Katalizator o oznaczeniu 1790080/C8005546/DAF 12 LTR FILTER EASSY 20110321/METAL/DAF stosowany był w układach wydechowych samochodów ciężarowych marki DAF. W szczególności można je spotkać w takich modelach jak DAF XF95, DAF XF105, DAF CF85, DAF XF95, DAF XF105, DAF XF85, produkowanych od roku 2005.
Metalowy wkład o wadze 4.642kg zamknięty jest w gładkiej prostokątnej obudowie, od której, po przeciwległych bokach odchodzą dwa niesymetryczne wloty.
Model 95XF zadebiutował w roku 1997 i już w tym samym roku zdobył statuetkę „Truck of the Year”.
Ciągnik siodłowy wyposażony był w 6-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 12.6 dm3 z turbosprężarką i chłodzeniem międzystopniowym. W zależności od konfiguracji, silniki te osiągały moce 340, 381, 430, 480 i 530 KM.
W 1999, w wyniku wprowadzenia restrykcyjnych norm emisji spalin Euro 3 samochód przeszedł szereg modernizacji, w tym wprowadzono układ zasilania PLD, który posiadał jednosekcyjną pompę wtryskiwacza połączoną z przewodem wysokiego ciśnienia o mocy 1500 bar dla każdego cylindra. Zastosowano też nowe stopy żeliwa grafitowego do produkcji silnika, co zapewniało większą sztywność modułu.
W 2002 roku samochód przeszedł kolejną modernizację, jednak wnętrze kabiny niewiele się zmieniło a tylko nadwozie zyskało nowe reflektory, zmienioną atrapę wlotu do chłodnicy i dodano nowe owiewki.
Również nazwa auta został zmieniona po liftingu i w 2002 roku model 95XF przemianowano na XF95.
Ciągnik siodłowy można było zakupić w konfiguracji kół 4×2 lub 6×2, i w dwóch wersjach podwozia:
M – Medium Duty – podłużnice o wysokości 260mm
H – Heavy Duty – podłużnice o wysokości 260mm lub 310mm przeznaczony do zabudowy.
Komfort kierowcy był bardzo ważny dla projektantów DAFa i w związku z tym samochód można było kupić w różnych konfiguracjach kabin:
Comfort Cab – kabina sypialna z niskim dachem.
Space Cab – kabina z podniesionym dachem i dwoma miejscami sypialnymi.
Super Space Cab – kabina z podniesionym dachem i dwoma miejscami sypialnymi.
W 2005 roku XF95 przeszedł kolejną modernizacje i zadebiutował na targach w Amsterdamie jako XF105. O tym modelu już pisaliśmy w poprzednim artykule, który można przeczytać pod tym linkiem XF105.