar i prosta, toporna wręcz budowa. Długość części liczy wraz ze śrubami koło 27 cm, szerokość z kolei 16 cm, co sprawia, że obudowa ma bardziej podłużny kształt.
Części wylotowe praktycznie nie są wyodrębnione z bryły modelu. Wizualnie, najbardziej rzucają się w oczy mocowania części. Pokrywa ma tendencję do korodowania – przez to też odczytanie numer może okazać się utrudnione. Wkład waży niecały kilogram. Mimo to model osiąga wysokie wartości w punktach skupu.
Aktualną wartość można śledzić w naszym cenniku oraz kontaktując się z dowolnym partnerem skupu DS AUTO.
Katalizator KN9 spotkamy w Mazdzie CX-5 w wersji silnikowej 2,5 (143 kW) w latach 2017-2018.
Mazda CX-5 to C-segmentowy model samochodu japońskiego producenta samochodów Mazda . Jest to średniej wielkości SUV, który po raz pierwszy został zaprezentowany we wrześniu 2011 roku we Frankfurcie nad Menem na targach IAA .
Druga generacja zadebiutowała na LA Auto Show w listopadzie 2016 roku.
Jest to pierwszy model Mazdy w nowej stylistyce Kodo ; Kodo oznacza coś w rodzaju „duszy ruchu”.W europejskim centrum rozwoju i projektowania w Oberursel CX-5 został precyzyjnie dostrojony do konfiguracji silnika i podwozia. CX-5 jest zbudowany w fabryce Mazdy w Ujina.
W roku 2018 został całkowicie odnowiony, ustępując drugiej generacji modelu. Ma pięć siedzeń, pięciodrzwiowe nadwozie, poprzeczny silnik z przodu i napęd na przednie lub cztery koła. Zastępuje Mazdę CX-7 ,a do jego głównej konkurencji należą: Honda CR-V , Hyundai ix35 , Kia Sportage , Nissan Qashqai , Toyota RAV4 , Citroën C5 Aircross , Ford Kuga ,Opel Grandland X , Peugeot 3008 czy Renault Kadjar.
Pierwsza generacja modelu została pokazana jako prototyp na Salonie Samochodowym w Genewie w 2011 r. i została zaprezentowana w wersji produkcyjnej na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2012 r. Jest to pierwszy model Mazdy zaprojektowany zgodnie z koncepcją KODO – Soul.
To pierwszy model, który wykorzystuje technologię SKYACTIV. Konstruktorzy zaprojektowali ten pojazd tak, aby zmaksymalizować wydajność paliwową przy równoczesnym zachowaniu najlepszych możliwych osiągów. Stąd przełomowa metoda projektowania silników, Każdy element samochodu został przeprojektowany tak, by zapewnić niższe zużycie paliwa i jak najlepszą dynamikę.
Początkowo jego silnik benzynowy miał być 2-litrowym silnikiem wolnossącym o mocy od 153 do 165 KM, a diesel 2,2-litrowym 150 lub 175 KM. Obecnie istnieje 2,5-litrowy silnik wolnossący o mocy 186 KM o momencie obrotowym 184 lb-ft .
Mazda całkowicie zmodernizowała CX-5, aby dotrzeć do dealerów w połowie 2017 r. Na nowo zdefiniowano stylistykę nadwozia i wnętrza oraz dodano nowe wyposażenie. Pojazd charakteryzuje się ewolucją swojej platformy i ewolucją projektu KODO. Jest również wyposażony w nową technologię G-Vectoring Control firmy Skyactiv i Mazda. Wszystko to sprawia, że wyróżnia się poziomem wyrafinowania, wyposażenia, technologii i designu.
W listopadzie 2016 roku Mazda zaprezentowała drugą generację CX-5 na LA Auto Show. CX-5 ma 25% udział w całej sprzedaży Mazdy na świecie, w Niemczech był najlepiej sprzedającym się modelem Mazdy w 2017 roku z ponad 18 900 pojazdami.
Nowa generacja została wprowadzona w Japonii w lutym 2017 roku. Wersja europejska została zaprezentowana na 87. Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2017 r. i oficjalnie zaprezentowana dealerom w Niemczech 20 maja 2017 r. w cenie od 24 990 euro.
W Niemczech SUV był początkowo krytykowany za brak układu SCR w wersjach diesla. Mazda początkowo instalowała silniki Diesla w Europie bez wtrysku AdBlue. Dopiero w lipcu 2018 r. silniki wysokoprężne zostały przystosowane do wtrysku AdBlue, a warianty wysokoprężne spełniały wówczas normę emisji spalin Euro 6d-TEMP.