Katalizator o numerach 4898417 oraz 4897419 montowano w pojazdach marki SAAB, a dokładniej w modelu 9-3 z rocznika 1998-2002 z silnikiem 2.0 i 2.3 T. Kształt pierwszego katalizatora w zależności od wyobraźni może przypominać prosty obrazek rybki. Jego pokrywa zakończona jest spłaszczonymi krawędziami obudowy. Oba wyloty są usytuowane naprzeciw siebie, jednak jeden z nich posiada wzorzaste zakończenie co czyni ten katalizator jeszcze bardziej charakterystyczny
Drugi katalizator cechuje obły kształt oraz spłaszczona obramówka wokół katalizatora. Jego wymiary to ok 25 cm. długości i 20 cm wysokości. Waga wkładu jest stosunkowo niska i wynosi 0,393 kg.
Aktualną cenę za ten model katalizatora można poznać kontaktując się z wybranym przedstawicielem naszej sieci punktów skupu. Zapraszamy do wyceny.
Saab 9-3 jest pojazdem kompaktowym wyprodukowanym przez szwedzką firmę Saab.
Pierwsza generacja pojazdu pojawia się w roku 1998 jako następca modelu 900. Początkowo zbudowany został na płycie podłogowej GM2900, by w późniejszym czasie zmienić ją na GM Epsilon którą dzielił również z takimi modelami jak Opel Vectra, czy też Cadillac BLS.
Bez wątpienia znakiem rozpoznawczym pojazdu stał się skośny tył samochodu jak również fakt, że wiele funkcji w pojeździe było inspirowane lotnictwem. Wyróżniającą cechą wewnątrz samochodu stał się kluczyk zapłonu, który został umieszczony między przednimi siedzeniami tuż obok hamulca ręcznego. Deska rozdzielcza podczas jazdy nocą oświetlała tylko i wyłącznie prędkościomierz.
Wnętrze nowego 9-3 jest większe w porównaniu do swojego poprzednika. Pojazd charakteryzuje się imponującym współczynnikiem oporu wynoszącym 0,28 , dzięki któremu zapewnia dobrą stabilność przy dużych prędkościach, a także zoptymalizowane zużycie paliwa i niski poziom szumu wiatru.
Silniki w pojeździe głownie dysponowały pojemnością 2.0 l i mocy od 130 do 205 KM. Pierwsza wersja o mocy 130 KM była wolnossąca z kolei pozostałe jednostki posiadały turbodoładowanie.
Saab wprowadził niskociśnieniowe turbosprężarki w celu zwiększenia momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych i zmniejszenia zużycia paliwa. Skrzynie biegów oferowane w 9-3 były albo 5-biegowa manualna albo 4-biegowa automatyczna.
W 1999 r. wydano nowy silnik 3 2.0T o mocy 200 KM i nazwie 9-3 Viggen, który został nazwany na cześć samolotu myśliwskiego Saab 37 Viggen. Saab 9-3 Viggen miał zwiększoną pojemność silnika o 2,3 litra i dostarczał 225 KM. W 2000 r. moc silnika samochodu wzrosła do 230 KM.
Warto wspomnieć, że Saab 9-3 był pierwszym samochodem na świecie, który otrzymał 5 gwiazdek EuroNCAP na europejskich testach zderzeniowych.
W 2003 roku wprowadzono na rynek zupełnie nowego Saaba 9-3. Samochód został dobrze przyjęty i chwalony za dobre właściwości jezdne. Dodano nowe opcje silnika, zarówno z turbodoładowaniem, jak i bez.
Saab 9-3 generacji 2 jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi, czterocylindrowym silnikiem prostym i sześciocylindrowym silnikiem V.
Druga generacja 9-3 jest dostępna jako czterodrzwiowy sedan, kombi oraz dwudrzwiowy kabriolet, który został wprowadzony w 2004 roku.