Katalizator o oznaczeniu 99478780/KEMIRA CCE 81216/0003182/METAL montowany był w układzie wydechowym autobusów Iveco CityClass z normą emisji spalin Eurobus II.
Ten stosunkowo ciężki wkład metalowy waży około 1,495kg i jest zamknięty w gładkiej stalowej obudowie z dwoma lejkowatymi, niesymetrycznymi zakończonymi wylotami po obu stronach.
Projekt autobusu CityClass powstał w latach 90 XX wieku a publicznie zadebiutował dopiero w 1996 roku. CityClass zastąpił poprzednie wersje autobusów marki Iveco Turbocity i Turbocity R. Wyprodukowano zaledwie 7000 egzemplarzy tego modelu, gdzie około 3000 sztuk znalazło swoje miejsce na rynku hiszpańskim.
Ten niskopodłogowy autobus był początkowo wyposażony w silnik FIAT 8360cm³ o mocy 220KM, który został zastąpiony przez silnik FIAT 8360cm³ o mocy 270KM i 350KM w wersji przegubowej. W 2001 została opracowana wersja z elektrycznym napędem wodorowym a firma Brescia Trasporti opracowała silnik napędzany sprężonym gazem ziemnym. Wraz z wejściem w życie norm Euro 3 w 2001 roku, silnik FIAT został zastąpiony przez Iveco Cursor 8 o pojemności 7790 cm³ i mocy 290 KM, a w wersji przegubowej o mocy 350KM.
Poniżej przedstawiamy kolejne wersje Iveco CityClass:
CityClass 10 – Produkowany wersji miejskiej i podmiejskiej, był długi na 10,5m. Dostępne były opcje z 2, 3 lub 4 drzwiami. Silnik zasilany był olejem napędowym i metanem (CNG).
CityClass 12 – Produkowany w konfiguracji miejskiej i podmiejskiej, był długi na 12m. Dostępne były opcje z 2, 3 lub 4 drzwiami. Silnik zasilany był olejem napędowym i metanem (CNG). Dostępna również była wersja silnika napędzana wodorem.
CityClass 18 – Tw wersja produkowana była w konfiguracji miejskiej i przegubowej podmiejskiej. Autobus był długi na 18m. Dostępne były opcje z 2, 3 lub 4 drzwiami. Silnik zasilany był olej napędowym i metanem (CNG).