Katalizator o numerze 46475795/METAL jest modelem wykorzystywanym w pojazdach marki Opel oraz włoskiego koncernu Fiat, do których należy również Lancia i Alfa Romeo. Ten model katalizatora wyróżnia obudowa w kształcie rombu z owalnymi wypustami, które zakańczane są niewielkimi śrubami. Długość tego katalizatora wynosi ok. 40 cm, z kolei w najszerszym jego punkcie można dostrzec wysokość ok. 20 cm.
Katalizator można znaleźć w modelu Lancia Dedra w latach produkcyjnych 1996-1999 zarówno w wersji sedan jak i kombi w silnikach o mocy 103 KM.
Aktualną cenę za ten katalizator można poznać na naszej stronie internetowej.
Historia Dedry rozpoczyna się przede wszystkim od połączenia firm Fiat, Lancia oraz Alfa Romeo w jeden wielki koncern Fiata w 1969 roku. Pod koniec lat 80-tych pod okiem turyńskiego koncernu powstał model Fiat Tipo, który w szybkim tempie uzyskał tytuł Samochodu Roku 1989. Na podstawie tego modelu Fiat skonstruował kolejny model o nazwie Tempra, który występował w wersji Sedan oraz Kombi. Oba pojazdy reprezentowały bardzo popularny segment C.
Kolejnym zamysłem producenta było stworzenie pojazdu, który stałby się bardziej luksusową wersją owych modeli – w ten sposób powstała Lancia Dedra. Na tej samej płycie podłogowej wyprodukowano również Lancie Delta oraz Alfe Romeo 155, jako kolejny zamysł producenta w kierunku stylistyki sportowej.
Lancia Dedra to samochód zaliczany do segmenyu D- klasy średniej. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1989 roku. Bez dwóch zdań stał się uzupełnieniem modelu Delta II o wersję sedan (1989 r.) oraz kombi (1994 r.)
Projekt stylistyczny pojazdu pozwolił na wejście do klasy „premium” wśród pojazdów kompaktowych. Pomimo zrównoważonej linii nadwozia projektantowi samochodu udało się stworzyć dzieło aerodynamiki na które składa się bardzo dobry wynik współczynniku oporu powietrza wynoszący 0,29.
Zgodnie z zamysłem producenta pojazd swym wyglądem ukazywał prestiż, ekskluzywność, wyjątkową osobowość pojazdu oraz komfort podczas jazdy dzięki wysokiemu poziomowi wyposażenia oraz wykorzystywanych przy produkcji materiałów. Na komfort pojazdu składała się możliwość uzyskania idealnej pozycji do kierowania, w czym pomagały regulowane siedzenia oraz kierownica, a także elektrycznie regulowane lusterka. Lancia pomyślała również o zwiększeniu komfortu bezpieczeństwa wzbogacając model o system ABS oraz poduszkę powietrzną. Najbogatsze wersje pojazdu wyposażone były w elektryczne szyby, automatyczną klimatyzacją, a także nie banalny materiał obicia foteli i drzwi- alcantara.
W zależności od upodobań producent oferował warianty wyposażenia: podstawowe, komfortowe oraz sportowe
Podstawowa i najtańsza wersja pojazdu wykorzystywała silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 89 KM. Do najpopularniejszych silników należały 1.8 o mocy 103 KM oraz 2.0 o mocy 112 KM. Dedra poszerzyła swą ofertę również o silnik diesel, jednak w jednym wariancie 1.9 TD o mocy 90 KM.
W 1991 roku pojawiła się sportowa wersja Dedry- Integrale wyposażona w turbosprężarkę Garrett T3. Model z pędzoną przednią osią produkował 162 KM, jednak najbardziej topową wersją była Dedra Integrale z napędem 4×4, która była w stanie wygenerować moc 180 KM, prędkość 215 km/s, a rozpędzenie do setki zajmowało 7,8 s. Pod koniec produkcji pojazdu najmocniejszą jednostką był silnik 1.8 16V o mocy 131 KM.
Dedra pomimo wielkich zamysłów producenta nie odniósł zbyt wielkich sukcesów dlatego w 1999 roku został zastąpiony modelem Lancia Lybra.