Katalizatory 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 stosowane były przez markę BMW.
Model cechuje szeroka i płaska część właściwa (wyposażona we wkład ceramiczny) z liniami poprzecznymi tworzącymi wgłębienia. Przy rozpoznaniu warto przyjrzeć się wylotom – z jednej strony jest on krótki i składa się z dwóch jednakowych części, z drugiej natomiast wylot jest długi, odznaczający się, zaokrąglony i podobnie jak część właściwa, posiada spłaszczone ranty.
Katalizator jest pokaźnych rozmiarów – liczy 83 cm długości wraz z wylotami. Co ciekawe, waga wkładu jak na tak duży model nie imponuje – wynosi zaledwie 1,78 kg.
Wartość kata można śledzić w cenniku demo (w sierpniu 2020 r.), a następnie w catalogu.
Część z numerem 1728999/1728023/R96/VBEHBE5252721110 można spotkać w modelach BMW E34 i E32, 540i oraz 740i z silnikiem o pojemności 4.0
Model E34 opisywaliśmy w artykule dotyczącym części z oznaczeniem 1728999/1728023/VBEHBE5250522410/R95, który znajdziecie >tutaj<.
Model E32 należy do serii 7 BMW, będącej zarazem najwyższą linią niemieckiego producenta. Pierwsza generacja została wprowadzona w 1977 roku, obecnie produkowana jest szósta, wprowadzona w 2015 roku.
Za głównego konkurenta serii siódmej uznano model Mercedes-Benz Klasy S (w generacji E23 tylko tańsza wersja, gdyż w E32 zakres oferty obu modeli był zbilansowany). Do pozostałych można by zaliczyć Jaguara, który podobnie jak BMW jest zorientowany na tryb sportowy, Lexusa LS, Audi A8 czy Volkswagena Phaeton, które produkowane były z napędem na przednie lub na wszystkie koła (BMW ma napędzaną tylną oś).
Wraz z generacją E32, BMW stało się jednym z liderów technologicznych. Następczyni pierwszej „siódemki” została zaprezentowana w 1986 roku, po siedmiu latach prac niemieckich inżynierów. Dodatkowe ekstra wyposażenie obejmowało takie gadżety jak telefon pokładowy i faks, chłodziarkę do wina, podgrzewane zamki drzwi, podgrzewanie wody w dyszach spryskiwaczy, system zwiększający ciśnienie wycieraczek przy wyższych prędkościach, system stabilizacji czy podwójne szyby.
E32 był pierwszym samochodem produkcyjnym wyposażonym w reflektory ksenonowe, które firma Hella dostarcza od 1990 roku. Model jest również pierwszym BMW, które posiada elektronicznie ograniczoną prędkość do 250 km/h (wersja 750iL jest w stanie osiągnąć 300 km/h bez ogranicznika zgodnie z amerykańską broszurą handlową).
W gamie silnikowej początkowo znajdowały się dwie wersje jednostki M30 o pojemności 3.0 i 3.4 litra (730i i 735i). Na samym szczycie znajdował się nowy dwunastocylindrowy silnik M70 w modelu 750i. W 1992 roku wprowadzono nowy silnik V8 M60 o pojemności 3.0 lub 4.0 litra (730i i 740i), zastępując rzędowy sześciocylindrowy 735i.
Lifting przeprowadzono w 1992 roku. W przeciwieństwie do jednostek Mercedesa zasilanych mechanicznym wtryskiem Bosch K-Jetronic, we wszystkich jednostkach montowanych w E32 zastosowano nowocześniejszy, elektroniczny wtrysk paliwa Motronic.
Jako ciekawostka – warto wspomnieć o prototypowej wersji „Goldfisch” z 16-cylindrowym silnikiem o pojemności 6.7 l połączonym z manualną skrzynią biegów. Powstał tylko jeden taki egzemplarz i obecnie można podziwiać go w muzeum BMW.
Oferowane wersje:
- 730i (1986–1994)
- 735i (1986-1992)
- 730i V8 (1992–1994)
- 740i (1992–1994)
- 750i (1987–1992)