Katalizatory o numerach 7516730/METAL oraz 751631/METAL pochodzą z pojazdów marki BWM. Oba katalizatory cechuje obły kształt obudowy na której można zauważyć charakterystyczne, wklęsłe paski. Waga wkładu w tych katalizatorach wynosi kolejno 0,252 i 0,243, długość to ok. 30 cm, a szerokość ok. 12 cm. Pierwszy model można spotkać w samochodzie BMW X5, który dziś pokrótce opiszemy, a z kolei drugi model był już przez nas opisywany przy okazji opisu modelu BMW530i w którym występuje katalizator o numerze 7599198/4948809-1/4933744/222577101.
Aktualna wycena modeli katalizatorów jest dostępna poprzez kontakt z wybranym punktem skupu.
Historia modelu X5 sięga czasów kiedy po przejęciu Land Rovera rozpoczęły się pomysły nad stworzeniem sportowego, wielozadaniowego samochodu BMW. Pierwsza generacje jednak została zaprezentowana dopiero w 1999 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit oferując pojazd z napędem na cztery koła w którym 62 procent momentu obrotowego było przenoszone na tylne koła samochodu.
Dzięki takim rozwiązaniom jak jednoczęściowa konstrukcja i niezależne zawieszenie pozwoliło to na uzyskanie pozycji lidera pod względem komfortu podróży, właściwości jezdnych i osiągów.
Stylistyka pojazdu odznaczała się zadziornym charakterem a jednocześnie luksusem. Parametry pojazdu, które szacowano na 4666 mm długości i 1872 mm szerokości nadawały niebywałego komfortu podczas jazdy dla wszystkich uczestników podróży.
Gama silnikowa obejmowała jednostki o pojemności 3.0 l lub V8-ki w wersji 4.4 l i 4.6 l. W ofercie można było również znaleźć mocny, 3.0 –litrowy silnik rzędowy turbodiesel, który połączony był z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów.
Wnętrze pojazdu nawiązywało do stylistyki modelu E39. Wyposażenie pojazdu obejmowało skórzana tapicerkę, dwufazową klimatyzację, pełna elektrykę szyb i foteli, szyberdach, aluminiowe felgi, podgrzewane siedzenia, a także osiem poduszek powietrznych, systemy stabilizujące jazdę (ABD i kontrola trakcji), zmieniarkę CD, nawigacje satelitarną czy odtwarzacz DVD.
W 2003 roku pojazd otrzymał facelifting w wyniku którego zmieniona światła przednie o tylne, dodano nowy zestaw kół, a także poszerzono ofertę o silniki 4.8 l V8.
W drugiej generacji pojazdu dodano siedzenia w trzecim rzędzie, a wnętrze poddano gruntownej renowacji. Stary system informacyjno-rozrywkowy został zastąpiony przez ówczesną wersję iDrive, podczas gdy konsola środkowa otrzymała dźwignię zmiany biegów, aby uzyskać większą przestrzeń na kubki.
W ofercie można było również uzyskać aktywny układ kierowniczy, adaptacyjne tryby jazdy, aktywną stabilizację przechyłu , wyświetlacz przezierny, dostęp bez kluczykowy oraz czterosferową klimatyzację. Chcąc nadać X5 sportowego stylu dodano 4.4 litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 575 KM.
W trzeciej generacji BMW nadano pojazdowi nieco gładszej sylwetki, w głównej mierze dokonano zmian w tylnej części pojazdu nadając wyraźniejszej sygnatury świetlnej. We wnętrzu można było nacieszyć się wolnostojącym ekranem 10,2 cala oraz najnowszą technologią iDrive z wyświetlaczem head-up.
Najnowsza generacja modelu stanowi odejście od klasycznej formy X5 z zaokrąglonymi tylnymi światłami, zmiany dotyczą również atrapy chłodnicy z przodu, która jest masywniejsza i złączona po środku. Wnętrze pojazdu również nadaje nowy styl BMW, klimatyzacja staje się zintegrowana w przestrzeni między wlotami powietrza, a nowymi, cyfrowymi wskaźnikami.
Gama silników w ostatniej wersji pojazdu oferuje cztery silniki 4.4 l V8 twin turbo i 3.0 litrowy rzędowy sześciorzędowy silnik w podwójnej i poczwórnej turbinie.