Katalizatory z oznaczeniem ESH42 wykorzystywane są w budowie układów wydechowych pojazdów marki Hyundai.
Cechą charakterystyczną, podobnie jak w przypadku pozostałych modeli katalizatorów Hyundaia, jest perforowana obudowa. Poza nią, model nie wyróżniają raczej inne cechy szczególne. Budowa części jest symetryczna i typowa – spłaszczone brzegi, dwa symetryczne wyloty o tej samej średnicy, wyraźnie wyodrębniona część z wkładem.
Długość modelu wynosi 40 cm, natomiast szerokość 17 cm, co sprawia, że model przybiera podłużny kształt. Jak na tak niewielkie rozmiary modelu, wkład waży sporo, bo 1,24 kg. Aktualną wartość katalizatora można poznać kontaktując się z dowolnym punktem skupu.
Model stanowił część pojazdu Hyundai Atos Prime (MX) z 1999 roku, z silnikiem o niskiej pojemności 1.0
Nieco o modelu…
Atos zdecydowanie nie odniósł wielkiego sukcesu na rynku. Pomimo stosunkowo niewielkiej ceny i niskich kosztów eksploatacji, fakt że auto pochodziło z Korei sprawił, że klienci podchodzili do niego wówczas z wielką dozą rezerwy. Dziś nie jest to już problemem – mimo to pojazd nie bije rekordów popularności.
Hyundai Atos został skonstruowany jako “samochód globalny”. Trafił on do sprzedaży na rynkach azjatyckich, latynoamerykańskich, w krajach Bliskiego Wschodu, oraz w Europie. W Wielkiej Brytanii otrzymał nieco zmodyfikowaną nazwę –Atoz.
Samochód produkowano także w Malezji, gdzie nadano mu lokalną nazwę Inokom Atos..
To co najbardziej charakterystyczne w przypadku tego pojazdu, to to, że jest ono uznawane powszechnie za brzydkie. Łatka ta przylgnęła do niego bardzo szybko i rzutowała na wyniki sprzedażowe.
Auto produkowano w latach 1997 – 2002. Co ciekawe, samochód powstawał w Indiach. Zakwalifikowano je jako pięciodrzwiowy minivan.
Hyundai swój charakterystyczny design “zawdzięcza” nietypowym proporcjom – auto jest bardzo wąskie (1495 mm) i dość wysokie (1615 mm). Do tego samochód jest krótki (3565 mm). Rozstaw osi mierzy 2380 mm.
Okrągłe reflektory przypominające oczy zdziwionego człowieka, krótki przód, małe koła i kanciasty, ścięty tył sprawiają, że model wygląda dość pokracznie i “pudełkowo”.
Wnętrze auta również nie zachwyca – niezbyt ergonomiczna, wąska przestrzeń wypełniona jest niemiłym w dotyku plastikiem. Proporcje samochodu zostały podporządkowane wygospodarowaniu jak najbardziej obszernego bagażnika, wyraźnie większego w porównaniu do np. konkurencyjnego Daewoo Matiza. Mimo braku przestrzeni, fotele są wygodne i komfortowe. Ponadto auto jest wysokie, dlatego wysokie i szczupłe osoby będą czuć się w nim dobrze.
Dzięki niewielkim rozmiarom parkowanie jest łatwe i przyjemne, a nietypowa budowa zapewnia całkiem dobrą widoczność.
Atos jest autem typowo miejskim – na dojazd do pracy, szkoły czy na zakupy. Ten sposób eksploatacji sprawiał jednak, że silniki są mocno wyeksploatowane, ponieważ kończą swą pracę zanim zdążą się na dobre rozgrzać.
Samochód niestety jest dość awaryjny -na porządku dziennym są problemy z korozją, szybkim zużyciem elementów zawieszenia, elektryką i nierówną pracą silnika.
W 2001 roku Hyundai Atos pierwszej generacji razem z droższym Atosem Prime przeszedł drobną restylizację nadwozia. Samochód otrzymał odświeżone klosze reflektorów i lamp, a także chromowaną poprzeczkę w atrapie chłodnicy i odświeżony wygląd zderzaka. Pojawiły się też zmiany pod kątem wykorzystanych materiałów w kabinie pasażerskiej.